BigB00
Posiadacz elektryka
Na potrzeby analizy cyklu życia przedstawionej w tym badaniu zbadano 39 różnych kombinacji pojazdów i technologii. Analiza obejmowała różne technologie napędowe (ICE, HEV, PHEV, FCEV i BEV), paliwa (paliwa kopalne - ciecze i gaz, ciekłe paliwa syntetyczne, wodór zielony i szary, różne źródła) energii elektrycznej) i segmenty pojazdów (małe samochody, małe samochody rodzinne / kompaktowe, samochody luksusowe / executive).
Wśród wniosków możemy znaleźć że:
- Skumulowana energia na e-paliwa jest 9-12 razy wyższy niż dla pojazdów typu BEV.
- Emisje z pojazdów typu BEV są od 67% do 79% niższe niż w konwencjonalnych samochodach
- Dobre wyniki są również osiągane w przypadku pojazdów FCEV, chociaż ich efektywność energetyczna jest znaczna niższa
www.umweltbundesamt.at
Pdf jest w części po angielsku.
Wśród wniosków możemy znaleźć że:
- Skumulowana energia na e-paliwa jest 9-12 razy wyższy niż dla pojazdów typu BEV.
- Emisje z pojazdów typu BEV są od 67% do 79% niższe niż w konwencjonalnych samochodach
- Dobre wyniki są również osiągane w przypadku pojazdów FCEV, chociaż ich efektywność energetyczna jest znaczna niższa
Umweltfreund Elektro-Auto?
Pdf jest w części po angielsku.