Wg mnie najwygodniej korzystać z Tesla Wall Connector a najtaniej z jakiegoś Zencara (czyli tzw. "cegły") ;-) Różnica w cenie to jakieś ~500 PLN. Przy czym Zencara w razie potrzeby zabierzesz ze sobą do auta, żeby się naładować gdzieś w trasie z trójfazówki.Państwo, pytanie.
Płanuje dostać zgodę na installacje jednowazowa 32A. Czy lepiej kupić TWC, czy taniej/latwiej korzystać z “cegły” w takiej sytuacji? Dziękuję!
Dziękuję, chodziło mi raczej o tej „cegle”Wg mnie najwygodniej korzystać z Tesla Wall Connector a najtaniej z jakiegoś Zencara (czyli tzw. "cegły") ;-) Różnica w cenie to jakieś ~500 PLN. Przy czym Zencara w razie potrzeby zabierzesz ze sobą do auta, żeby się naładować gdzieś w trasie z trójfazówki.
Przepraszam, nie doczytałem, że chcesz jednofazową. Wg instrukcji TWC będzie działać na 1 fazie, ale osiągniesz 7,4kW. Jeśli masz możliwość pociągnięcia 3 faz to to jest zawsze najlepsza opcja. Na jedną fazę to wg mnie bez sensu kupować TWC.Dziękuję, chodziło mi raczej o tej „cegle”
Czy TWC będzie działal na 1 fazie?
No nie, jak dokupi sobie adapter 32A to będzie lądował 7,4kW zamiast 11kW, więc wcale nie dużo wolniej. Poza tym napisał, że będzie miał przyłącze jednofazowe.No i wiadomo, że najtaniej to będzie skorzystać z cegły, którą dostajesz razem z autemTylko wtedy czas ładowania będziesz mieć około 8-9 godzin.
I to jest całkiem ok. Bo rzadko wyjeżdżam. Dziennie mam 30-40 km. Będę miał LFP. 2-3 dni i da się naładować przed wyjazdem. W prace mam Greenway, czyli jest ok IMHO. dziękuję wszyscym!No i wiadomo, że najtaniej to będzie skorzystać z cegły, którą dostajesz razem z autemTylko wtedy czas ładowania będziesz mieć około 8-9 godzin.
Masz rację, natomiast od 0 do 100% to wyjdzie około 8-9h (przy 7,4kW), przy 11kW to będzie około 5-6h. Przy czym zostawiając na noc to faktycznie nie ma większego znaczenia - i tak się naładuje. Oraz wiadomo, że zazwyczaj nie podłącza się auta z wyładowaną do zera baterią.No nie, jak dokupi sobie adapter 32A to będzie lądował 7,4kW zamiast 11kW, więc wcale nie dużo wolniej. Poza tym napisał, że będzie miał przyłącze jednofazowe.
No dobra, nie sprzeczajmy się o te pół godzinki... ;-)Ma zamówiony RWD, więc nawet 0-100% to będzie jakieś 55kW i przy 7,4kW naładuje się w ~7,5h, a z 11kW było by 5h![]()
No można wtedy cegła jest na ścianie. Te cegła to tylko komunikuje się z samochodem i puszcza prąd jak wszystko jest okSłuchajcie, jeszcze jedno pytanie mamładowałem Fiat 500 ze słupka ze złączem Type-2. Dla tego miałem kabla T2/T2. Tak mi się wydaje ze w takiej sytuacji samochod robi przetwaranie AC w DC. A teraz glupie pytanie. Dlaczego potrzebujemy „cegłu” czy nie da sie po prostu miec port T2 na ścianie i ładować przez kabel t2/t2?
Można, ale ten T2 jest zarządzany przez jakieś urządzenie. Możesz sobie kupić wallbox gdzie będzie gniazdo, ale koledzy Ci dobrze podpowiadają, że adapter będzie najtańszy i wystarczający.Słuchajcie, jeszcze jedno pytanie mamładowałem Fiat 500 ze słupka ze złączem Type-2. Dla tego miałem kabla T2/T2. Tak mi się wydaje ze w takiej sytuacji samochod robi przetwaranie AC w DC. A teraz glupie pytanie. Dlaczego potrzebujemy „cegłu” czy nie da sie po prostu miec port T2 na ścianie i ładować przez kabel t2/t2?
Będzie. Można w nim ustawić, czy tylko Tesla czy wszystkie samochody.a wiecie może czy TWC będzie też lądował inne auto niż Tesla?
dzięki za odpowiedź. A jeszcze, żeby doprecyzować, czy to można ustawić na konkretne samochody, np. konkretną Tesle i konkretny inny, czy każdy kto się podepnie to będzie się ładował?Będzie. Można w nim ustawić, czy tylko Tesla czy wszystkie samochody.