Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Jazda testowa TM3HL LR i takie rozterki ...
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="TomRS, post: 155614, member: 2681"] Bardzo liczę na to, że wersja performance, to będzie właśnie taki "hot sedan" ;), bo poprzednia taka była. Nie chcę już kolejnego spalinowego hot hatch'a, uważam, że mocny elektryk z dobrym zawieszeniem może być o wiele lepszym wyborem, szczególnie przy moim profilu jazdy, czyli pewnie ponad 80% przebiegów w mieście i możliwość ładowania w garażu. natomiast nie do końca zgodzę się z Twoimi odczuciami w kwestii hamulców (wyjmując z tego rozważania rekuperację). Kiedyś uważałem, że świetne są hamulce z mocnym i szybko działającym wspomaganiem, gdzie lekkie przyciśnięcie pedału generuje od razu mocne hamowanie. Później pojawił się Boxster, a Porsche zawsze były w testach rekordowo skuteczne w hamowaniu. I tutaj pierwsze zdumienie, cisnę lekko na pedał hamulca i dzieje się bardzo niewiele - rozczarowanie. Aż przyszedł moment, że musiałem zahamować awaryjnie i nagle auto zatrzymało się na niewiarygodnie krótkim odcinku. Hmmm, czyli jednak można tym zahamować mocno. Ale nadal nie rozumiałem dlaczego te hamulce są tak "dziwnie" zestrojone. Olśnienie przyszło, kiedy zacząłem brać udział w amatorskich imprezach sportowych. Przecież tu oprócz skuteczności kluczowa jest dozowalność i modulacja - chcesz hamować mocno, ciśniesz mocno. A pomiędzy słabo a "w trupa" jest nieskończenie wiele poziomów intensywności tego hamowania, co pozwala robić z autem naprawdę wiele podczas dynamicznej jazdy, szczególnie na obiektach zamkniętych. Pucharowy Golf był tego koronnym dowodem, bo te jego hamulce to był jakiś kompletny absurd - nie istniało pojęcie zahamować za późno, wcześniej wysiadała głowa. Ale noga była zmęczona po sesji wyścigowej czy treningowej. I w tej poprzedniej TMP3 był podobnie dozowany hamulec, nie tak mocny oczywiście, ale dozowalność i modulacja kapitalna. Kolega który mi ją użyczył na testy jeździ takim jednomiejscowym bolidem formuły BMW starej, tam są totalnie wyczynowe hamulce i on tez bardzo chwalił dozowalność hamulce TM3P. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Jazda testowa TM3HL LR i takie rozterki ...
Top