Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Michal, post: 18044, member: 89"] Żebyś mógł się wpiąć do jakiejś publicznej ładowarki Type2 takiej jak np. tutaj (Szczecin Galeria Kaskada): [IMG width="562px"]https://photos.plugshare.com/photos/278695.jpg[/IMG] Teoria jest taka, że kiedyś może nastanie światłość i będziesz mógł ładować auto po prostu na ulicy np. z "latarni", bo tam będzie właśnie taki pasujący wtyk. Dlatego dają taki kabel, to to jest trochę taka podstawa ładowania. Przy czym przyjął się trochę inny standard - większość ładowarek Type2 ma obecnie kabel zamontowany na stałe, więc tego swojego nie musisz nawet wyciągać. Do siły musisz mieć tak zwane EVSE (potocznie zwane ładowarką albo EV charger albo Electric Vehicle Supply Equipment) i ono na wyjściu podaje siłę ale wraz z garścią informacji o niej, czyli w szczególności np. dostępny prąd ładowania. To działa mniej więcej tak, że takie EVSE informuje pojazd, że jest podłączone pod 16A 3F i auto wtedy potwierdza, że może taką moc przyjąć, a EVSE puszcza energię. To jest mniej więcej taki programowalny stycznik. To jest chyba troszkę bardziej skomplikowane, bo tam jest docelowo sygnał prostokątny w cyklach 1000 hz i stopień wypełnienia tej fali prostokątnej określa dostępną moc ładowania - większy opis tutaj [[URL='https://www.picoauto.com/library/automotive-guided-tests/charger-vehicle-communications-type-2/']klik[/URL]]. Sama rezystancja modyfikuje napięcie i przekazuje informacje o statusie "EVSE". [USER=455]@Trydent[/USER], pewnie za chwilę spytasz po co to wszystko. Ano po to, że np. taki Renault Zoe w niektórych wersjach mógł za pomocą takiego złącza Type2 łądować się z mocą nawet 43kW, a to oznacza prądy rzędu ~63A, a specyfikacja przewiduje nawet 80A. Dlatego Ładowarka musi podać autu jakie ma ograniczenia, żeby auto nie wywaliło bezpieczników albo nie spaliło instalacji, próbując pociągnąć ile tylko może. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?
Top