Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
JAK TESLA LICZY ZUŻYCIE PRĄDU, moje doświadczenie
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="KrzyCh, post: 167583, member: 2081"] W ICE te dodatki też by robiły większą różnicę, gdyby były spotykane. Z trzech “postojowych”, które wymieniłeś (dogrzewanie, chłodzenie, sentry) sporadycznie widuje się webasto i jakoś nie spotkałem się z frustracją użytkowników faktem, że samochód w splalniu na 100 km nie uwzględnia tego co zużyło webasto na postoju… A ilu z nas miało w ICE możliwość schłodzenia samochodu przed jazdą czy sentry? Gdyby miało, to musiałby się uruchamiać silnik lub mieć dodatkowe akumulatory bo aku 12v by tego nie uciągnął. Człowieki się frustrują jak muszą zmienić przyzwyczajenia. Nie ważne - na lepsze czy na gorsze. Pomiary Tesli (podobnie jak i większości wytwórców produktów dla Człowieków) są logiczne: podajesz pomiary tych parametrów, które chcesz [U]i potrafisz dokładnie zmierzyć[/U]. - Tesla mierzy ile energii pobrały odbiorniki na jazdę bo to ma sens (na 100 km) i łatwo to zmierzyć. Pomiar energii (kWh) pozostałej w baterii jest pomiarem pośrednim i obarczonym dużym błędem systemowym (mierzy się napięcie, które spada nieliniowo i zależy od kilku dodatkowych czynników, a w LFP to już całkiem masakra jest). Przy ładowaniu jest analogicznie: loczki dokładnie zmierzy ile odbiornik (Tesla) pobrała energii, ale konia z rzędem temu kto bezpośrednio i dokładnie zmierzy ile energii ma bateria. - W ICE mierzy się zużycie całkowite paliwa bo to łatwo precyzyjnie zmierzyć przepływomierzem. Straty, których ten pomiar nie wyłapie (jak np. parowanie) są pomijalne. Ale nie dowiesz się już ile z tych l/100km poszło na klimę czy ładowanie aku 12v. Albo na ogrzanie kabiny. Wszystko się da tylko jakim kosztem. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
JAK TESLA LICZY ZUŻYCIE PRĄDU, moje doświadczenie
Top