Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co kupić, co wybrać – opinie i prośby o poradę
Instalacja wallboxa w garażu podziemnym
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Kierowca23, post: 226551, member: 3789"] Dyskusja na Forum przyniosła cenne wnioski! :LOL: Moim zdaniem aby wszystko było [I]de iure[/I], ten ustawowy przypadek "[I]mniej niż 11kW[/I]" należy obejść tak: 1) piszemy wniosek do Wspólnoty o zgodę na punkt ładowania [U]o mocy mniejszej niż 11kW[/U]. 2) w projekcie i w instalacji wstawiamy zabezpieczenie: B15A/3 , czyli ograniczenie mocy do: 10,35 kVA. 3) w warunkach przyłączeniowych występujemy o 10..13 kVA czy ile tam chcemy / ile pozwoli ekspertyza i obliczenia (można uzasadnić np. dodatkowym gniazdem gospodarczym 230V do okresowego dołączania odkurzacza, zawsze pracującego pod nadzorem mieszkańca). W Ustawie jest mowa o ograniczeniu mocy EVSE, a nie mocy przyłączeniowej. 4) ten rodzaj wyłącznika B15A będzie wybijał termicznie przy przetężeniu x1,3...x1,4 (czyli realnie: ~19A). Mniejsze przetężenia musi ignorować, zgodnie z charakterystyką. Prąd 15A i 16A to dla tego zabezpieczenia praktycznie to samo (przetężenie 7%). A więc formalny problem P<11kW mamy już z głowy :) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co kupić, co wybrać – opinie i prośby o poradę
Instalacja wallboxa w garażu podziemnym
Top