Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Jadę sam trasę, to z nudów opiszę trasę
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Michal, post: 186756, member: 89"] Jeszcze opiszę kilka innych kwestii zaobserwowanych w tej trasie: [SIZE=5][B]Rozszerzony autopilot, Enchanted Autopilot, EAP[/B][/SIZE] Na całej trasie ponad 1000 km miałem dosłownie 1 sytuację kiedy przy zmianie pasa auto nie dało rady zmienić i wróciło na poprzedni pas. Na chyba 100 zmian pasa albo więcej, bo cała trasę jechałem na EAP. Był odcinek kiedy EAP kiedy chciał się uruchomić, nie wiem dlaczego. Auto trzymało pas ale nie chciało samo zmieniać po włączeniu kierunkowskazu. Jeśli komuś nie zmienia pasa i wraca na poprzedni, to moim zdaniem uruchamia manewr bez wywierania nacisku na kierownicę i robi to dopiero po jakimś czasie, a wtedy EAP nie zdążą przejechać przez linie. Niestety takie głupie mamy przepisy, że auto ma bardzo ograniczony czas na zrobienie manewru, a przy tym nie może go wykonać szybko, więc jest bardzo wąski przedział w jakim może się to udać. [SIZE=5][B]Sprawdzam dokładne dane z całego przejazdu vs HomeAssistant i wychodzi tak:[/B][/SIZE] [SIZE=4]Dane z HA obrobiłem tak:[/SIZE] Brałem wskazania procentowe z odcinków i zakładałem, że bateria ma 75 kWh użytecznej pojemności minus 2% degradacji. [TABLE] [TR] [TD][/TD] [TD]Tesla[/TD] [TD]HA[/TD] [TD]diff[/TD] [TD]diff %[/TD] [/TR] [TR] [TD]dystans [km][/TD] [TD][RIGHT]1070[/RIGHT][/TD] [TD][RIGHT]1070[/RIGHT][/TD] [TD][RIGHT]0[/RIGHT][/TD] [TD][RIGHT]0%[/RIGHT][/TD] [/TR] [TR] [TD]energia [kWh][/TD] [TD][RIGHT]228.98[/RIGHT][/TD] [TD][RIGHT]246.225[/RIGHT][/TD] [TD][RIGHT]17.245[/RIGHT][/TD] [TD][RIGHT]7.5%[/RIGHT][/TD] [/TR] [TR] [TD]zużycie Wh/km][/TD] [TD][RIGHT]214[/RIGHT][/TD] [TD][RIGHT]230.1168[/RIGHT][/TD] [TD][RIGHT]16.11682[/RIGHT][/TD] [TD][RIGHT]7.5%[/RIGHT][/TD] [/TR] [/TABLE] Chyba nie jest źle... przy czym błąd pomiarowy duży, bo biorę pełne procenty do liczenia rzeczywistego zużycia... Dodatkowo nie wiem czy to są dokładne dane, bo widzę, że miałem w HA ustawione ściąganie danych co 660 sekund, więc mogło przegapić gdzieś stratę / naładowanie jakiegoś 1-2 % :( Zmieniłem na 60 s. Niestety nie mogę porównać z energią doładowaną od operatorów, bo Polenergia nadal nie skasowała mnie za drugie ładowanie na pierwszym postoju :( / :) Z trzech pozostałych postojów wychodzi różnica energii pobranej vs doładowanej na poziomie 9,5%. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Jadę sam trasę, to z nudów opiszę trasę
Top