Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Wallboxy, przewody, słupki ładowania
Instalacja Tesla Wall Charger w domu
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="elveh, post: 16764, member: 525"] Fajnie że to filmujesz - będzie można pomóc ludziom. Jak chcesz to prześlij w wersji roboczej to chętnie oglądnę i pomogę. Wracając jednak do kwestii B vs A już spieszę - bo może się przydać paru osobom. Zasadniczo EVSE powinno być zabezpieczone wyłącznikiem RCD typu B. I to jest taka "baza". Różnicówka typu B to aparat elektryczny który skutecznie monitoruje prądy upływności zmienne, jednopolówko wyprostowane oraz stałe o wartościach prądu 30 mA. Ponieważ takie zabezpieczenie jest drogie, a producenci rywalizują o klienta często ceną, to rozpoczęli montowanie urządzeń monitorujących upływności prądów STAŁYCH - czyli RDC-DD. Takie urządzenie musi być czulsze, bo reaguje już na 6mA, ale za to jest "ślepe" na "zwykłe" upływności prądów - czyli prąd zmienny i prąd jednopołókowo wyprostowany. DLATEGO właśnie jeśli stacja nie posiada własnego (wbudowanego) zabezpieczenia RCD-B, a posiada urządzenie monitorujące prądy DC, [B]to musimy niejako "dorzucić" przed stacją jeszcze dodatkową różnicówkę.[/B] Ale nie wystarczy nam zwykła AC - bo taka nie wykryje tych prądów wyprostowanych jednopołówkowo, [B]a potrzebna jest różnicówka klasy A[/B]. W skrócie: 1. Stacja ma własne RCD-B, nic już więcej nie potrzebujemy 2. Stacja nie ma własnego RCD-B, to WINNA MIEĆ przynajmniej RDC-DD 6ma, wtedy MUSIMY dołożyć RCD-A przed stacją. Ktoś może zapytać jeszcze - a po co w ogóle te różnicówki... jakieś A / B - ano po to, że w przypadku upływności prądów stałych (oczywiście w przypadku jakichś awarii po stronie ładowarki w samochodzie), klasyczna - typowa domowa różnicówa będzie zupełnie "ślepa" i nie nastąpi jej wyzwolenie. Dotykamy metalowej karoserii pojazdu i ... Inna sprawa że w warunkach domowych, w dzisiejszym świecie gdzie większość naszych zasilaczy to w przetwornice napięciowe AC-DC a nie klasyczne zasilacze transformatorowe, to takie "lepsze" różnicówki winny być standardem. A przynajmniej w typie A. Nic nie napisałem o zabezpieczeniu nadprądowym - ale oczywoście Musi być !! zgodne z warunkami ale również INSTALACJĄ WEWNĘTRZNĄ między przyłączem a Stacją. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Wallboxy, przewody, słupki ładowania
Instalacja Tesla Wall Charger w domu
Top