Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Wallboxy, przewody, słupki ładowania
Jak sobie zrobić tanio i dobrze...
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="elveh, post: 20735, member: 525"] [USER=128]@p0li[/USER] - tak masz rację, że inteligenty moduł przekaźnika monitoruje proces przełączania - nie jest to jednak aż tak proste i nie zawsze poprawnie działa, ponieważ to kiedy optymalnie przełączyć przekaźnik zależy od konkretnego charakteru odbiornika (indukcyjny/pojemnościowy), czyli przesunięcia fazowego między napięciem i prądem. Zatem to że przełączenie ma się odbyć w 0 napięcia jest niestety drobnym uproszczeniem i skutecznym dla obciążenia typowo rezystancyjnego (żarówki). Żywotność styków przekaźników podawana jest w odniesieniu zasadniczo przełączanych prądów. Ponieważ napomknąłeś o bułgarskim Shelly, to poniżej karta katalogowo przekaźnika który jest w środku: [ATTACH type="full" width="377px"]2761[/ATTACH] zdjęcie: źródło [URL="http://www.smartnydom.pl"]www.smartnydom.pl[/URL] [ATTACH type="full"]2762[/ATTACH] Link do karty katalogowej: [URL]https://www.tme.eu/Document/bedbe9e937f860c1e7d083e38b5c7f27/HF7520.pdf[/URL] Ale zasadniczo nie o tym. Najistotniejszą różnicą pomiędzy podejściem przekaźnika na ESP8266 (czyli Shelly, BleBox, Sonoff, etc.) a EVSE jest to że stacja [B]Smart[/B], która poprawnie implementuje IEC/EN/PN 61851-1 ma po prostu mechanizm w postaci [B]sygnału CP[/B] by wcześniej wymusić zmniejszenie pobieranej mocy przez pojazd czy wręcz ją zdusić do 0 i nie musi brutalnie "odcinać" samochodu. MIMO to styczniki (a konkretniej to przekaźniki [B]mocy[/B]) stosowane w EVSE to zupełnie inna półka niż to co stosuje się w typowych smart przełącznikach, czy też modułach Smart Home. Po prostu to inny use case i innej jakości komponenty. W stacjach z którymi mam styczność, przekaźnik mocy ma wymiary 3x5x6 cm i sam on kosztuje ponad 200 zł :) Odstęp między stykami na 5,2 mm i taka charakterystyka trwałości: [ATTACH type="full" width="461px"]2763[/ATTACH] Uważam, że jeśli chcecie robić fajne Smart scenariusze - np. Integracja z Fotowoltaiką albo Smart Home + interesują Was statystyki, chcecie zarządzać mocą na bazie harmonogramów - albo jeszcze bardziej - czyli dynamicznie, na bazie aktualnego zużycia mocy w domu, to lepiej wyposażyć się w stację Smart, która ma otwarte API i użyć tego API a jednocześnie zostawić kwestię dopasowania komponentów producentowi stacji. Jeśli jednak już chcecie to robić na tych modułach z ESP na pokładzie, to przynajmniej na koniec dołóżcie jakiś stycznik do takiego systemu i traktujcie ten moduł jedynie jako soft switch dla stycznika. No tak, wiem, że przez to nie będzie statystyk mocy... zatem dokupcie licznik zewnętrzny z RS485 / modbusem. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Wallboxy, przewody, słupki ładowania
Jak sobie zrobić tanio i dobrze...
Top