Michal
Moderator
Trafiłem na bardzo ciekawą informację o wpływie wiatry na zasięgi EV, więc podsyłam:
, dane na podstawie TM3 zbierane przez A Better Route Planner.
W telegraficznym skrócie:
Opracowanie przy prędkościach 100-120km/h.
Jadąc pod wiatr można mieć zużycie wyższe o nawet 3kWh, a z wiatrem niższe tylko o 1kWh.
W autach spalinowych zasada jest taka sama, ale przy sprawności silnika spalinowego 25-30% wpływ na spalanie jest 3-4 krotnie niższy, więc mało zauważalny.
Wind Influence on Tesla Model 3
We at the ABRP team are happy to share with you some insight regarding what different wind conditions have on the power consumption of vehicles in different winds. Vehicles in general are highly affected by weather conditions, and for EVs this is actually clearly visible due to the high efficienc...
forum.abetterrouteplanner.com
W telegraficznym skrócie:
Opracowanie przy prędkościach 100-120km/h.
Jadąc pod wiatr można mieć zużycie wyższe o nawet 3kWh, a z wiatrem niższe tylko o 1kWh.
W autach spalinowych zasada jest taka sama, ale przy sprawności silnika spalinowego 25-30% wpływ na spalanie jest 3-4 krotnie niższy, więc mało zauważalny.
- Jadąc z wiatrem (Tailwind) wiejącym 10 m/s (36 km/h, 22 mph) zużycie typowej Tesla Model 3 spada o 6%
- Jadąc pod wiatr (Headwind) wiejący 10 m/s zużycie TM3 wzrasta o 19%
- Przy wietrze bocznym (Crosswind) wiejącym 10 m/s zużycie TM3 może być większe o nawet 8%