Instalacja Tesla Wall Charger w domu

Alef

Zadomawiam się
Państwo, pytanie.
Płanuje dostać zgodę na installacje jednowazowa 32A. Czy lepiej kupić TWC, czy taniej/latwiej korzystać z “cegły” w takiej sytuacji? Dziękuję!
 

Jaceq

Posiadacz elektryka
Państwo, pytanie.
Płanuje dostać zgodę na installacje jednowazowa 32A. Czy lepiej kupić TWC, czy taniej/latwiej korzystać z “cegły” w takiej sytuacji? Dziękuję!
Wg mnie najwygodniej korzystać z Tesla Wall Connector a najtaniej z jakiegoś Zencara (czyli tzw. "cegły") ;-) Różnica w cenie to jakieś ~500 PLN. Przy czym Zencara w razie potrzeby zabierzesz ze sobą do auta, żeby się naładować gdzieś w trasie z trójfazówki.
 

Alef

Zadomawiam się
Wg mnie najwygodniej korzystać z Tesla Wall Connector a najtaniej z jakiegoś Zencara (czyli tzw. "cegły") ;-) Różnica w cenie to jakieś ~500 PLN. Przy czym Zencara w razie potrzeby zabierzesz ze sobą do auta, żeby się naładować gdzieś w trasie z trójfazówki.
Dziękuję, chodziło mi raczej o tej „cegle”
Czy TWC będzie działal na 1 fazie?
 

Attachments

  • FF75A7D2-1316-4529-86CD-4B7ED31F848A.jpeg
    FF75A7D2-1316-4529-86CD-4B7ED31F848A.jpeg
    851,3 KB · Liczba wyświetleń: 4

Jaceq

Posiadacz elektryka

Michal

Pionier e-mobilności

Michal

Pionier e-mobilności
No i wiadomo, że najtaniej to będzie skorzystać z cegły, którą dostajesz razem z autem :) Tylko wtedy czas ładowania będziesz mieć około 8-9 godzin.
No nie, jak dokupi sobie adapter 32A to będzie lądował 7,4kW zamiast 11kW, więc wcale nie dużo wolniej. Poza tym napisał, że będzie miał przyłącze jednofazowe.
 

Alef

Zadomawiam się
No i wiadomo, że najtaniej to będzie skorzystać z cegły, którą dostajesz razem z autem :) Tylko wtedy czas ładowania będziesz mieć około 8-9 godzin.
I to jest całkiem ok. Bo rzadko wyjeżdżam. Dziennie mam 30-40 km. Będę miał LFP. 2-3 dni i da się naładować przed wyjazdem. W prace mam Greenway, czyli jest ok IMHO. dziękuję wszyscym!
 
Last edited:

Jaceq

Posiadacz elektryka
No nie, jak dokupi sobie adapter 32A to będzie lądował 7,4kW zamiast 11kW, więc wcale nie dużo wolniej. Poza tym napisał, że będzie miał przyłącze jednofazowe.
Masz rację, natomiast od 0 do 100% to wyjdzie około 8-9h (przy 7,4kW), przy 11kW to będzie około 5-6h. Przy czym zostawiając na noc to faktycznie nie ma większego znaczenia - i tak się naładuje. Oraz wiadomo, że zazwyczaj nie podłącza się auta z wyładowaną do zera baterią.
 

Michal

Pionier e-mobilności
Ma zamówiony RWD, więc nawet 0-100% to będzie jakieś 55kW i przy 7,4kW naładuje się w ~7,5h, a z 11kW było by 5h ;)
 
Last edited:

Alef

Zadomawiam się
Słuchajcie, jeszcze jedno pytanie mam :) ładowałem Fiat 500 ze słupka ze złączem Type-2. Dla tego miałem kabla T2/T2. Tak mi się wydaje ze w takiej sytuacji samochod robi przetwaranie AC w DC. A teraz glupie pytanie. Dlaczego potrzebujemy „cegłu” czy nie da sie po prostu miec port T2 na ścianie i ładować przez kabel t2/t2?
 

Michal

Pionier e-mobilności
Cegła / port na ścianie pełni funkcję EVSE - dogadują się z autem, co można pobrać i kiedy. M.in. domyślnie na wyjściu nie ma wysokiego napięcia i dzięki temu kabel może się waląc po ziemi nawet w wodzie i nikomu nie stanie się krzywda. Dopiero po nawiązaniu komunikacji z autem następuje włączenie napięcia i możliwość ładowania. Bez tego się nie da.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Słuchajcie, jeszcze jedno pytanie mam :) ładowałem Fiat 500 ze słupka ze złączem Type-2. Dla tego miałem kabla T2/T2. Tak mi się wydaje ze w takiej sytuacji samochod robi przetwaranie AC w DC. A teraz glupie pytanie. Dlaczego potrzebujemy „cegłu” czy nie da sie po prostu miec port T2 na ścianie i ładować przez kabel t2/t2?
No można wtedy cegła jest na ścianie. Te cegła to tylko komunikuje się z samochodem i puszcza prąd jak wszystko jest ok
 

daniel

Pionier e-mobilności
Słuchajcie, jeszcze jedno pytanie mam :) ładowałem Fiat 500 ze słupka ze złączem Type-2. Dla tego miałem kabla T2/T2. Tak mi się wydaje ze w takiej sytuacji samochod robi przetwaranie AC w DC. A teraz glupie pytanie. Dlaczego potrzebujemy „cegłu” czy nie da sie po prostu miec port T2 na ścianie i ładować przez kabel t2/t2?
Można, ale ten T2 jest zarządzany przez jakieś urządzenie. Możesz sobie kupić wallbox gdzie będzie gniazdo, ale koledzy Ci dobrze podpowiadają, że adapter będzie najtańszy i wystarczający.

Nie zdążyłem zobaczyć postów, więc żeby dodać coś czego jeszcze nie było w tej dyskusji, zrobię tzw. shameless plug i polecam drugi filmik z tego posta:
 
Last edited:

dawgeb

Nowy na Forum
Będzie. Można w nim ustawić, czy tylko Tesla czy wszystkie samochody.
dzięki za odpowiedź. A jeszcze, żeby doprecyzować, czy to można ustawić na konkretne samochody, np. konkretną Tesle i konkretny inny, czy każdy kto się podepnie to będzie się ładował?
 

abes99

Posiadacz elektryka
Można wskazać: konkretne Tesle, wszystkie Tesle lub wszystkie auta. Czyli jeśli masz Teslę + inną markę, to wybierasz opcję trzecią i ładują się wszyscy bez rozpoznawania...
 

ryb

Zadomawiam się
Panowie, a jakie trzeba mieć zabezpieczenia w rozdzielni, żeby TWC działał i ładował na 11kw?
 
Top