Jaki Wallbox

krzyss

Pionier e-mobilności
znalazłem info na fakturze: Moc umowna 11 KW, zabezp. przedlicznikowe 25 A
W tej sytuacji jesli na caly dom masz 11kW i nie chcesz zwiekszac, to mozesz kupic tego zencara i ograniczyc moc do 20A czyli jakis 4kW jak podniesiesz wyzej to moze wywalac zabezpieczenie w domu.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Możesz poszukać evse o regulowanej mocy, albo o mocy 20A. Miałem takie, od czechów, mogę poszukać namiarów jeśli chcesz. Z regulacją co 1A. Chyba, że Zencara można ustawić na 20A.

Edit: kolega wyżej mnie ubiegł, zencara da się przytłumić. To powinno być wystarczające.

Opcja numer dwa to evse dwufazowe od vtecha: https://shop.evtun.com/produkt/accelev-v2-6kw-2-phase/?lang=pl
Aczkolwiek moim zdaniem nie warte swojej ceny. Taniej by Ci wyszło zwiększenie mocy przyłącza w domu na 23kW.
 

Cav

Pionier e-mobilności
znalazłem info na fakturze: Moc umowna 11 KW, zabezp. przedlicznikowe 25 A
To masz tak jak ja.

Kable w domu z jakimi są przekrojami?
Mnie koszt rozbudowy (musiałbym wymienić całość, od skrzynki w płocie) oszacowano na 5 tys.
Odpuściłem.
Ładuję się na 16A (3.6 kW) i wystarcza, bardzo rzadko jest to za wolno.

A jak będzie, to mam Greenwaya 5 km dalej, zanim wydam na nim 5 tys w awaryjnych przypadkach, to pewnie mi życia nie starczy.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Ładuję się na 16A (3.6 kW) i wystarcza, bardzo rzadko jest to za wolno.
3.6kW to trochę rutyna jak z PHEV, codziennie ładowano, ale to się też da przeżyć.
 

p0li

Pionier e-mobilności
3.6kW to trochę rutyna jak z PHEV, codziennie ładowano, ale to się też da przeżyć.
3,6kW to jest ok 20km/h ładowania - w 10 godzin naładujesz 200km zasięgu - przejeżdżasz dziennie więcej?
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
3,6kW to jest ok 20km/h ładowania - w 10 godzin naładujesz 200km zasięgu - przejeżdżasz dziennie więcej?
Prosty przykład: odebrałem TM3 i wróciłem do 3miasta następnego dnia jechałem do rodziców 300km w dwie strony. Ładowanie 3.6kW naprawdę trwało i trwało by dobić potrzebna ilość.
Nie mówię ze się nie da, 3 lata jeździłem tak phev, ale trzeba złapać nawyk wpinania auta.
Oczywiście zawsze można podładować ze stacji ładowania ale staram się tego unikać jak ognia
 

Cav

Pionier e-mobilności
Prosty przykład: odebrałem TM3 i wróciłem do 3miasta następnego dnia jechałem do rodziców 300km w dwie strony. Ładowanie 3.6kW naprawdę trwało i trwało by dobić potrzebna ilość.
Nie mówię ze się nie da, 3 lata jeździłem tak phev, ale trzeba złapać nawyk wpinania auta.
Robię częściej zakupy, więc ładuję głównie za friko pod sklepami, w domu tylko doładowuję gdy jest potrzeba.
Może raz,dwa na tydzień (dwa auta elektryczne).
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Robię częściej zakupy, więc ładuję głównie za friko pod sklepami, w domu tylko doładowuję gdy jest potrzeba.
Może raz,dwa na tydzień (dwa auta elektryczne).
Każdemu wedle potrzeb, ja do najbliższego sklepu z darmowym ładowaniem mam 17km + złącze jest zawsze oblegane, więc wole ładować w domu. Też robię to co kilka dni - po 20-30kW
 

Cav

Pionier e-mobilności
Każdemu wedle potrzeb, ja do najbliższego sklepu z darmowym ładowaniem mam 17km + złącze jest zawsze oblegane, więc wole ładować w domu. Też robię to co kilka dni - po 20-30kW
Ja mam w okolicy 30 km ze 4 Lidle ze stacjami ładowania, 1 Kaufland, plus galeria z AC, więc coś tam zawsze się znajdzie.
Po prostu już zazwyczaj nie robię zakupów w innych miejscach.
W domu jak ładuję, to przez 8h drugiej taryfy, wystarczy na uzupełnienie 15-20 kWh, czyli na ok. 100 km.
 

Michal

Pionier e-mobilności
No i jest spam / SEO :p
3 wpisy z dupy i przeszedł do celu...
Głosuje za banem.
 

dsc

Zadomawiam się
Niedługo, to w zasadzie kwestia tygodni, będę posiadaczem modelu Kia NiroEV i w tym momencie rozważam różne opcje ogarnięcia ładowania w garażu. Mam zainstalowany dodatkowy, dedykowany w tym celu licznik od dostawcy energii, moc przyłączeniowa 17kW i skrzynkę z zaciskami w pomieszczeniu garażowym. Do tego muszę coś podłączyć i tutaj mam ofertę od KIA Charge (tam stacja ładowania kosztuje 3,8k PLN ze zintegrowanym kablem lub 3,2k bez kabla, z gniazdkiem), ale znalazłem też na necie GreenCell za 2,1k bez kabla (2,8k z kablem), zaś sam kabel luzem to ok. 1k, zależnie od długości.

Tutaj pytanie do zorientowanych - czy ładowarka od Kii jest w czymś wyraźnie lepsza, że kosztuje odczuwalnie więcej? Czy GreenCell jest wystarczająco dobry? Planuję ładować auto głównie nocą, w zakresie 20-80%. Zapewne będą to 1-2 ładowania na tydzień przy moich przebiegach, czyli przede wszystkim jazda miejska i okazjonalne, raczej niezbyt dalekie wypady.

Czy możecie wskazać inne, godne zainteresowania i zweryfikowane przez Was stacje nadające się do użytku domowego?

Druga rzecz - czy przyszłościowo posiadanie odpinanego kabla Type 2 <-> Type 2 jest lepsze niż zintegrowanego ze stacją? Z tego co czytam (nie miałem EV do tej pory, więc temat znam bardziej ze słyszenia) przydaje się na różnych stacjach i słupkach, gdzie trzeba mieć własny kabel. I w takim układzie kabel byłby większość czasu w garażu podłączony do stacji, a w razie konieczności zabierałbym go ze sobą na jakieś wyjazdy celem ładowania na napotkanych stacjach AC.

Prosiłbym tutaj o doradę, czy "dobrze kombinuję" i czy właśnie tak to działa, no i co się Wam bardziej sprawdza?
Dzięki z góry.
 

abes99

Posiadacz elektryka
Znajdź kogoś z VIN Tesli i zamów Tesla Wall Connector gen. 3 za 2350zł + kurier (chyba, że możesz sam odebrać). Jest w opcji z 2,5m i 7m kablem. Kabel type2 kupisz na OLX czy Allegro za ok. 5 stów. Wallbox Kia miałem razem z oczojebem za 1950zł i na szczęście udało się go sprzedać, nawet nie otwierałem. Jak poszukasz na forum to znajdziesz moje wątki z podobnym dylematen. Ja jestem zadowolony z wyboru ;)
 

dsc

Zadomawiam się
A jest to miejsce ogolnodostepne, czy twoje ?
Lepiej z kablem bo nie bedziesz musial go wyciagac, tylko wkladasz i juz.

Miejsce jest moje, to jest wydzielony garaż, taki ze ścianami i zamykany bramą, w podziemiach bloku.

Kabel, jeśli będzie osobny, pewnie 90% czasu i tak spędzi w garażu wisząc podłączony do stacji. Tylko na dłuższe jazdy bym go odpinał i brał, bardziej "na wszelki wypadek", i to może parę razy w roku taki się trafi.
Po prostu nie wiem, jak w praktyce wygląda przydatność posiadania kabla z dwiema końcówkami Type 2 w samochodzie, czy to bardziej jest zbędny detal, a może jednak potrafi dosłownie uratować życie.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Miejsce jest moje, to jest wydzielony garaż, taki ze ścianami i zamykany bramą, w podziemiach bloku.

Kabel, jeśli będzie osobny, pewnie 90% czasu i tak spędzi w garażu wisząc podłączony do stacji. Tylko na dłuższe jazdy bym go odpinał i brał, bardziej "na wszelki wypadek", i to może parę razy w roku taki się trafi.
Po prostu nie wiem, jak w praktyce wygląda przydatność posiadania kabla z dwiema końcówkami Type 2 w samochodzie, czy to bardziej jest zbędny detal, a może jednak potrafi dosłownie uratować życie.
Kabel w aucie sie przydaje, oczywiscie zalezy gdzie i ile jezdzisz.
Jesli to wydzielony garaz to wez wallboxa jaki Ci pasuje. Teslowy jesy ok bo ma zabezpoeczenia i niska cene, ale zasadniczo moze byc kazdy.
Wallboxy BMW tez sa fajne.
 

Michal

Pionier e-mobilności
Ja kabel Type 2 - Type 2 użyłem raz i to na siłę, w Kaskadzie w Szczecinie, żeby mieć miejsce parkingowe przy wejściu (jakieś stacje BMW), a nie żeby się ładować. Nigdy wcześniej i nigdy później.
(Przejechane 45 tys km od grudnia 2020)
 

JareG

Pionier e-mobilności
Ja kabel Type 2 - Type 2 użyłem raz i to na siłę, w Kaskadzie w Szczecinie, żeby mieć miejsce parkingowe przy wejściu (jakieś stacje BMW), a nie żeby się ładować. Nigdy wcześniej i nigdy później.
(Przejechane 45 tys km od grudnia 2020)
Z tym kablem to jest trochę jak z kołem zapasowym/dojazdowym - mam auta, gdzie nigdy nie było potrzeby użycia (chociaż flaki łapałem, ale zawsze dało się dopompować i dojechać na wulkanizację).. ale niedawno w e-Soul'u dojazdówka uratowała mi dudę :) A zajmuje cenne miejsce, no i musiałem ją zakupić bo producent nie daje..
Ja jednak wolę wozić te 'dodatki', mimo że być może nigdy ich nie użyję - ale może kiedyś będzie sytuacja podbramkowa i będę przygotowany.

Pozdrawiam
 

Michal

Pionier e-mobilności
Ale jaka może być sytuacja podbramkowa na Type 2? Musiałbyś kompletnie nie planować podróży :p
 

JareG

Pionier e-mobilności
Ale jaka może być sytuacja podbramkowa na Type 2? Musiałbyś kompletnie nie planować podróży :p
Proszę bardzo - kiedyś miałem tak, że na dwóch kolejnych ładowarkach nie mogłem się naładować, bo ccs był zajęty. A kabla typ2 nie było - było za to gniazdko. Nie potrzebowałem dużo, więc AC też mnie urządzało. Oczywiście zawsze można poczekać tę godzinkę.. 🤣
Ale jest jedno dość konkretne zastosowanie kabla, było wspomniane wcześniej - dostępne miejsce parkingowe (i to często darmowe). Ostatnio jak byłem na zaporze w Niedzicy, to po naładowaniu się do 80% przełączyłem oczojeba na słupek AC, taki bez kabla, i poszedłem zwiedzać - a w okolicy nie ma darmowych miejsc parkingowych, tanich typu 5-10 zł za 1 godz też nie ma, a kroją za parkowanie aż furczy (k. zamku 16 albo 18 zł, ale człek w Lexusie zapłacił 43 zł).

Pozdrawiam
 
Top