Infrastruktura EV w Wielkiej Brytanii

luki

Posiadacz elektryka
Najuczciwiej byłoby porównywać dystrybutor (zwany instrybutorem) z szybką ładowarką DC (pojedynczą). Ale też jestem ciekaw jak to wygląda
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Ionity w teamie z Village Hotels ogłasza plany budowy 380 stacji ładowania w 33 hotelowych lokalizacjach w UK. Pierwszy tak zlokalizowany hub ma podobno powstać do kwietnia 2024.
Chodzą słuchy, że niektóre z tych lokalizacji będą mieć ładowarki 400kW (Alpitronic HYC400)

 

Michal

Pionier e-mobilności
Tesla 20 000 ładowarek w Hiltonach, Ionity 380 :D
Wiem, że to inne ładowarki ale i tak mnie to rozbawiło, że ogłosili w tak zbliżonym czasie :D
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Tesla i Hilton to USA, Meksyk i Kanada o ile dobrze kojarzę.
Inna sprawa, że jak lokalizacją jest hotel to ja popieram raczej pomysł Tesli, że destination charging jest lepsze w takiej sytuacji niż ładowarki 350kW. I wtedy z takich 380 x 350kW robi się prawie 12 000 x 11kW.
Ale oczywiście Ionity nigdy nie bawiło się w destination charging stąd jak sądzę korzystają z udogodnienia nadwyżek mocy w tych lokalizacjach, aby w miarę szybko dodać coś na terenie UK (bo trzeba przyznać, że w porównaniu np z Niemcami czy Francją Ionity tutaj ma nie za wiele stacji). A i sporo tych hoteli jest umiejscowionych blisko wezłów autostradowych
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Mamy drugą lokalizację w UK otwartą z SuC V4 tym razem Reading West (przy autostradzie M4) z 12 ładowarkami. Również otwarte dla non-Tesla za 49 p/kWh (taniej niż Gridserve po drugiej stronie parkingu za 69p/kWh :))

1695147030933.png
IMG_0825.jpg
 
Last edited:

nabrU

Pionier e-mobilności
Ale żeby nie było, że w UK tak cacy jest z ładowarkami, to poniższe zdjęcie pokazuje 8 x SuC V2, które jutro będą miały 6 rocznicę rozpoczęcia budowy :oops: i wciąż brakuje zasilania. MOP Fleet Południe przy autostradzie M3 gdzie zatrzymałem się dzisiaj.

1695223221624.png

IMG_20230920_132219.jpg
 
Last edited:
Top