IONIQ5 z przyczepką jak na zdjęciu zużywa o 24% więcej energii - przy jeździe sporo wolniejszej

Lajkonik

Zadomawiam się
Tak informacyjnie. Pokonuje dość regularnie tę samą trasę 210km składającą się z 60km drogi ekspresowej i reszty drogi krajowej.

Trasa bez przyczepki średnio za 10 przejazdów, czasem z wiatrem czasem pod wiatr (wiosna, lato, jesień) wychodzi 50% (startując z 100% lub 80%). 120-130km/h na ekspresowej i 100 poza zabudowanym. Średnie zużycie pokazuje około 15KW/100km.
Z przyczepką 4 próby, z wiatrem i pod wiatr (latem), wychodzi średnio 62% startując z 100% lub 80%. Ekspresowa 90km/h, 75km/h poza zabudowanym. Średnie zużycie pokazuje około 21KW/100km ( co sugerowałoby że zużywa o 40% energii więcej)

Miarodajne jest chyba porównanie 62% do 50% co daje 24% różnicy.

Obciążenie przyczepki raczej znikome. Ioniq5 (2022) w wersji AWD 73KW

Może komuś się przyda ta informacja. Ogólnie sporo jak na tak małą przyczepkę. Znaczy większość przyczepek z plandeką jest większa (wiem, że opory powietrza i kwadrat prędkości, itd..._).

IOniq5ZPrzyczepką.jpg
 
Last edited:

Michal

Moderator
Jechałem kiedyś z taką przyczepka podpięta do Clio 1.2 z 98r i nie dało się rozwinąć prędkości ponad 90 kmh :p na zużycie paliwa nie patrzyłem ale pewnie z 15 L/100km
 

mimx

Fachowiec
Pamiętam moją pierwszą jazdę w życiu z przyczepą. Dość podobna, może minimalnie wyższa plandeka. Golf z DSG zupełnie sobie nie radził, tzn. nie umiał dobrać biegu przez opór, który toto generowało, musiałem jechać w trybie manualnym.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Niestety, ale przyczepa w takiej formie generuje przy wyższych prędkościach gigantyczny opór. Wynika to z nakładania się na samą aerodynamikę płaskiej ściany, problem wirowych prądów powietrza za autem ciągnącym, 😕
Częściowym rozwiązaniem tego jest montowanie spojlera/dyfuzora na dachu auta, ale tu efektywność też zależy od odległości jego posadowienia do przyczepy i zdolność odchylenia/wyprostowania strugi powietrza.
 

nabrU

Moderator
Pisałem tutaj o czymś podobnym, tyle że przyczepka większa:

 

Cav

Pionier e-mobilności
Przyczepki są projektowane do jazdy z bardziej przepisowymi prędkościami.
Wtedy obniżka prędkości (do bardziej przepisowej)i rekompensuje całkowicie większy opór i masę.
Sprawdzone empirycznie na początku tego miesiąca.
 

Lajkonik

Zadomawiam się
Przyczepki są projektowane do jazdy z bardziej przepisowymi prędkościami.
Wtedy obniżka prędkości (do bardziej przepisowej)i rekompensuje całkowicie większy opór i masę.
Sprawdzone empirycznie na początku tego miesiąca.
No właśnie. Dlatego napisałem, że przy jeździe istotnie wolniejszej.
 
Top