Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co kupić, co wybrać – opinie i prośby o poradę
Instalacja wallboxa w garażu podziemnym
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="TheKindziuk, post: 168321, member: 1799"] U mnie też wymagali opini ppoż, nie kłóciłem się i zleciłem dla świętego spokoju. 800zł netto, 5 dni roboczych i po sprawie. Sama opinia to bardziej sprawdzenie, czy obecne systemy zabezpieczeń w garażu są wystarczające. Moje ulubione fragmenty w ramach ciekawostki: fragment 1: [I]Pomimo ogólnego przeświadczenia o tym, że baterie w samochodach elektrycznych wybuchają należy pamiętać o tym, że wybuchy pakietów baterii zdarzają się bardzo rzadko. Związane jest to z samą konstrukcją baterii i wykorzystywanych w niej zabezpieczeń. Najczęściej przy pożarze baterii mamy do czynienia z pożarem typu jet fire, który sam w sobie nie stanowi zagrożenia wybuchowego a polega na wydobywaniu się turbulentnego płomienia powstałego w wyniku spalania paliwa (w tym przypadku ogniw baterii) uwalnianego w sposób ciągły z pewnym znaczącym pędem w określonym kierunku. Dlatego zagrożenie wybuchem pakietu baterii samochodowych jest zjawiskiem pomijalnym z uwagi na jego ryzyko wystąpienia.[/I] fragment 2: [I]Wg. Aktualnego stanu wiedzy oraz badań w pełnej skali przeprowadzonych przez Sungwook Kang, Minjae Kwon , Joung Yoon Choi oraz Sengkwan Choi pożar samochodu elektrycznego co do zasady nie ma większej mocy pożaru niż ma to miejsce w przypadku pożaru konwencjonalnego pojazdu. W badaniu uzyskano 7,25 MW a przy projektowaniu garaży przyjmuje się najczęściej moce pożaru wynoszące 8-9 MW. Obserwacja ta doprowadziła do podsumowania, że większy wkład w pożary pochodziła z korpusu pojazdu niż z pakietu baterii W związku z tym, spalanie, które miało miejsce w kabinie pasażerskiej miało generalny wpływ na końcową moc pożaru pomimo energicznych ucieczek termicznych generowanych przez pakiety baterii. Opiera się to na założeniu, że większe ilości materiałów palnych znajdują się w nadwoziu, zwłaszcza w kabinie, niż w pakiecie. Zatem moc pożaru pojazdu elektrycznego nie będzie większa w analizowanym przypadku.[/I] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co kupić, co wybrać – opinie i prośby o poradę
Instalacja wallboxa w garażu podziemnym
Top