Jaki elektryk do 300k?

Anderus

Zadomawiam się
Hej,
W ciągu 12 miesięcy zamierzam kupić elektryka, gdzie górnym limitem jest 300k. Mieszkam w mieście (mam zaplanowaną instalację wallboxa w garażu podziemnym), raz w miesiącu wyjazd do 350km w obie strony oraz 1-2 w roku do 600km. Szukam czegoś rodzinnego z dużym bagażnikiem. Byłby to mój pierwszy EV. Do tej pory patrzyłem na:
  • Hyundai Ioniq 5
  • VW ID.4
  • Tesla Model Y LR
  • Renault Scenic E-tech
Czy do miasta ma sens AWD?
 

The Tiger@

Zadomawiam się
Nadal to najtańsze 600+ koni na rynku.
Podobna konkurencja jest dwa razy droższa.
On raczej konkurencji nie ma, ale TMS nie kosztuje 800k tylko 450k.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Nadal to najtańsze 600+ koni na rynku.
Podobna konkurencja jest dwa razy droższa.
IMO ioniq5N jest dla kogoś, kto czasami bywa na torze. Do użytku codziennego i jazdy głównie po autostradach są lepsze propozycje.
 

The Tiger@

Zadomawiam się
Mały updacik:
1. Zapytałem w ZEEKR DE o serwisowanie w PL: nie przewidują serwisowania w Volvo. Upustów nie dają. Czyli out.
2. Zapytałem w Polestar DE o P4. Upustów nie przewidują. Czekam na wycenę przez EV dla Ciebie. 382k brutto za AWF z pilotem i plusem. Za dużo. Czyli out.
3. Zapytałem w 3 miejscach o i4 M50 skonfigurowane na 400k (salon BMW "pp znajomości", salon BMW "z ulicy" i .... w DE). Czekam na wyceny. Widziałem wyprzedażowego z 430k na 330k...
4. Zapytałem "po znajomości" o EQE 500 za 425k. Zobaczymy ile dostanę rabatu. Odpowiednio wyposażony 350 4Matic z 2023 jest z 400k na 310k przeceniony.
5. Zapytałem w Porsche o Macana 4 za 415k - też "po znajomości". Zobaczymy ile dostanę rabatu.
6. Jak dostanę ofertę na Macana będę pytał w Audi Q8 e-tron 55.m za 420k. Znów po znajomości.
7. Czekam na TM3P....
8. ...I aktualizację Mojego Elektryka.
 
Last edited:

Anderus

Zadomawiam się
Przejechałem się VW ID.4 z najmniejszą baterią z rocznika 2023 oraz Volvo EX30 Twin Motor Performance.

ID.4: bardzo wygodne wnętrze, najlepsze fotele w jakich siedziałem, trochę upośledzony kokpit pod względem przycisków dotykowych, system też zamulał ale rocznik 2024 z wersja oprogramowania 4.0 jest podobno znacznie lepszy. Przyciski haptyczne na kierownicy wprowadziły zamieszanie w czasie mojej wycieczki, widać że jest to element, do którego trzeba się przyzwyczaić. Bagażnik bardzo duży i ustawny, zastanawiam się nad wersją ID.4 albo ID.5 GTX jakby miało dojść do zakupu. Przyspieszenie takie sobie ale dostałem taką wersję i nic na to nie poradzę.

Volvo EX30: wnętrze mniej wygodne, widocznie mniej miejsca w środku jak przystało na samochód miejski, materiały w środku zalatywały nie tylko w dotyku ale i w zapachu tanim plastikiem, na plus to mało piano black, a przynajmniej nie w miejscach gdzie często się dotyka jak np. na drzwiach w ID.4, system spoko oparty na androidzie ale widać inspirację Teslą, a można nawet powiedzieć o kopii. Bagażnik ustawny chociaż zauważalnie mniejszy niż w ID.4. Przyspieszenie najlepsze jakie kiedykolwiek odczułem, jak to mawia pewien yt od elektryków: "po prostu petarda" :LOL:, miejsca z tyłu nie skomentuje bo po samych gabarytach widać że to mały pojazd

Chciałem się umówić na jazdę BMW i4 ale najwcześniej kiedy będą mieć jakikolwiek dostępny do jazdy testowej to kwiecień.

Zauważyłem że spadły ceny Ford Mustang Mach-E i dlatego znowu mnie zainteresował, tylko są 2 rzeczy, które mnie odstraszają:
  • mały, na tle konkurencji, bagażnik
  • dziwne otwieranie drzwi, a tym bardziej tylnych
 
Last edited:

Patrizio17

Fachowiec
Oglądałem wczoraj w salonie EX30. Bardzo ładne auto, ale w porównaniu do EV6 to maleństwo, jakość wykonania też wcale nie lepsza. Jako 2 auto w rodzinie do jazdy po mieście wersja rwd 272 km z dużą baterią w pełnym wyposażeniu za 220 to super oferta.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Jako 2 auto w rodzinie do jazdy po mieście wersja rwd 272 km z dużą baterią w pełnym wyposażeniu za 220 to super oferta.
I bardzo drogą w porównaniu do TMYLR w tej cenie. Tesla napęd na 4, szybsza, większa bateria, itp itd.
 
Top