Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SZYBKIE stacje ładowania: GreenWay, Ionity, ...
Tematy ogólne
Infrastruktura EV w Wielkiej Brytanii
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="nabrU, post: 39519, member: 919"] Szykują mi się dwie podróże służbowe i ponieważ jest tu wiele tematów (czy nawet sprzeczek) na temat użycia EV vs ICE myślę, że to dobry pomysł pokazać jak to jest na moim "podwórku" czyli w kraju, który ma ponad 10 razy więcej ładowarek niż Polska. Pierwsza podróż (w nadchodzący czwartek) to trasa Southampton - Deeside. Według [URL='https://goo.gl/maps/zouBh5k6tBcZRGrA9']Google Maps[/URL] do pokonania jest ok. 234 mile (czyli coś kole 376km) i najszybsza trasa to obecnie (biorąc ruch po uwagę) 3h 51 min. Te 234 mile powinno się teoretycznie udać zrobić w ID.3 z baterią 58kWh na jeden raz. Ale praktycznie trzeba będzie się raz zatrzymać, bo temperatury jeszcze relatywnie niskie i trasa praktycznie w całości po autostradach. Ja też nie mam ciśnienia na jazdę 4 h bez zatrzymywania się na np. kawę czy odwiedzenie toalety. Zaprzęgam więc ABRP i aby nie było tak prosto limituję tylko postoje w miejscach gdzie są minimum 4 szybkie ładowarki ;). Założenie jest też takie aby mieć ciągle ok. 35% SOC w miejscu docelowym, jako że śpię w hotelu w Chester, który nie ma ładowarek. Są jakieś w pobliżu, ale jest spore prawdopodobieństwo, że nie będę miał czasu po przyjeździe z nich skorzystać, więc ładowanie będzie na drugi dzień w drodze powrotnej na jakieś szybkiej ładowarce, do której jakoś trzeba dotrzeć. ABRP "wypluwa" więc [URL='https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=81140a1a-4196-4e4a-af0d-b15842e94c16']taką traskę[/URL], która ma 220 mil (krócej) i zajmie mi ok 4h 15 minut (z jednym 25-minutowym ładowaniem na ładowarce 150kW). Jako, że ABRP nie uwzględnia ruchu (w darmowej wersji, którą mam), więc zapewne będzie to coś ciutkę więcej. Jak widać różnica ICE vs EV w trasie niewielka, sporo ładowarek po drodze w razie jakiegoś planu B (choć przy założeniu ładowania w miejscu gdzie są min. 4 ładowarki, plan B jest raczej mało prawdopodobny). P.S. Będzie tu pewnie jakiś "real update" jak wróce z trasy w piątek... [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SZYBKIE stacje ładowania: GreenWay, Ionity, ...
Tematy ogólne
Infrastruktura EV w Wielkiej Brytanii
Top