Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Na każdy temat
Jak walczyć z kultem zapierdalania (prędkość)
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Norbert, post: 132943, member: 319"] [USER=127]@vwir[/USER] udowodnili tylko 3 zasadę dynamiki - nic więcej. Bez związku z moją wypowiedzią. W zasadzie, aby odwzorować skutki zniszczeń powinni wykonać test: czołówka 2x 50 i czołówka 1x100, a drugie auto stoi np. na ręcznym. Na drodze zwykle nie walimy w tego typu ściany aby taki przykład włączyć do dyskusji. Nawet drzewo nie zadziała w taki sposób na auto, bardziej przepust betonowy - ale dobrze wykonany :) - przy czym tego też mało na drogach. Podkreślę jeszcze raz - zauważ, że wolę 50-60 na przysłowiowym drzewie, niż czołówkę w momencie kiedy każde auto porusza się 80... [USER=274]@cooler[/USER] Czyli chcecie mi powiedzieć, że jeśli pojazd A i pojazd B jadą na wprost siebie z prędkościami 80km/h tzn, że zbliżają się do siebie z prędkością 80km/h? No chyba żart :) Tak, nie róbmy z fizyki... Więc porównanie zderzenia dwóch aut jadących z taką samą prędkością ku sobie to nie jest to samo co uderzenie z prędkością równą sumie ich prędkości w ścianę - w tym przypadku nieruchomy blok np. betonu, który ma się nie poddać uderzeniu. Porównanie jest kompletnie bez sensu, gdyż co do zasady raczej nie występuje na jezdni, a 3 zasady dynamiki nie trzeba mi tłumaczyć, akurat z fizyki jestem całkiem dobry. Przy zderzeniu ze sobą ciał sprężystych, dochodzi do szeregu innych czynników i sił wypadkowych. Napiszę jeszcze raz, wolę zaparkować 50 czy 60km/h na drzewie przodem (chociaż akurat drzewo tutaj jest kiepskim przykładem z powodu "małej" powierzchni, a to potrafi przynieść opłakane skutki - więc może to być auto stojące na poboczu), niż zaliczyć czołówkę przy 80km/h z drugim autem które ma tyle samo na blacie, no chyba, że waży połowę mniej. Błędnie zakładacie, że wszystkie auta mają identyczną masę ( wystarczy, że w jednym jest pełny bak paliwa i zbiornik z płynem do spryskiwaczy, a w drugim na rezerwie ) i już mamy zauważalną różnicę w szkodach /siłach/ u tego lżejszego. Stąd opierając się na wiedzy podstawowej, każdy powinien wiedzieć, że siła jest zależna od masy i prędkości, czyli od pędu. Proponuję przetestować to na zderzeniu z "tirem" :) Dalej uważam, że drzewo będzie lepszym wyborem niż 40 ton które mają 80km/h na blacie. Ja jednak pozostanę przy swoim i o ile się zgodzę, że hamować ile się da, to na koniec zawsze będę zdania, że trzeba uciekać i unikać nagłego zatrzymania na przeszkodzie. Najgorsze co można zrobić to gniecenie hamulca do samego końca (kiedy ma się pewność, że się nie zatrzymasz) i lot wprost na przeszkodę. Jeśli jest przyczepność i miejsce to się walczy, a nie wali w dzwon. Oczywiście nie zawsze się da. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Na każdy temat
Jak walczyć z kultem zapierdalania (prędkość)
Top