Ioniq 5 w kamuflażu śledzony w Korei

Konrad

Fachowiec
Bardzo ciekawy filmik z Korei. Ktoś natrafił przy ładowarce na zakamuflowanego Ioniqa 5 i postanowił śledzić go po mieście i nakręcić film ujawniający trochę nowych szczegółów. Oprócz tego, można zobaczyć jak prezentuje się bryła auta. Hyundai mówi, że 5-tka to crossover, ale na filmiku widać, że samochód nie jest tak duży i wysoki jak typowy SUV. Bardziej przypomina kompaktowy hatchback z nieco wyższą linią dachu, co widać porównując go ze spalinowymi samochodami, które mija na drodze.


Szybkie zakładki:
3:02 - zbliżenie portu ładowania ze wskaźnikami LED
5:14 - felgi
5:37 - uchwyty w drzwiach
5:58 - rozpoczęcie śledzenia auta po ulicach miasta
 

BigB00

Posiadacz elektryka
Wygląda na to, że port ładowania ma przycisk do zamykania, więc klapka jest zautomatyzowana.
Auto wygląda na wyższe i szersze od innych. Aż musiałem spojrzeć jeszcze raz na jego wymiary.
Poza tym felgi rewelacyjnie się prezentują w ruchu.
 

Giacomo

Fachowiec
Wygląda na to, że port ładowania ma przycisk do zamykania, więc klapka jest zautomatyzowana.
Auto wygląda na wyższe i szersze od innych. Aż musiałem spojrzeć jeszcze raz na jego wymiary.
Poza tym felgi rewelacyjnie się prezentują w ruchu.
Felgi faktycznie fajne , z opisu zrozumialem , ze 5,1 do setki , 313 KM , zasieg 400 -? dane jak z mojej ostatniej bmki - zupelnie wystarczajace , napewno umowie sie na jazde probna :)
 

Konrad

Fachowiec
Ma być jeszcze wersja z większą baterią o zasięgu 550+, ale to później. Premierowy model ma mieć te 400+. Też na pewno umówię jazdę próbną. Jestem bardzo ciekaw jak ta nowa platforma Hyundaia/Kii się sprawuje.
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Bardzo ciekawy filmik z Korei. Ktoś natrafił przy ładowarce na zakamuflowanego Ioniqa 5 i postanowił śledzić go po mieście i nakręcić film ujawniający trochę nowych szczegółów. Oprócz tego, można zobaczyć jak prezentuje się bryła auta. Hyundai mówi, że 5-tka to crossover, ale na filmiku widać, że samochód nie jest tak duży i wysoki jak typowy SUV. Bardziej przypomina kompaktowy hatchback z nieco wyższą linią dachu, co widać porównując go ze spalinowymi samochodami, które mija na drodze.


Szybkie zakładki:
3:02 - zbliżenie portu ładowania ze wskaźnikami LED
5:14 - felgi
5:37 - uchwyty w drzwiach
5:58 - rozpoczęcie śledzenia auta po ulicach miasta

Dzięki. Zauważyłem w ostatnich latach, że producenci chętnie nazywają hatchbacki "crossoverami". Wystarczą większe felgi i wyróżnione nadkola i już jest inna terminologia. Domyślam się, że chodzi o modę :)
 

Konrad

Fachowiec
Mam podobne spostrzeżenia. Według tego, co widzę to wygląda obecnie tak:
hatchback - normalny prześwit, normalna pozycja siedząca
crossover - normalny prześwit, wyższa pozycja siedząca (więc i trochę wyższa linia dachu)
SUV - większy prześwit, wyższa pozycja siedząca

Tak więc jakieś różnice jeszcze są, ale trzeba wytężać wzrok, żeby je dostrzec.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Crossovery jednak powinny mieć nieco większy prześwit.
Zwłaszcza że "normalny" oznacza czasem 12 cm.
Crossovery z reguły mają 16-17 (elektryczne 15 z uwagi na często obniżoną przez baterię podłogę).
 
Top