Jazda testowa - Tesla Y LR - dziwne odgłosy

KrzysztofFly

Moderator
Co do wycieraczek - u mnie nawet gorzej, bo 100% płyn letni, w poprzednim aucie miałem grzany zbiorniczek na płyn, więc tego problemu nie było. Tutaj niestety nawet godzina jazdy nie pomaga, dopiero parking podziemny pod firmą, w którym jest +10 stopni.
Między innymi dlatego, że nigdy nie wiesz kiedy zima może cię zaskoczyć, ja cały rok jeżdżę na zimowym, jednak główny powód to, trochę lepsze zmywanie zabrudzeń z szyby ;).
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Między innymi dlatego, że nigdy nie wiesz kiedy zima może cię zaskoczyć, ja cały rok jeżdżę na zimowym, jednak główny powód to, trochę lepsze zmywanie zabrudzeń z szyby ;).
Sprytne, gdyby nie to, że ostatnio jak kupowałem płyn do spryskiwaczy (8/2023?, 9/2023?) to było raczej lato i ciężko wtedy o zimowe płyny. No chyba, żeby zapas robić? :unsure:
 

KrzysztofFly

Moderator
Sprytne, gdyby nie to, że ostatnio jak kupowałem płyn do spryskiwaczy (8/2023?, 9/2023?) to było raczej lato i ciężko wtedy o zimowe płyny. No chyba, żeby zapas robić? :unsure:
W dobrych sklepach zimowe płyny mają cały rok ;). A z płynem bywa różnie, czasami zbiorniczek wypryska w dzień lub dwa, a czasami wystarczy ci na pół roku ;). Ja mam zawsze zapas kilku baniek 5L u siebie w garażu.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
W dobrych sklepach zimowe płyny mają cały rok ;). A z płynem bywa różnie, czasami zbiorniczek wypryska w dzień lub dwa, a czasami wystarczy ci na pół roku ;). Ja mam zawsze zapas kilku baniek 5L u siebie w garażu.
No ja staram się kupować tylko na BP, bo ten zapach żona "toleruje" (no i za darmola, bo zwykle udaje się punktami zapłacić). Aczkolwiek ostatnio nawet na BP brakło zimowego. :D
 

stanwise

Zadomawiam się
Ehh, mi też płyn zamarzł. Mam nadzieję, że nie uszkodzi zbiornika...

Ogólnie mam wrażenie, że przez pompę ciepła Tesla jest bardziej podatna na zamarzanie płynu czy oszranianie przednich świateł - bo podczas pracy samochodu przód się raczej wychładza zamiast grzać jak w ICE.
 

kopi

Nowy na Forum
Podobno /wg info od pracownika / miała ustawioną trasę do supercharger-a i włączył się tryb nagrzewania baterii przed ładowaniem, podczas drugiej jazdy nie było słychać tego odgłosu /nie była to ta sama Y/. Oczywiście jest dużo głośniejsza od 3HL, zawieszenie bardzo twarde ale pewnie do przyzwyczajenia, 3HL z kolei jak dla mnie za bardzo pływa, nie dogodzisz człowiekowi ;)
 

deCastelano

Fachowiec
Podobno /wg info od pracownika / miała ustawioną trasę do supercharger-a i włączył się tryb nagrzewania baterii przed ładowaniem, podczas drugiej jazdy nie było słychać tego odgłosu /nie była to ta sama Y/. Oczywiście jest dużo głośniejsza od 3HL, zawieszenie bardzo twarde ale pewnie do przyzwyczajenia, 3HL z kolei jak dla mnie za bardzo pływa, nie dogodzisz człowiekowi ;)
Ciekawe z tym pływaniem nowej 3 czy nie przedobrzyli i nie zrobili za miękkiego zawieszenia w stosunku do masy i potencjalnych przeciążeń 🤔
 

kopi

Nowy na Forum
Ciekawe z tym pływaniem nowej 3 czy nie przedobrzyli i nie zrobili za miękkiego zawieszenia w stosunku do masy i potencjalnych przeciążeń 🤔
Dla mnie i dla żony która siedziała obok zachowanie HL na podłużnej koleinie było bardzo dziwne, co podniosło mi mocno ciśnienie tak jakbym stracił na chwilę kontrolę nad samochodem bałbym się tym jeździć
Ciekawe z tym pływaniem nowej 3 czy nie przedobrzyli i nie zrobili za miękkiego zawieszenia w stosunku do masy i potencjalnych przeciążeń 🤔
Chyba trochę przedobrzyli - prosta droga, ok. 90km/h, bez gwałtownych ruchów kierownicą i hamowania nastąpiła utrata kontroli nad samochodem na parę sekund - chyba nie o chodziło twórcom … dla mnie porażka
 
Top