vwir

Pionier e-mobilności
No to zależy co rozumiesz przez 'zużycie'. Jeśli to co wychodzi z gniazdka to tak jak piszesz, przy czym to akurat w dużej mierze zależy od Ciebie i w jaki sposób ładujesz. Natomiast z punktu widzenia tego co masz w baterii i ile masz na tym zasięgu to raczej jest tak jak pokazuje auto.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Trochę możesz to ograniczyć inwestując w innego walboxa. Ale cudów bym się nie spodziewał. No i to jest 'spalanie' zimowe, z ogrzewaniem, etc. Latem jest tak ze 3kWh mniej.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Trochę możesz to ograniczyć inwestując w innego walboxa. Ale cudów bym się nie spodziewał. No i to jest 'spalanie' zimowe, z ogrzewaniem, etc. Latem jest tak ze 3kWh mniej.
Tak z ciekawości - jak sobie wyobrażasz te potencjalne oszczędności (nawet niewielkie) przy zmianie wallboxa? Widziałem w środku kilka i wszystkie to stycznik (lepszej lub gorszej jakości) i układ elektroniczny sterujący stycznikiem na zasadzie otwarte-zamknięte. Całym procesem ładowania steruje samochód a wallbox decyduje tylko o podłączeniu lub odcięciu zasilania do samochodu.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Oszczędności zapewne są w związku z czasem ładowania. Jeśli z wallboxa będę ładował się 6 godzin to na plus mam krótszy czas działania sytemu chłodzenia/grzania baterii i systemu sterującego ładowaniem. Na minus wallbox będzie wydzielał dużo więcej ciepła niż ładowanie wolną ładowarką. Ładując się z gniazdka z mocą 1.8-2.5kw ładowarka ma praktycznie temperaturę otoczenia ale automatyka auta działa przez 15h i więcej.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Ale tu było napisane 'innego wallboxa' więc zakładam że chodzi o wymianę jednego wallboxa na inny a tu standardy są dwa 11kW i 22 kW gdzie straty na ładowaniu są już praktycznie identyczne.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Poczytaj o leafie, masz całe dwie strony. Nie jest tego dużo. Kolega obecnie ładuje cegłą 10A. Leaf maksymalnie łyka 30A 1f. Przy 10A straty są zauważalnie większe niż przy 30A (albo raczej w jego przypadku 20A, bo takie ma przyłącze). Na wallboxie 11kW leaf łykałby zawrotne... 3,6kW. Kurtyna.
 

ryba

Zadomawiam się
Po Twoim wpisie zrobiłem wczoraj szybki test tzn: leaf II ładowany cegłą 2KW od 39% do 100.. czyli licząc pojemnosć użyteczną aku na poziomie 38KWH mamy miejsce na około 23,2kwh (61%) . Ładowarka wpięta w prosty miernik orno do gniazdkowy.. pokazała rano przy 100% 23.5 kwh poboru... więc straty raczej symboliczne (Ładowanie w ogrzewanym garażu przy około 12- 15 stopniach) (mam jeszcze cegłę 3.6 kw ale jak podepnę to napięcie w domu spada poniżej 200V więc używam tylko jak trzeba..) Nawet dodając 2 - 5 % na niedokładne pokazanie pojemności etcetera dojdziemy do ma 8 -10 % strat.. zakładając że takie nierówności na niekorzyść leafa były...
Kolejne pomiary pokazują 2-4% strat (błąd pomiarowy na poziomie 2% - deklarowany przez producenta miernika)..
 

Frodo_80

Nowy na Forum
Kolejne " tankowanie" od 21 % do 100 %
Dystans pokonany 166 km na 79 % baterii
zatankowane do baku 31,30 kW.
Realne zużycie 18,84 kW / 100 km.
zużycie wg komputera 15.1 kW / 100 km
Wychodzi 1,28 kW strat przy ładowaniu nie jest to chyba zły wynik, zastanawia mnie jedno skąd komputer pokazuje tak zaniżone zużycie.
 

ryba

Zadomawiam się
Kolejne " tankowanie" od 21 % do 100 %
Dystans pokonany 166 km na 79 % baterii
zatankowane do baku 31,30 kW.
Realne zużycie 18,84 kW / 100 km.
zużycie wg komputera 15.1 kW / 100 km
Wychodzi 1,28 kW strat przy ładowaniu nie jest to chyba zły wynik, zastanawia mnie jedno skąd komputer pokazuje tak zaniżone zużycie.
Ale idąc od 2 strony... 79% baterii 39kwh to 30.8kwh miejsca na prąd.. więc zakladając że dobrze pokazuje % - czyli strata 0 - 1kwh to zakłamuje na zużyciu.. może uśrednia? sam nie wiem..
 

Ronin78

Zadomawiam się
Od wyjechania z salonu w maju do teraz przelot 8500km i (nie kasowany z kompa) średni pobór energii 11.6 kWh/100km
 

SkropMe

Zadomawiam się
Mama jeździ do pracy 10km w jedna stronę, po pracy sporadycznie robi około 7km. Ładuje z fotowoltaiki wallboxem ograniczonym do 5kw/h. Jazda z ogrzewaniem/chłodzeniem. Tez ustawia sobie 15-20 minut wcześniej przed wyjściem do i z pracy żeby auto się grzało/chłodziło. Średnia z 27k km 16.5kwh/100km
 

Frodo_80

Nowy na Forum
Wskazania komputera w samochodzie i w aplikacji to jedno, a to co pociągnie z gniazdka bo za to realnie trzeba zapłacić to drugie.
U mnie realne to z gniazdka zużycie jest dużo wyższe niż to co pokazuje komputer w samochodzie i aplikacja w telefonie, jak koledzy pisali wcześniej ponoć to przez straty przy ładowaniu.
 

SkropMe

Zadomawiam się
Wskazania komputera w samochodzie i w aplikacji to jedno, a to co pociągnie z gniazdka bo za to realnie trzeba zapłacić to drugie.
U mnie realne to z gniazdka zużycie jest dużo wyższe niż to co pokazuje komputer w samochodzie i aplikacja w telefonie, jak koledzy pisali wcześniej ponoć to przez straty przy ładowaniu.
Tak jest to przez straty w ładowaniu, za bardzo tego nie doliczam bo ładowany jest przy nadprodukcji, ale też mają prosumenta to utrzymanie domu z pompą ciepła i ładowanie auta wychodzi kwartalnie w granicach 150-200zł
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Te wksazania na 100km czesto nie pokazuja zużycia na postoju(grzanie/chłodzenie)
w Tesli tak to wygląda:
18.8/100km (wskazanie w aucie, tylko jazda)
24.7/100km (tyle pobrała bateria, jazda i zużycie na postoju)
27.3/100km (tyle zarejestrował licznik w ładowarce, jazda+zużycie na postoju+zużycie i straty w trakcie ładowania)
 
Top