Jaki elektryk do 300k?

Anderus

Zadomawiam się
Hej,
W ciągu 12 miesięcy zamierzam kupić elektryka, gdzie górnym limitem jest 300k. Mieszkam w mieście (mam zaplanowaną instalację wallboxa w garażu podziemnym), raz w miesiącu wyjazd do 350km w obie strony oraz 1-2 w roku do 600km. Szukam czegoś rodzinnego z dużym bagażnikiem. Byłby to mój pierwszy EV. Do tej pory patrzyłem na:
  • Hyundai Ioniq 5
  • VW ID.4
  • Tesla Model Y LR
  • Renault Scenic E-tech
Czy do miasta ma sens AWD?
 

piotr_ev

Fachowiec
z Twojej listy to polecę Tesla model Y, ale long range. Performance nie wykorzystasz, a standard range pozostawi niedosyt. Moim zdaniem Long Rangę Model Y to taki sweet spot. Jeżdżę już dwa pełne lata. Wcześniej jeździłem audi. dla mnie Tesla jest bardziej premium niż moje poprzednie audi, ale może to dlatego, że jestem geekiem ;) jak coś to masz ref linka w mojej stopce. Polecam szczerze. Tylko nie wiem czy nie poczekałbym na Twoim miejscu na Tesla model Y refresh (aka Juniper).
 

vwir

Pionier e-mobilności
Hej,
W ciągu 12 miesięcy zamierzam kupić elektryka, gdzie górnym limitem jest 300k. Mieszkam w mieście (mam zaplanowaną instalację wallboxa w garażu podziemnym), raz w miesiącu wyjazd do 350km w obie strony oraz 1-2 w roku do 600km. Szukam czegoś rodzinnego z dużym bagażnikiem. Byłby to mój pierwszy EV. Do tej pory patrzyłem na:
  • Hyundai Ioniq 5
  • VW ID.4
  • Tesla Model Y LR
  • Renault Scenic E-tech
Czy do miasta ma sens AWD?
Żadne z wymienionych nie powinno być złym wyborem, bo są już chwilę na rynku i to niezłe konstrukcje. No może z wyjątkiem ostatniego, który odrzuciłbym z powodu napędu na przód. Ja bym się na Twoim miejscu przewiózł każdym z nich i wybrał to co mi się najbardziej spodoba. U mnie przy podobnym dylemacie wygrał Mach-E. Jeśli wielkość bagażnika ma duże znaczenie to możesz jeszcze spojrzeć w kierunku Enyaqa, bo ma naprawdę spory bagażnik.
 

Anderus

Zadomawiam się
z Twojej listy to polecę Tesla model Y, ale long range. Performance nie wykorzystasz, a standard range pozostawi niedosyt. Moim zdaniem Long Rangę Model Y to taki sweet spot. Jeżdżę już dwa pełne lata. Wcześniej jeździłem audi. dla mnie Tesla jest bardziej premium niż moje poprzednie audi, ale może to dlatego, że jestem geekiem ;) jak coś to masz ref linka w mojej stopce. Polecam szczerze. Tylko nie wiem czy nie poczekałbym na Twoim miejscu na Tesla model Y refresh (aka Juniper).
Właśnie zastanawiałem się czy czekać na refresh TMY bo zmiany są bardzo ciekawe (tak na prawdę 90% to tylko plotki) chociaż trochę mnie odrzuca myśl, że jest duża szansa na wrzucenie przełącznika kierunkowskazów na kierownicę gdzie widziałem na refreshu TM3 i jest to problematyczne jeśli chodzi o ronda. Nie brak też opinii na tym forum, że lepiej jest wziąć TMY przed refreshem bo nowa wersja może cierpieć na choroby wieku dziecięcego.
 

piotr_ev

Fachowiec
Właśnie zastanawiałem się czy czekać na refresh TMY bo zmiany są bardzo ciekawe (tak na prawdę 90% to tylko plotki) chociaż trochę mnie odrzuca myśl, że jest duża szansa na wrzucenie przełącznika kierunkowskazów na kierownicę gdzie widziałem na refreshu TM3 i jest to problematyczne jeśli chodzi o ronda. Nie brak też opinii na tym forum, że lepiej jest wziąć TMY przed refreshem bo nowa wersja może cierpieć na choroby wieku dziecięcego.
miałbym dokładnie ten sam dylemat co Ty :)
 

Anderus

Zadomawiam się
Żadne z wymienionych nie powinno być złym wyborem, bo są już chwilę na rynku i to niezłe konstrukcje. No może z wyjątkiem ostatniego, który odrzuciłbym z powodu napędu na przód. Ja bym się na Twoim miejscu przewiózł każdym z nich i wybrał to co mi się najbardziej spodoba. U mnie przy podobnym dylemacie wygrał Mach-E. Jeśli wielkość bagażnika ma duże znaczenie to możesz jeszcze spojrzeć w kierunku Enyaqa, bo ma naprawdę spory bagażnik.
Ford Mach-E w porządnej konfiguracji (77kwh) niestety przekracza mój budżet 300k, więc odpada :( ale bardzo fajny pojazd. W sumie to nie myślałem na Skodą ale bardzo ciekawy pomysł, a widzę że nawet w dobrej konfiguracji mieszczę się w budżecie. Dzięki.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ford Mach-E w porządnej konfiguracji (77kwh) niestety przekracza mój budżet 300k, więc odpada :( ale bardzo fajny pojazd. W sumie to nie myślałem na Skodą ale bardzo ciekawy pomysł, a widzę że nawet w dobrej konfiguracji mieszczę się w budżecie. Dzięki.
Mach-E nie ma baterii 77kWh. Albo 75kWh (71kWh użytecznej) albo 98kWh (91kWh użytecznej). Ten pierwszy wchodzi w budżet nawet w wersji AWD (od 280tys).
Poszukaj po dealerach, bo dają naprawde fajne upusty. Za 300tys to nawet topowe GT (z dużą baterią) jest do wyrwania (ale rocznik 2022): https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/ford-mustang-mach-e-gt-487km-98kwh-ID6FBu2G.html

AWD z dużą baterią też bez żadnej łaski: https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/ford-mustang-mach-e-351-km-98-kwh-premium-awd-ID6FToKu.html
 
Last edited:

Koma

Zadomawiam się
Rekomenduję TMY LR. Teraz można kupić nawet poniżej 230000. W tej cenie tak wygodnego i oszczędnego auta nie znajdziesz. Poza tym ładowanie na SC za 1,75 zł. Nikt nawet na abonament nie ma takich cen. W tym roku Tesla ma zamontować swoje SC w Szczecinie, Koszalinie, Gdańsku, Wrocławiu. Zwiększy się więc dostępność do ładowania w sieci.
 
Top