Jaki elektryk do 300k?

Anderus

Zadomawiam się
Hej,
W ciągu 12 miesięcy zamierzam kupić elektryka, gdzie górnym limitem jest 300k. Mieszkam w mieście (mam zaplanowaną instalację wallboxa w garażu podziemnym), raz w miesiącu wyjazd do 350km w obie strony oraz 1-2 w roku do 600km. Szukam czegoś rodzinnego z dużym bagażnikiem. Byłby to mój pierwszy EV. Do tej pory patrzyłem na:
  • Hyundai Ioniq 5
  • VW ID.4
  • Tesla Model Y LR
  • Renault Scenic E-tech
Czy do miasta ma sens AWD?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Brak predkosciomierza to przeszkadza pierwszy tydzien. Jakos tesli jest taka niestety sredniawa. A jezdziles nowa 3HL ?
Wiem ze celujesz w wieksze, ale moze warto na Junipera Y poczekac, pewnie za rok bedzie :)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Wg mnie , oczywiscie :
Elektryk to AWD i Epedal , bez tego nawet do miasta (a po to go mam głównie) nie kupię EV.
Nigdy też nawet nie spojrzę na przedni napęd (mialem z takim ev i to mała porażka )

Mam teraz licznik/ekran przed sobą, ale tęsknię za tym jednyn jak Tm3 i Y.
 

Anderus

Zadomawiam się
Brak predkosciomierza to przeszkadza pierwszy tydzien. Jakos tesli jest taka niestety sredniawa. A jezdziles nowa 3HL ?
Wiem ze celujesz w wieksze, ale moze warto na Junipera Y poczekac, pewnie za rok bedzie :)
Jechałem TM3HL i przeszkadzał mi brak manetek kierunkowskazów (wiem, wiem, można się do tego przyzwyczaić :)) oraz otwór załadunkowy bagażnika. Wolę liftbacki, a żona narzeka na sedany tylko ze względu na otwór załadunkowy bagażnika, więc TMY lepiej wypada też ze względu na ilość wolnego miejsca.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jechałem TM3HL i przeszkadzał mi brak manetek kierunkowskazów (wiem, wiem, można się do tego przyzwyczaić :)) oraz otwór załadunkowy bagażnika. Wolę liftbacki, a żona narzeka na sedany tylko ze względu na otwór załadunkowy bagażnika, więc TMY lepiej wypada też ze względu na ilość wolnego miejsca.
No brak manetek to moze byc gorsza sprawa niz brak predkosciomierza…
TM3 niestety sedan i mnie tez to irytuje. Pewnie w przyszlosci bede myslal o Y poliftowym. Choc to duze auto, ale tobie pewnie by pasowalo. Audi ma fajna jakosc w srodku, i powinno byc dosc ciche.
 

viallos

Pionier e-mobilności
lepiej teraz kupić Q6 bo jest na nowszej platformie i jest tańsza ;)
Ale temat jest do 300k a Q6 zaczyna się ponad 300k ... ale znając Audi na koniec roku jak im coś zostanie na placu będą dawać rabaty które powinny zbić cenę w okolice 300k
 

Anderus

Zadomawiam się
Ale temat jest do 300k a Q6 zaczyna się ponad 300k ... ale znając Audi na koniec roku jak im coś zostanie na placu będą dawać rabaty które powinny zbić cenę w okolice 300k
Poważnie zastanawiam się nad Q6 bo bardzo mi się podoba tylko po dobraniu dodatków wychodzi ponad 400k, powiedzmy, że nawet jakby wszedł 15% rabat to nadal będzie ponad 350k.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Czy do miasta ma sens AWD?
Przy tych mocach AWD się przydaje wszędzie. W mieście czasami też chcesz się dynamicznie włączyć do ruchu, a w takich przypadkach napęd na 4 łapy bardzo się przydaje.

A patrząc na opis twoich wymagań, to - do miasta nada się każdy EV. Trasy 600km na raz nie zrobi praktycznie żaden. Szukałbym czegoś, co bez problemu ogarnie te 350 km w każdych warunkach (czyli autostrada, zima)

Moim zdaniem fajne EV robi Tesla, KIA/Hyundai i VW. Co do konkretnego modelu, pewnie nie pomogę, nie przepadam za SUV. W moim przekonaniu SUV, ze swoją dużą powierzchnią czołową i dużym zużyciem energii średnio pasuje do napędu elektrycznego.
W tej chwili relacja pomiędzy użytecznością a ceną już zaczyna się trochę wyrównywać, ale nadal Tesla robi samochody "referencyjne", czyli dostajesz to co uznali za potrzebne za przyzwoitą cenę. VAG zaczyna robić dobre EV, ale przynajmniej oficjalnie są one drogie. Podobnie z KIA - coś czasami zakombinują z promocją, wyprzedażą itp, samochody nawet fajne, ale jak spojrzysz w cennik, to zwyczajnie odrzuca.
 
Top