Jaki elektryk do 300k?

Anderus

Zadomawiam się
Hej,
W ciągu 12 miesięcy zamierzam kupić elektryka, gdzie górnym limitem jest 300k. Mieszkam w mieście (mam zaplanowaną instalację wallboxa w garażu podziemnym), raz w miesiącu wyjazd do 350km w obie strony oraz 1-2 w roku do 600km. Szukam czegoś rodzinnego z dużym bagażnikiem. Byłby to mój pierwszy EV. Do tej pory patrzyłem na:
  • Hyundai Ioniq 5
  • VW ID.4
  • Tesla Model Y LR
  • Renault Scenic E-tech
Czy do miasta ma sens AWD?
 

Anderus

Zadomawiam się
Umówiłem się na jazdę testową VW ID.4 ale ogólnie to nie jestem przekonany, w tym samym czasie wpadł mi w oko ID.7 ale cena jest spora i nie wiem czy jest warty wydania ponad 300k. Jeszcze za 2 tygodnie mam jazdę Hyundaiem Ioniq 5 chociaż 6 też mi nieźle wygląda jeśli chodzi o osiągi.
 

The Tiger@

Zadomawiam się
Dostałem od właściciela dobytku budżet na BEV... no i to jest te +/- 300k PLN brutto (lub 380k PLN jak znajdę dofinansowanie - tylko chyba takiego nie ma), więc dopinam się do tematu i mam nadzieję, że może tu jakieś ciekawy Input dostanę.
Moje przemyślenia do tej pory:
Mam dwóch faworytów: i4 M50 (mam nadzieję, że zduszę cenę do budżetu) lub poczekać na TM3P.
Zastanawiam się nad Gwiazdką Polarną numer 4 (w wersji AWD) - w przyszłym miesiącu mają być ceny.
Generalnie nie odrzucam całkiem Chińczyków (ZEEKR001?), ale trochę obawiam się serwisu.
MEB jest dla mnie za... wolny, a ID7 nawet nie ma w GTX.
Gdzieś tam z tyłu głowy jest EV6GT, bo może za tyle bym wyciągnął, ale hmmm...
Ioniq 6 mi się nie podoba i nie ma silnej wersji.
TMYP... to już wolę TM3P, bo niższe zużycie, fajniej wygląda i tylny ekran dla dzieciaków.
Stellantisy - za wolne i za mała bakteria.
Bieda wersja EQE jakoś mnie nie przekonuje, chociaż chyba poproszę o ofertę. Pozostałe gwiazdy (typu EQA czy EQB) mnie nie przekonują - podobnie jak ich odpowiedniki z bawarskiego śmigiełka.
Volvo... za wolne i IMHO za małe.
Może jednak gwiazdka polarna 2 z pełnym wyposażeniem? Ale też mnie nie przekonuje.
Coś zapomniałem? Coś innego? Jakieś komentarze? Wszystko chętnie przeczytam i grzecznie podziękuję.
 

Anderus

Zadomawiam się
Dostałem od właściciela dobytku budżet na BEV... no i to jest te +/- 300k PLN brutto (lub 380k PLN jak znajdę dofinansowanie - tylko chyba takiego nie ma), więc dopinam się do tematu i mam nadzieję, że może tu jakieś ciekawy Input dostanę.
Moje przemyślenia do tej pory:
Mam dwóch faworytów: i4 M50 (mam nadzieję, że zduszę cenę do budżetu) lub poczekać na TM3P.
Zastanawiam się nad Gwiazdką Polarną numer 4 (w wersji AWD) - w przyszłym miesiącu mają być ceny.
Generalnie nie odrzucam całkiem Chińczyków (ZEEKR001?), ale trochę obawiam się serwisu.
MEB jest dla mnie za... wolny, a ID7 nawet nie ma w GTX.
Gdzieś tam z tyłu głowy jest EV6GT, bo może za tyle bym wyciągnął, ale hmmm...
Ioniq 6 mi się nie podoba i nie ma silnej wersji.
TMYP... to już wolę TM3P, bo niższe zużycie, fajniej wygląda i tylny ekran dla dzieciaków.
Stellantisy - za wolne i za mała bakteria.
Bieda wersja EQE jakoś mnie nie przekonuje, chociaż chyba poproszę o ofertę. Pozostałe gwiazdy (typu EQA czy EQB) mnie nie przekonują - podobnie jak ich odpowiedniki z bawarskiego śmigiełka.
Volvo... za wolne i IMHO za małe.
Może jednak gwiazdka polarna 2 z pełnym wyposażeniem? Ale też mnie nie przekonuje.
Coś zapomniałem? Coś innego? Jakieś komentarze? Wszystko chętnie przeczytam i grzecznie podziękuję.
ID7 wersja GTX ma się pojawić we wrześniu tego roku co jest trochę dziwnym pomysłem, że tak późno to nastąpi. Jednak wyposażenie i poprawiony infotainment na duży plus. Jakbym miał się skusić to brałbym GTX bo jako jedyny z 3 wersji (Pro, Pro S dostępny pod koniec I kw., GTX) będzie miał AWD. Przewidywana cena podstawy GTX to 80k EUR czyli jakieś 350k PLN ale przewiduje 400k spokojnie jak będzie premiera.
TMY ma mieć refresh w postaci Project Juniper ale koniec tego roku to jedyny sensowny termin.
Volvo EX30 jest za mały chociaż ma niezłą moc, patrzyłem na EX90 i bardzo mi się spodobał jednak cena zaczynająca się od 400k w podstawie ostudziła mój zapał.
Stellantis może mają wersje z większymi bateriami ale rzeczywiście przyspieszenie to jest dramat, jedyne co ratuje to komfort wnętrza, który według wstępnych testów (Renault Scenic E-tech) jest bardzo dobry chociaż nie jest to półka premium.
Nie patrzyłem na żadne chińczyki, ponieważ nie są oficjalnie dostępne w Polsce co według zapowiedzi ma się zmienić w ciągu kilku miesięcy, jednak jak coś się ruszy to też chętnie na to spojrzę.

Dofinansowanie wygląda w następujący sposób:
Maksymalna cena pojazdu bruttoUzależniona od wysokości podatku VAT rozliczanego przez przedsiębiorcę:Nie dotyczy
276 750 zł (100% odliczenia VAT)100% odliczenia VAT
248 205 zł (50% odliczenia VAT)50% odliczenia VAT
225 000 zł (zwolnienie z VAT)Zwolnienie z VAT

Piszą to wszystko z perspektywy kupna EV w ciągu roku. Najprawdopodobniej pod koniec tego roku albo na początku 2025 podejmę decyzję ponieważ nie pali mi się z kupnem EV, a szykują się niezłe premiery.
 
Last edited:

The Tiger@

Zadomawiam się
ID7 wersja GTX ma się pojawić we wrześniu tego roku co jest trochę dziwnym pomysłem, że tak późno to nastąpi. Jednak wyposażenie i poprawiony infotainment na duży plus. Jakbym miał się skusić to brałbym GTX bo jako jedyny z 3 wersji (Pro, Pro S dostępny pod koniec I kw., GTX) będzie miał AWD.
TMY ma mieć refresh w postaci Project Juniper ale koniec tego roku to jedyny sensowny termin.
Volvo EX30 jest za mały chociaż ma niezłą moc, patrzyłem na EX90 i bardzo mi się spodobał jednak cena zaczynająca się od 400k w podstawie ostudziła mój zapał.
Stellantis może mają wersje z większymi bateriami ale rzeczywiście przyspieszenie to jest dramat, jedyne co ratuje to komfort wnętrza, który według wstępnych testów (Renault Scenic E-tech) jest bardzo dobry chociaż nie jest to półka premium.
Nie patrzyłem na żadne chińczyki, ponieważ nie są oficjalnie dostępne w Polsce co według zapowiedzi ma się zmienić w ciągu kilku miesięcy, jednak jak coś się ruszy to też chętnie na to spojrzę.

Dofinansowanie wygląda w następujący sposób:
Maksymalna cena pojazdu bruttoUzależniona od wysokości podatku VAT rozliczanego przez przedsiębiorcę:Nie dotyczy
276 750 zł (100% odliczenia VAT)100% odliczenia VAT
248 205 zł (50% odliczenia VAT)50% odliczenia VAT
225 000 zł (zwolnienie z VAT)Zwolnienie z VAT

Piszą to wszystko z perspektywy kupna EV w ciągu roku. Najprawdopodobniej pod koniec tego roku albo na początku 2025 podejmę decyzję ponieważ nie pali mi się z kupnem EV, a szykują się niezłe premiery.
Dzięki - też za tabelkę. Ja chciałbym zamówić najpóźniej na początku Q2 2024, żeby leciało 4 lata do następnego ;) Dlatego TMYJuni i ID7 GTX odpadają. Mam pewną preferencję do niemieckich samochodów i tam dostanę też ekstra rabat, ale to chyba nie wystarczy. W tych 248205 PLN się nie zmieszczę :(
 

Anderus

Zadomawiam się
Dzięki - też za tabelkę. Ja chciałbym zamówić najpóźniej na początku Q2 2024, żeby leciało 4 lata do następnego ;) Dlatego TMYJuni i ID7 GTX odpadają. Mam pewną preferencję do niemieckich samochodów i tam dostanę też ekstra rabat, ale to chyba nie wystarczy. W tych 248205 PLN się nie zmieszczę :(
A patrzyłeś na AUDI Q4 e-tron? Jakbym miał patrzeć na dofinansowanie do 248205 PLN to bym brał Renault Scenic e-tech w full opcji bez pakietu dwukolorowego nadwozia albo TM3 LR, gdzie by przeważało na korzyść TM3 LR.
 
Last edited:

The Tiger@

Zadomawiam się
A patrzyłeś na AUDI Q4 e-tron? Jakbym miał patrzeć na dofinansowanie do 248205 PLN to bym brał Renault Scenic e-tech w full opcji bez pakietu dwukolorowego nadwozia albo TM3 LR, gdzie by przeważało na korzyść TM3 LR.
Zastanawiałem się... ale nie wydaję moich pieniędzy ;)
Q4 e-tron jest na MEBie i ma Vmax tylko 180km/h, a wersja, która by mnie interesowała (50 quattro) już nie jest dofinansowana.
Renault mnie jakoś nie przekonuje...
TM3 LR to backup, ale tylko dlatego, że jest dostępna, a TM3P nie.
 

Anderus

Zadomawiam się
Jeszcze możesz spojrzeć na VW ID4 GTX ale ja bym nie brał teraz bo rocznik 2024 w porównaniu do 2023 ma sporo zmian, w sumie można nazwać to odświeżeniem, ale tak na prawdę nie jest to żaden kandydat w twojej sytuacji.
 

Anderus

Zadomawiam się
Zastanawiałem się... ale nie wydaję moich pieniędzy ;)
Q4 e-tron jest na MEBie i ma Vmax tylko 180km/h, a wersja, która by mnie interesowała (50 quattro) już nie jest dofinansowana.
Renault mnie jakoś nie przekonuje...
TM3 LR to backup, ale tylko dlatego, że jest dostępna, a TM3P nie.
Jeszcze jednym kandydatem może być Ford Mustang Mach-E ale tutaj raczej mógłby się wypowiedzieć @vwir
 
Top