Jaki elektryk do 300k?

Anderus

Zadomawiam się
Hej,
W ciągu 12 miesięcy zamierzam kupić elektryka, gdzie górnym limitem jest 300k. Mieszkam w mieście (mam zaplanowaną instalację wallboxa w garażu podziemnym), raz w miesiącu wyjazd do 350km w obie strony oraz 1-2 w roku do 600km. Szukam czegoś rodzinnego z dużym bagażnikiem. Byłby to mój pierwszy EV. Do tej pory patrzyłem na:
  • Hyundai Ioniq 5
  • VW ID.4
  • Tesla Model Y LR
  • Renault Scenic E-tech
Czy do miasta ma sens AWD?
 

The Tiger@

Zadomawiam się
Jeszcze możesz spojrzeć na VW ID4 GTX ale ja bym nie brał teraz bo rocznik 2024 w porównaniu do 2023 ma sporo zmian, w sumie można nazwać to odświeżeniem, ale tak na prawdę nie jest to żaden kandydat w twojej sytuacji.
Wiem, App550 i te sprawy - ale to nadal MEB, chociaż może... PS. Na Q4 (też "do zamówienia" dostałem 24% rabatu).
 

The Tiger@

Zadomawiam się
To raczej zależy od preferencji kupującego. Na poprzedniej stronie wrzuciłem linki. Za 300 można myśleć nawet o GT, ale rocznik 2022.
Zastanawiałem się, ale jakoś nie przekonuje mnie... nawet nie wiem czemu.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Nie przekreślałbym Scenica. Dam porównanie Tesla 3 vs Megane Etech, bo TM3 posiadam osobiście a megane sporo jeździłem. Megane jest dużo lepiej wyciszony i lepiej wykonany - tesla jest głośna, hałas od kół jest nie do zniesienia w dłuższej trasie. Megane ma android automotive, który działa wyśmienicie. Megane ma zamiast lusterka wstecznego wyświetlacz (który można przełączyć w tryb zwykłego lusterka) - w w TM3 widoczność do tyłu nie jest źle, ale w TMY to jest dramat. Megane ma gorsze osiągi, przód napęd i zużycie około 10% wyższe niż TM3 RWD w tych samym warunkach pogodowych - jednak u siebie zauważyłem że z tych osiągów i tak nie korzystam, jak się przesiadam z tesli do megane lub z megane do tesli to jeżdżę z tą samą dynamiką. Kolejna kwestia to zawieszenie - w megane jest też twardo, ale bardziej sprężysto, bardziej komfortowo - podobnie jak w TM3 HL, którą też jeździłem. Megane ma czujniki parkowania i kamerę 360 - działa to znacznie lepiej niż to gówniane tesla vision. Megane się ładuję 22kW z AC, a nie 11kW jak Tesla. Jak na początku byłem zachwycony teslą tak ilość rzeczy która mi zaczęła przeszkadzać z czasem rosła, pojeździłem trochę innymi autami i to nie jest tak jak 4 lata temu że Tesla a potem długo długo nic. Tesla robi regres (np. gorzej działający autopilot, brak radaru, brak czujników parkowania, przyciski na kierownicy w HL zamiast tradycyjnych dźwigni) a inni prą do przodu. Sam czekam na jazdy testowe Sceniciem, może to być bardzo ciekawe rodzinne auto.
 

Anderus

Zadomawiam się
Nie przekreślałbym Scenica. Dam porównanie Tesla 3 vs Megane Etech, bo TM3 posiadam osobiście a megane sporo jeździłem. Megane jest dużo lepiej wyciszony i lepiej wykonany - tesla jest głośna, hałas od kół jest nie do zniesienia w dłuższej trasie. Megane ma android automotive, który działa wyśmienicie. Megane ma zamiast lusterka wstecznego wyświetlacz (który można przełączyć w tryb zwykłego lusterka) - w w TM3 widoczność do tyłu nie jest źle, ale w TMY to jest dramat. Megane ma gorsze osiągi, przód napęd i zużycie około 10% wyższe niż TM3 RWD w tych samym warunkach pogodowych - jednak u siebie zauważyłem że z tych osiągów i tak nie korzystam, jak się przesiadam z tesli do megane lub z megane do tesli to jeżdżę z tą samą dynamiką. Kolejna kwestia to zawieszenie - w megane jest też twardo, ale bardziej sprężysto, bardziej komfortowo - podobnie jak w TM3 HL, którą też jeździłem. Megane ma czujniki parkowania i kamerę 360 - działa to znacznie lepiej niż to gówniane tesla vision. Megane się ładuję 22kW z AC, a nie 11kW jak Tesla. Jak na początku byłem zachwycony teslą tak ilość rzeczy która mi zaczęła przeszkadzać z czasem rosła, pojeździłem trochę innymi autami i to nie jest tak jak 4 lata temu że Tesla a potem długo długo nic. Tesla robi regres (np. gorzej działający autopilot, brak radaru, brak czujników parkowania, przyciski na kierownicy w HL zamiast tradycyjnych dźwigni) a inni prą do przodu. Sam czekam na jazdy testowe Sceniciem, może to być bardzo ciekawe rodzinne auto.
W Scenicu najbardziej mnie zainteresował właśnie Android Automotive, który system Tesli przy dobrych wiatrach może prześcignąć w ciągu kilku lat, komfort też jest podobno bardzo dobry chociaż trochę martwi mnie jakość materiałów z recyklingu czym szczyci się Renault, ciekawi mnie jeszcze czy zawieszenie będzie lepsze niż w Megane. Jak gadałem z pracownikiem salonu Renault to powiedział mi, że najwcześniej Scenica do jazd testowych będą mieli w marcu tego roku i skontaktuje się ze mną żeby się umówić. Na początku liczyłem bardzo na TMY ale czas pokaże. Na razie moje TOP to:
  • TMY
  • Renault Scenic
  • VW ID.7
Także AWD i przyspieszenie nie jest moim priorytetem tylko komfort jazdy i zasięg na jednym ładowaniu.
 
Last edited:

eimi

Pionier e-mobilności
To ja dostałem info że Scenic będzie bliżej drugiej połowy kwietnia. Proponuje Ci się przejechać hybrydowym espace lub australem, bo kokpit będzie bardzo podobny, system multimedialny ten sam i podejrzewam, że sposób prowadzenia również zbliżony więc zobaczysz czy w ogóle odpowiada Ci ten kierunek.

Jeżeli chodzi o TMY to poczekałbym na lifting co pokaże. Na razie największą jego zaletą są obecne ceny. Wiadomo każdy patrzy na inne rzeczy, dla mnie hałas w kabinie jest dość istotny bo dużo podróżuje z wyłączonym radiem. Tak samo zawieszenie. W TM3 HL jest ogromny progres w obu tych kwestiach względem TM3 więc tym bardziej poczekałbym na lifting TMY.

A megane etech to bardzo fajny samochód, tylko niestety dla mnie za mały, ale jeśli Scenic pójdzie w podobnym kierunku to spodziewałbym się dobrego samochodu ze strony Renault.
 

The Tiger@

Zadomawiam się
Nie przekreślałbym Scenica. Dam porównanie Tesla 3 vs Megane Etech, bo TM3 posiadam osobiście a megane sporo jeździłem. Megane jest dużo lepiej wyciszony i lepiej wykonany - tesla jest głośna, hałas od kół jest nie do zniesienia w dłuższej trasie. Megane ma android automotive, który działa wyśmienicie. Megane ma zamiast lusterka wstecznego wyświetlacz (który można przełączyć w tryb zwykłego lusterka) - w w TM3 widoczność do tyłu nie jest źle, ale w TMY to jest dramat. Megane ma gorsze osiągi, przód napęd i zużycie około 10% wyższe niż TM3 RWD w tych samym warunkach pogodowych - jednak u siebie zauważyłem że z tych osiągów i tak nie korzystam, jak się przesiadam z tesli do megane lub z megane do tesli to jeżdżę z tą samą dynamiką. Kolejna kwestia to zawieszenie - w megane jest też twardo, ale bardziej sprężysto, bardziej komfortowo - podobnie jak w TM3 HL, którą też jeździłem. Megane ma czujniki parkowania i kamerę 360 - działa to znacznie lepiej niż to gówniane tesla vision. Megane się ładuję 22kW z AC, a nie 11kW jak Tesla. Jak na początku byłem zachwycony teslą tak ilość rzeczy która mi zaczęła przeszkadzać z czasem rosła, pojeździłem trochę innymi autami i to nie jest tak jak 4 lata temu że Tesla a potem długo długo nic. Tesla robi regres (np. gorzej działający autopilot, brak radaru, brak czujników parkowania, przyciski na kierownicy w HL zamiast tradycyjnych dźwigni) a inni prą do przodu. Sam czekam na jazdy testowe Sceniciem, może to być bardzo ciekawe rodzinne auto.
Dziękuję za bardzo dobre porównanie/ opis. Megane/ Scenic odpada z powody osiągów. Przesiadam się na elektryka właśnie z tego powodu. I np. Wczoraj zrobiłem Wrocław-Gliwice (centrum-centrum 165km) w 1h15 i chciałbym to tempo utrzymać....
 

The Tiger@

Zadomawiam się
A jakieś komentarze do i4?
I do...EQE, bo też w budżecie
 
Last edited:

Halisep

Posiadacz elektryka
Dziękuję za bardzo dobre porównanie/ opis. Megane/ Scenic odpada z powody osiągów. Przesiadam się na elektryka właśnie z tego powodu. I np. Wczoraj zrobiłem Wrocław-Gliwice (centrum-centrum 165km) w 1h15 i chciałbym to tempo utrzymać....
Czekaj czekaj... Przesiadasz się na elektryka po to, żeby jeździć szybko po autostradach?
 

The Tiger@

Zadomawiam się
EQE to nie bardzo w tym budżecie, bo sensowna wersja po rabatach to minimum 450 tys. no i niestety ma też swoje mankamenty.
Jeśli dostanę oczekiwany rabat to się zmieszczę....
 
Top