Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co kupić, co wybrać – opinie i prośby o poradę
Instalacja wallboxa w garażu podziemnym
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Kierowca23, post: 247404, member: 3789"] Rzeczywiście totalny idiotyzm z tym przekrojem kabli wyliczonym "żeby nie było"; może elektryk pierwszy raz robił taki projekt pod EVSE ? Zauważyłem że w projektach pod EVSE z reguły dają przekroje o jeden stopień większe, niż wychodziłoby z prostych obliczeń, np. 4mm2 zamiast 2,5, albo (najczęściej) 6mm2 zamiast 4. Z mojego doświadczenia z 2 firmami projektowymi i po konsultacjach w administracji: [B]1)[/B] do wydania zgody Zarządu, liczy się moc nominalna EVSE (na tabliczce znamionowej). To mogą łatwo sprawdzić i podważyć w razie kontroli, jakby ktoś się rozpędził i przykręcił do ściany skrzynkę 22 kW :ROFLMAO: [B]2)[/B] zabezpieczenia samym przed Wallboxem zdaniem jednej firmy miały fundamentalne znaczenie (aby sprzętowo ograniczyć moc), a druga firma potraktowała je dość "swobodnie" i dała w projekcie z zapasem, tak jak zgłosiłem że mi będą potrzebne. [B]3)[/B] zabezpieczenia przedlicznikowe i moc przyłączeniowa to sprawa pomiędzy OSD a inwestorem (oczywiście w ramach limitów z Ekspertyzy). Ustawa nie reguluje, wspólnocie też nic do tego, o ile tylko działamy w granicach Ekspertyzy (obciążalności danego WLZ). Bo ktoś może chcieć np. z jednego przyłącza zasilać [I]N[/I] ładowarek <11kW (na różnych miejscach postojowych) + [I]M[/I] odkurzaczy z gniazd serwisowych 230V przy tychże miejscach... U mnie dostałem Warunki na moc 21kW, bo taka liczba wyszła z Ekspertyzy. Zabezpieczenia przedlicznikowe: E40A (selektywne), zalicznikowe: 2xC32A, przed Wallboxami: 2xB25A (bo w projekcie jest przewidziana opcja EVSE 1-fazowego: 7kW [U]albo[/U] 3-fazowego: 11kW). Przekroje drutów Cu (idąc od przyłącza): 16 mm2, 10mm2, 6mm2. Projekt przyłącza uzgodniony z OSD, wraz z zabezpieczeniami i przekrojami. Uzyskana zgoda Zarządu na 2 punkty ładowania "o mocy do 11 kW" (bez żadnego zapisu o mocy przyłączeniowej, nie roztrząsali też czy będzie 10,99 czy 11,00 czy 11,04 kW ;) ) Ostatnio przy moich miejscach postojowych zaczęły już wyrastać takie skrzyneczki wraz z rurkami i zawartością, jak na załączonym zdjęciu ;) (spokojnie, w ciągu paru dni wszystko dokompletujemy :cool:) [ATTACH type="full" alt="skrzynka_pod_EVSE.jpg"]29046[/ATTACH] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co kupić, co wybrać – opinie i prośby o poradę
Instalacja wallboxa w garażu podziemnym
Top