Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Tematy ogólne
Jedna czy dwie instalacje w garażu podziemnym
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Kierowca23, post: 225070, member: 3789"] Ceny obłędne (monopol?) Mnie jesienią wycenili wykonanie ekspertyzy, projektu, uzgodnienia ppoż i instalacji indywidualnego przyłącza 22kW+punktu ładowania 11kW na 13,5 tyś. brutto (drugi punkt w planach, dlatego moc większa). Ale moim zdaniem trzeba skorzystać na tym etapie, bo później ktoś na górze będzie Ci robił przeszkody (chociaż w nowych budynkach, prawo już z góry wymaga dostosowania instalacji i rezerwy 3,7 kW mocy przyłączeniowej na co drugie miejsce postojowe w garażu?) Odnośnie rodzaju bezpiecznika: Jeśli to byłoby [B]1-fazowe przyłącze[/B]: 5kW/230V= 21.7A, bezpiecznik powinien być B25A, bo B20A to za mało; A przyłącze [B]3-fazowe[/B]: 5kW/3/230V=7.2A, bezpiecznik B10A, bo B6A byłby za mały. Piszesz o planowanym przebiegu 50 km dziennie, czyli zależnie od stylu jazdy, warunków na drodze, pogody itp. będzie to [B]od 7 do 12 kWh dziennego zużycia[/B] (zakładam 14...24kWh/100 km). Na ładowarce 3,7 kW to się doładuje w 2...3,5h więc na drugi dzień będzie już z powrotem tyle co było stanu baterii, lub nawet więcej - po całej nocy :) Ładowarka 11 kW może się przydać jak wrócisz z trasy z 10% baterii i potrzebujesz naładowanego auta w ciągu 6 godzin :) Jeśli planujesz 2 auta w przyszłości, to zdecydowanie warto rozpatrzyć te 11 kW. Czy punkty ładowania przy obu stanowiskach postojowych ? Musisz rozważyć, to kwestia komfortu użytkowania. Teoretycznie można przeparkowywać auta, zamieniać stanowiska przed ładowaniem, ale może to być, delikatnie mówiąc, upierdliwe ;) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Tematy ogólne
Jedna czy dwie instalacje w garażu podziemnym
Top