Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Jak sprzedać używanego elektryka?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="qb4hkm, post: 182590, member: 2710"] Na wuja miał bym tu ściemniać? Podaję wg. wskazań z aplikacji od słupka/vs przebieg, wierzyć nie musisz, może znaczenie ma że 90% tras zaczyna się i kończy w garażu gdzie nawet przy mrozach temperatura jest zawsze dodatnia i zimą zazwyczaj rozgrzewam kabinę przed wyruszeniem bo logiczne że w garażu pompa ciepła ma większy COP niż w trakcie jazdy po mrozie. Jak to mówią, your mileage may vary. Czyli niska klasa samochodu wpływa negatywnie na spalanie, ciekawe, może jeszcze duży diesel pali mniej niż mały? Ja miałem Polo 1.9 SDI, A6C5 1,9TDI(110km), Volvo V70 D5 i W213 E220d, żaden nie miał napędu na 4 kołą i każdy był w ogólnym rozrachunku oszczędnym silnikiem i mimo że to niskie auta(nie porównywałem Cx), i lżejsze, to oprócz Polo w mieszanym trybie nie dało się zejść niżej niż 7l i to przy delikatnej jeździe i zazwyczaj było to koło 8l. I tak, zawsze liczyłem spalanie z dystrybutora vs przebieg, nie z komputera(Polo nie miało, audi trochę zaniżało, Volvo kosmicznie zaniżało, 1,5-2l na 100km, Mercedes był najdokładniejszy). Te 15kWh i 49zł/99zł na rok ma w sumie marginalny wpływ i nie wliczałem tego kosztu, 29,99 wliczałem do kosztu ładowania poprzez edycję w teslamate więc jest uwzględnione. Reszta wywodu nie ma znaczenia, niech sobie łowią. Widzę że próbujesz na siłę udowodnić swoją tezę jakimiś teoretycznymi dywagacjami, ja pokazuję przykład z życia i konkretne dane, ale nie twierdzę że to jest dla każdego i w każdym miejscu się sprawdzi. Przykładowo gdybym nie miał parkingu pod blokiem i w pracy koszt by był wyższy, ale tak samo i w przypadku spalinowego, bo warunki by były te same(V70 2 zimy parkowałem pod chmurką, dzięki bogu miał webasto, ale spalanie dobijało wtedy do 10l) więc w sumie takie uwarunkowania są pomijalne. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Jak sprzedać używanego elektryka?
Top