Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Na każdy temat
Jak walczyć z kultem zapierdalania (prędkość)
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="piotrpo, post: 173718, member: 3354"] Oczywiście. Uderzenie pieszego z prędkością 30 km/h to coś koło 5% szans na śmierć, przy 50 km/h to 5% szans na przeżycie. PoRD nakazuje ci mieć tę wyobraźnię, nazywa to "szczególną ostrożnością". Na kursach uczą, że jak się zbliżasz do przejścia to masz patrzeć na przejście, okolice przejścia i spodziewać się pieszego. To w większości przypadków oznacza, że należy zwolnić, żeby tę szczególną ostrożność zachować, ale istotą jest właśnie ostrożność, a nie prędkość. W PL, gdzieś w latach 80 wprowadzono do PoRD pierwszeństwo pieszych na przejściach, żeby uzyskać zgodność z Konwencją Wiedeńską, ale jednocześnie nałożono na pieszych obowiązek szczególnej ostrożności i zakazując "wtargnięcia". Lata praktyki biegłych i sądów spowodowały odebranie pieszym tego pierwszeństwa. Teraz zrobiono zmiany, żeby jednak mieli i już słychać, że pieszy wchodzący na przejście, to taki pieszy, który już ma jedną nogę na jezdni. Podobnie ma się sprawa w odniesieniu do rowerzystów (pomijając fakt, że spora część z nich do roszczeniowi drogowi debile, nawet jak mają prawo jazdy i samochód). W tym konkretnym przypadku, kierowca powinien pójść siedzieć, nawet jeżeli jechał z dozwoloną prędkością, bo sytuacja jest absurdalnie prosta. Miał widoczność, powinien zachować szczególną ostrożność, powinien ustąpić pierwszeństwa pieszemu. Oczywiście gdyby jechał te dozwolone 50 mogło by być lepiej i prawdopodobnie nadmierna prędkość przyczyniła się do przebiegu zdarzenia, ale moim zdaniem nie jest to główny powód. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Na każdy temat
Jak walczyć z kultem zapierdalania (prędkość)
Top