Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Jakie macie wrażenia po przejechaniu się samochodem na wungiel?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Szaruś, post: 184592, member: 1807"] Zgadzam się z [USER=3354]@piotrpo[/USER]. U mnie koszty energii (z ładowań na publicznych ładowarkach) wychodzą 26 gr/km, a więc całkiem podobnie. Samochód też kupiłem na więcej niż 3 lata (tak jak każdy inny do tej pory), więc nie interesuje mnie spadek wartości po 3 latach. To samo z ładowaniem na trasie. Jako że na dłuższych trasach robię postoje (jeden dłuższy - do 1 godz. - na obiad, i kilka krótszych po 10-15 minut na toaletę i rozprostowanie kości), przy zaplanowaniu odpowiednich miejsc postojowych (tam gdzie jest ładowarka), czasy przejazdu na trasach, gdzie przeważają drogi krajowe albo ekspresowe wychodzą mi podobnie do poprzednich jazd ICE na tych samych trasach. Na trasach z przewagą autostrad, na które mój mieszczuch nie jest zoptymalizowany, wychodzi mi jakieś 10% więcej czasu (ale już taką Teslą, to przy moim stylu jazdy, wyszło by mi już podobnie do ICE). Większość tras w Polsce ogarniam na AC. Jako że startuję z centralnej Polski, to zasadniczo do większości moich celów w Polsce mogę dojechać na prądzie z domu (+ewentualnie drobne doładowanie na DC przy nieco dłuższych trasach). A na miejscu zawsze udało mi się znaleźć AC, gdzie można się podładować na powrót. Przy trasach zagranicznych, widzę z moich statystyk, że jest na odwrót (więcej DC, mniej AC) - ale to wynika z tego, że te trasy są dłuższe, niż krajowe. Tu są moje statystyki odnośni ładowań AC na publicznych ładowarkach: [TABLE] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]AT[/TD] [TD]8.88%[/TD] [/TR] [TR] [TD]CZ[/TD] [TD]13.30%[/TD] [/TR] [TR] [TD]DE[/TD] [TD]0.00%[/TD] [/TR] [TR] [TD]HU[/TD] [TD]13.61%[/TD] [/TR] [TR] [TD]PL[/TD] [TD]45.65%[/TD] [/TR] [TR] [TD]SI[/TD] [TD]11.07%[/TD] [/TR] [TR] [TD]SK[/TD] [TD]7.50%[/TD] [/TR] [TR] [TD]razem[/TD] [TD]100.00%[/TD] [/TR] [/TABLE] A to odnośnie ładowań DC: [TABLE] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]AT[/TD] [TD]3.18%[/TD] [/TR] [TR] [TD]CZ[/TD] [TD]10.27%[/TD] [/TR] [TR] [TD]DE[/TD] [TD]5.78%[/TD] [/TR] [TR] [TD]HU[/TD] [TD]11.05%[/TD] [/TR] [TR] [TD]PL[/TD] [TD]11.78%[/TD] [/TR] [TR] [TD]SI[/TD] [TD]4.18%[/TD] [/TR] [TR] [TD]SK[/TD] [TD]53.77%[/TD] [/TR] [TR] [TD]razem[/TD] [TD]100.00%[/TD] [/TR] [/TABLE] W moim przypadku, ponad połowę ładowań DC mam na Słowacji, jako że ze względów towarzysko/biznesowych kilka razy w roku pokonuję trasę Polska-Słowacja-Węgry, a ładowanie DC na Słowacji jest bezkonkurencyjne cenowo (średnia DC na Słowacji wychodzi mi do tej pory 1.41 PLN/kWh, co jest najniższą średnią ze wszystkich krajów, które odwiedziłem). Warto wspomnieć, że np. taki Lidl SK, na DC 50 kW, bierze tylko 0.29 EUR/kWh (1.25 PLN/kWh), albo w takim ZSE Drive można mieć pakiet miesięczny 100 kWh za 24.90 EUR (1.07 PLN/kWh), albo mniejszy pakiet 40 kWh za 11.90 EUR (1.28 PLN/kWh) - zależy jak komu pasuje. Więc ładuję się na Słowacji ile wlezie przy jednej i drugiej granicy (polskiej i węgierskiej). [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Jakie macie wrażenia po przejechaniu się samochodem na wungiel?
Top