Jaki elektryk do 300k?

Anderus

Zadomawiam się
Hej,
W ciągu 12 miesięcy zamierzam kupić elektryka, gdzie górnym limitem jest 300k. Mieszkam w mieście (mam zaplanowaną instalację wallboxa w garażu podziemnym), raz w miesiącu wyjazd do 350km w obie strony oraz 1-2 w roku do 600km. Szukam czegoś rodzinnego z dużym bagażnikiem. Byłby to mój pierwszy EV. Do tej pory patrzyłem na:
  • Hyundai Ioniq 5
  • VW ID.4
  • Tesla Model Y LR
  • Renault Scenic E-tech
Czy do miasta ma sens AWD?
 

The Tiger@

Zadomawiam się
Czyli Audi wraca do normalności i daje normalne ceny 😀 Rozumiem że auto rabatowane ale ze stocku dealera albo importera.
Tak, ze stocku dealera (ale innego niż kupuję).
 

The Tiger@

Zadomawiam się
Chyba, nie ma żadnej q8 która załapała by się na dotację przy pełnym odliczeniu vat?
Rozumiem, że za 308 to podstawowa wersja
Nie, nie ma. Ta 308k to wersja 55. Kwestia jeszcze jedna 50 za <300k
 

Anderus

Zadomawiam się
Wracam z aktualizacją :) Wytypowałem faworytów po kilku jazdach próbnych:
  • BMW i4 eDrive40 lub xDrive40
  • VW ID.7 Pro S lub GTX
  • Skoda Enyaq 85x
Przejechałem się 2x TMY, który był faworytem i odpada ze względu na komfort jazdy tj. wnętrze nie jest jakoś najlepiej wykonane, brak wyświetlacza/prędkościomierza przed/za kierownicą bardzo mi przeszkadza oraz zawieszenie jest twarde, podsumowując technologia najlepsza ale samochód średni, w dodatku naprawdę przydałby się refresh bo coraz szybciej się starzeje, a konkurencja nie śpi.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Wracam z aktualizacją :) Wytypowałem faworytów po kilku jazdach próbnych:
  • BMW i4 eDrive40 lub xDrive40
  • VW ID.7 Pro S lub GTX
  • Skoda Enyaq 85x
Seria ID (i pochodne z grupy VW) ostatnio przeszła niezły renesans. Poprawiono efektywność, zasięg, jest szybsze ładowanie (chyba nawet najszybsze ze wszystkich aut nie-800V) no i cena też konkurencyjna. Bo np taki ID.7, który jest przestronniejszy od TmS, jest poniżej progu dopłaty.
 

Anderus

Zadomawiam się
Seria ID (i pochodne z grupy VW) ostatnio przeszła niezły renesans. Poprawiono efektywność, zasięg, jest szybsze ładowanie (chyba nawet najszybsze ze wszystkich aut nie-800V) no i cena też konkurencyjna. Bo np taki ID.7, który jest przestronniejszy od TmS, jest poniżej progu dopłaty.
Dokładnie mam takie same odczucia, na początku tego roku przejechałem się ID.4 z 2023 i po tym jak niedawno miałem okazję przetestować ID.4 z 2024 to osiągi i zużycie to przepaść. ID.7 bardziej mi podszedł komfortem jazdy i byciem nie-SUVem. VW odrobiło lekcje.
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Dokładnie mam takie same odczucia, na początku tego roku przejechałem się ID.4 z 2023 i po tym jak niedawno miałem okazję przetestować ID.4 z 2024 to osiągi i zużycie to przepaść. ID.7 bardziej mi podszedł komfortem jazdy i byciem nie-SUVem. VW odrobiło lekcje.
Jeżeli podoba ci się technologia od VW to spójrz na Tavascan od Cupry, sam mam Borna bo chciałem coś ciekaweszego niż ID3, tutaj Tavascan bedzię innym ID4, ogólnie Cupra lepiej wygląda niż VW, ma tą samą technologie bo to są te same auta ale w innym garniturze. Nie znam dokładnej specyfikacji ale jedyna różnica może byc w jakiś tam technicznych detalach, tzn aby Cupra nie była zbyt dobra vs VW to pewnych rzeczy czasami nie dają do Cupry
 
Top