Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Wallboxy, przewody, słupki ładowania
Jaki przewód Type 2 - wybór
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="vwir, post: 60712, member: 127"] OBC 11kW składa się z 3 modułów po 3,6kW. Standardowo każdy z nich jest podłączony do osobnej fazy. Ale samochód ma możliwość połączenia ich równolegle do jednej fazy. Z czym zresztą łączył się słynny błąd w sofcie w Hyundaiu Kona. Otóż niektóre EVSE potrafią się przełączać pomiędzy 3f i 1f w trakcie jednej sesji ładowania. Dzieje się to wtedy gdy na przykład w trakcie ładowania braknie jednej fazy. Lub gdy mają płynną regulację mocy (na przykład na podstawie aktualnej produkcji z fotowoltaiki) i chcą zjechać poniżej 3f 6A. W czasie takiego przejścia 1f->3f EVSE przesyła sygnał rozłączenia, żeby samochód miał czas na rozłączenie OBC do standardowej konfiguracji - każdy moduł na osobną fazę. Kona tego nie robiła po otrzymaniu wspomnianego sygnału (robiła to tylko po wyciągnięciu wtyczki) i w rezultacie równolegle spięte moduły 3,6kW dostawały różne fazy. Kończyło się to wywaleniem bezpieczników w domu i uszkodzeniem OBC. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Wallboxy, przewody, słupki ładowania
Jaki przewód Type 2 - wybór
Top