Jaki elektryk do 300k?

Anderus

Zadomawiam się
Hej,
W ciągu 12 miesięcy zamierzam kupić elektryka, gdzie górnym limitem jest 300k. Mieszkam w mieście (mam zaplanowaną instalację wallboxa w garażu podziemnym), raz w miesiącu wyjazd do 350km w obie strony oraz 1-2 w roku do 600km. Szukam czegoś rodzinnego z dużym bagażnikiem. Byłby to mój pierwszy EV. Do tej pory patrzyłem na:
  • Hyundai Ioniq 5
  • VW ID.4
  • Tesla Model Y LR
  • Renault Scenic E-tech
Czy do miasta ma sens AWD?
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Oglądałem wczoraj w salonie EX30. Bardzo ładne auto, ale w porównaniu do EV6 to maleństwo,
No ja właśnie też się wybrałem, żeby umieścić swoje 4 litery w ex30 wreszcie.
Tak przy okazji zamówienia kolejnego Springa w promocji, bo salony u nas są obok siebie, a dla ex30 straciłem zainteresowanie po debiucie MG4, który oferuje to samo za 50 tys mniej.

No i EX30 przepadło z kretesem - jest za małe.
Albo ja jestem za duży.
Nawet z przodu coś nie gra - słupek środkowy przeszkadza przy wchodzeniu, fotel jedzie w górę i do przodu, a nie tylko do góry, nie da się wysunąć odpowiednio daleko przy wysokiej pozycji.
O wejściu za sobą do tyłu z tego powodu nawet nie mam co marzyć.

Dawno tak ciasnego auta z takimi sporymi gabarytami zewnętrznymi nie widziałem, chyba nawet Zoe oferowało więcej miejsca.

Porażka na całej linii jak dla mnie, nawet nie spytałem o jazdę próbną.
A taki był ładny.....
 

The Tiger@

Zadomawiam się
No ja właśnie też się wybrałem, żeby umieścić swoje 4 litery w ex30 wreszcie.
Tak przy okazji zamówienia kolejnego Springa w promocji, bo salony u nas są obok siebie, a dla ex30 straciłem zainteresowanie po debiucie MG4, który oferuje to samo za 50 tys mniej.

No i EX30 przepadło z kretesem - jest za małe.
Albo ja jestem za duży.
Nawet z przodu coś nie gra - słupek środkowy przeszkadza przy wchodzeniu, fotel jedzie w górę i do przodu, a nie tylko do góry, nie da się wysunąć odpowiednio daleko przy wysokiej pozycji.
O wejściu za sobą do tyłu z tego powodu nawet nie mam co marzyć.

Dawno tak ciasnego auta z takimi sporymi gabarytami zewnętrznymi nie widziałem, chyba nawet Zoe oferowało więcej miejsca.

Porażka na całej linii jak dla mnie, nawet nie spytałem o jazdę próbną.
A taki był ładny.....
To czas na zmianę nicka? ;)
 

viallos

Pionier e-mobilności
Dlatego jak ktoś pisze ze to dobry elektryk w dobrej cenie ... bo nie lubi / nie chce Tesli ... to nawet nie chce mi się z nim dyskutować.
Za mały, za słabo wyposażony i zbyt małymi możliwościami i drogi.
To byłby dobry elektryk jakby wersja za 220k kosztowała okolo 140k i wtedy jak na takie mało auto znalazłoby pewnie jakichś nabywców.. pewnie sporo wśród kobiet.
 

Patrizio17

Fachowiec
Dlatego jak ktoś pisze ze to dobry elektryk w dobrej cenie ... bo nie lubi / nie chce Tesli ... to nawet nie chce mi się z nim dyskutować.
Za mały, za słabo wyposażony i zbyt małymi możliwościami i drogi.
To byłby dobry elektryk jakby wersja za 220k kosztowała okolo 140k i wtedy jak na takie mało auto znalazłoby pewnie jakichś nabywców.. pewnie sporo wśród kobiet.
Ja się nie zgodzę, jestem pewny, że będzie się świetnie sprzedawać, znaczy gorzej niż Y, ale o nabywców jestem spokojny.
Tesla Y ma najlepsze Value for Money, jest bardzo praktyczna etc, ale jako auto dla Żony wolę Volvo.
Mniejszy rozmiar do miasta to plus, stylistyka Y mi nie leży, Volvo ma w przeciwieństwie do Tesli Head-Up plus zawieszenie jest według testów bardzo komfortowe,
Gdybym chciał zamienić nasze Audi A5 na EV to salon Volvo byłby pierwszym, który odwiedzę.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ja się nie zgodzę, jestem pewny, że będzie się świetnie sprzedawać, znaczy gorzej niż Y, ale o nabywców jestem spokojny.
Tesla Y ma najlepsze Value for Money, jest bardzo praktyczna etc, ale jako auto dla Żony wolę Volvo.
Mniejszy rozmiar do miasta to plus, stylistyka Y mi nie leży, Volvo ma w przeciwieństwie do Tesli Head-Up plus zawieszenie jest według testów bardzo komfortowe,
Gdybym chciał zamienić nasze Audi A5 na EV to salon Volvo byłby pierwszym, który odwiedzę.
Tak w kwestii opłacalności i cen. Właśnie jestem w trakcie rozmów z salonem w DE na temat Smart #1 (przypomnę - ta sama płyta podłogowa co EX30). Wersja maksymalna bez 4x4 (premium się nazywa). Ma to samo co EX30 przy lepszych materiałach wnętrza, ma normalne zegary za kierownicą, ma normalne przyciski otwierania szyb, tak samo ma HUD, one pedal drive, szklany dach z elektryczną roletą i co tam jeszcze sobie wymarzysz. Wstępnie wychodzi na to, że zamknę się w kwocie pomiędzy 160 a 170tys pln. To jest dobra cena za takie auto, a nie 220tys. Dam znać na czym się finalnie skończy.
 

The Tiger@

Zadomawiam się
Tak w kwestii opłacalności i cen. Właśnie jestem w trakcie rozmów z salonem w DE na temat Smart #1 (przypomnę - ta sama płyta podłogowa co EX30). Wersja maksymalna bez 4x4 (premium się nazywa). Ma to samo co EX30 przy lepszych materiałach wnętrza, ma normalne zegary za kierownicą, ma normalne przyciski otwierania szyb, tak samo ma HUD, one pedal drive, szklany dach z elektryczną roletą i co tam jeszcze sobie wymarzysz. Wstępnie wychodzi na to, że zamknę się w kwocie pomiędzy 160 a 170tys pln. To jest dobra cena za takie auto, a nie 220tys. Dam znać na czym się finalnie skończy.
Perspektywy są (co najmniej) dwie: kupca i sprzedawcy. I sprzedawca zadaje sobie pytanie czy sprzedać mniej z większą marżą czy więcej z mniejszą marżą. To jego wybór. A klienta ten odpowiedni po drugiej stronie.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Dlatego jak ktoś pisze ze to dobry elektryk w dobrej cenie ... bo nie lubi / nie chce Tesli ... to nawet nie chce mi się z nim dyskutować.
Za mały, za słabo wyposażony i zbyt małymi możliwościami
Tylko wiesz, ja właśnie takiego chciałem i nadal chcę.
"Takiego" w sensie zewnętrznym oczywiście (wielkość TMY to dla niektórych wada a nie zaleta).
Za to w miarę dużego w środku.
Tutaj chinole w EX30 się nie popisali, zmarnowali koncertowo potencjał.

W Soulu np. jest dokładnie odwrotnie - jest krótszy od EX30, a w środku miejsca z 1,5 klasy wyżej.
MG4 podobnie, też klasa wyżej.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Tak w kwestii opłacalności i cen. Właśnie jestem w trakcie rozmów z salonem w DE na temat Smart #1 (przypomnę - ta sama płyta podłogowa co EX30). Wersja maksymalna bez 4x4 (premium się nazywa). Ma to samo co EX30 przy lepszych materiałach wnętrza, ma normalne zegary za kierownicą, ma normalne przyciski otwierania szyb, tak samo ma HUD, one pedal drive, szklany dach z elektryczną roletą i co tam jeszcze sobie wymarzysz.
I ma też jeden problem - w przeciwieństwie do EX30 jest brzydki jak noc.
To już lepiej na Zeekra X patrzeć.
 

Patrizio17

Fachowiec
Tak w kwestii opłacalności i cen. Właśnie jestem w trakcie rozmów z salonem w DE na temat Smart #1 (przypomnę - ta sama płyta podłogowa co EXJ30). Wersja maksymalna bez 4x4 (premium się nazywa). Ma to samo co EX30 przy lepszych materiałach wnętrza, ma normalne zegary za kierownicą, ma normalne przyciski otwierania szyb, tak samo ma HUD, one pedal drive, szklany dach z elektryczną roletą i co tam jeszcze sobie wymarzysz. Wstępnie wychodzi na to, że zamknę się w kwocie pomiędzy 160 a 170tys pln. To jest dobra cena za takie auto, a nie 220tys. Dam znać na czym się finalnie skończy.
Ja też bym oczywiście negocjował cenę w przypadku transakcji, 220 to pozycja wyjściowa. U mnie wybór Volvo vs Smart sprowadzał by się do ceny. Pytanie czy Smart jest aktualnie dostępny w Polsce?
 

Patrizio17

Fachowiec
Tylko wiesz, ja właśnie takiego chciałem i nadal chcę.
"Takiego" w sensie zewnętrznym oczywiście.
Za to w miarę dużego w środku.
Tutaj chinole się nie popisali, zmarnowali koncertowo potencjał.

W Soulu np. jest dokładnie odwrotnie - jest krótszy od EX30, a w środku miejsca z 1,5 klasy wyżej.
Dawno już nie jeździłem BMW I3, ale mam wrażenie, że w środku jest nie mniejsze niż EX30..
 
Top