Jaki elektryk do 300k?

Anderus

Zadomawiam się
Hej,
W ciągu 12 miesięcy zamierzam kupić elektryka, gdzie górnym limitem jest 300k. Mieszkam w mieście (mam zaplanowaną instalację wallboxa w garażu podziemnym), raz w miesiącu wyjazd do 350km w obie strony oraz 1-2 w roku do 600km. Szukam czegoś rodzinnego z dużym bagażnikiem. Byłby to mój pierwszy EV. Do tej pory patrzyłem na:
  • Hyundai Ioniq 5
  • VW ID.4
  • Tesla Model Y LR
  • Renault Scenic E-tech
Czy do miasta ma sens AWD?
 

vwir

Pionier e-mobilności
I ma też jeden problem - w przeciwieństwie do EX30 jest brzydki jak noc
To już kwestia gustu. U mnie to drugie auto w rodzinie, głównie będzie nim jeździła żona, a Smart #1 jej się bardzo podoba, w przeciwieństwie do EX30. Dla mnie pod względem wyglądu są na podobnym poziomie.
Pytanie czy Smart jest aktualnie dostępny w Polsce?
Nie.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Tak w kwestii opłacalności i cen. Właśnie jestem w trakcie rozmów z salonem w DE na temat Smart #1 (przypomnę - ta sama płyta podłogowa co EX30). Wersja maksymalna bez 4x4 (premium się nazywa). Ma to samo co EX30 przy lepszych materiałach wnętrza, ma normalne zegary za kierownicą, ma normalne przyciski otwierania szyb, tak samo ma HUD, one pedal drive, szklany dach z elektryczną roletą i co tam jeszcze sobie wymarzysz. Wstępnie wychodzi na to, że zamknę się w kwocie pomiędzy 160 a 170tys pln. To jest dobra cena za takie auto, a nie 220tys. Dam znać na czym się finalnie skończy.
uuu to jest interesujące, koniecznie napisz jak wyjdzie finalnie
 

abes99

Posiadacz elektryka
Właśnie jestem w trakcie rozmów z salonem w DE na temat Smart #1
A pytałeś w PL, czy z serwisem #1/#3 nie będzie problemu? Siostrze się #1 podobał od premiery, ale odpadł jakoś rok temu, jak dzwoniłem do lokalnego dealera Mercedesa i dostałem info, że w ogóle nie planują sprzedaży w PL.
 

The Tiger@

Zadomawiam się
Mały updacik:
1. Zapytałem w ZEEKR DE o serwisowanie w PL: nie przewidują serwisowania w Volvo. Upustów nie dają. Czyli out.
2. Zapytałem w Polestar DE o P4. Upustów nie przewidują. Czekam na wycenę przez EV dla Ciebie. 382k brutto za AWF z pilotem i plusem. Za dużo. Czyli out.
3. Zapytałem w 3 miejscach o i4 M50 skonfigurowane na 400k (salon BMW "pp znajomości", salon BMW "z ulicy" i .... w DE). Czekam na wyceny. Widziałem wyprzedażowego z 430k na 330k...
4. Zapytałem "po znajomości" o EQE 500 za 425k. Zobaczymy ile dostanę rabatu. Odpowiednio wyposażony 350 4Matic z 2023 jest z 400k na 310k przeceniony.
5. Zapytałem w Porsche o Macana 4 za 415k - też "po znajomości". Zobaczymy ile dostanę rabatu.
6. Jak dostanę ofertę na Macana będę pytał w Audi Q8 e-tron 55.m za 420k. Znów po znajomości.
7. Czekam na TM3P....
8. ...I aktualizację Mojego Elektryka.
Update:
5. Nie ma procentów na moją grupę zawodową, a max. co mogą zrobić to 10-12%. Czyli out. Za to dowiedziałem się, że szykują Macana z "ośką".
9. Zapytałem się o Fiskera Ocean i serwisowanie w PL.
 

The Tiger@

Zadomawiam się
Update:
5. Nie ma procentów na moją grupę zawodową, a max. co mogą zrobić to 10-12%. Czyli out. Za to dowiedziałem się, że szykują Macana z "ośką".
9. Zapytałem się o Fiskera Ocean i serwisowanie w PL.
6. 24% na pojazd z placu, czyli 330k. Chwilowo mój faworyt. Na BtO dają 9%.
8. Podobno jednak nie będzie podwyżek kwot.
9. Nie dostałem odpowiedzi. Chyba mają wystarczająco klientów.
 

The Tiger@

Zadomawiam się
No i zamówiłem - Audi Q8 etron 55 za 308k brutto w perfect lease wyszło 1740pln netto (48 miesięcy, 20% wpłaty własnej).
 

viallos

Pionier e-mobilności
Czyli Audi wraca do normalności i daje normalne ceny 😀 Rozumiem że auto rabatowane ale ze stocku dealera albo importera.
 
Top