Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
JEEP
Jeep Avenger Forum • Jeep Avenger 1st Edition, ...
Jeep Avenger 1st Edition ciekawostki + jaki powinien być idealny elektryk
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="ArturKorzen, post: 127894, member: 1559"] Powolna jazda sprzyja niskiemu zużyciu energii, ja ze swojej strony mogę zdać relację krótkiej trasy 300 km wykonanej głównie po drodze ekspresowej. Wybrałem się na trasie Gdańsk, Elbląg oraz dalej w okolicach Braniewa. 300 km nie brzmi groźnie, teoretycznie dla laika deklarowany zasięg auta jest bliżej 400 km - bez problemu powinno się taki dystans pokonać nawet bez ładowania. Patrząc na mapę ładowarek, okazało się, że okolice Braniewa, Ornety jest białą plamą, i brak jest sensownych punktów ładowania. Jedynie Elbląg po drodze z Gdańska jest dobrym miejscem na ładowanie. Jadąc do celu podróży, miałem z domu 120km, zdecydowałem, że pojadę trasę tam bez doładowania po drodze. Zachowawczo pojechałem s7 115km/h na tempomacie, potem S22 100 km/h, średnie zużycie wyszło na poziomie ok 21 kWh/100km. Dzięki temu udało mi się przejechać do celu ok 60 km za Elblągiem i wrócić do Elbląga się naładować. Całość wyszła ok 210 km i zużycie energii od 100% do 16% w momencie rozpoczęcia ładowania. Ładowałem się na GreenWay'u, 3,25 zł za kWh, moc 140 kW. Załadowałem 29.5 kWh, w czasie 31 min. Zapłaciłem ~96 zł. Prędkość ładowania na początku była przez chwilę 80 kWh, potem bliżej 50-40 kWh przez większość czasu. Koszt przejechania 100 km to jedyne prawie 70 zł. Tanio nie jest. Ale wiadomo, bez abonamentu itp. Wracając mając już tylko ok 70-80km do domu można było mocniej wcisnąć pedał gazu i jechać przepisowe 120+ km/h na tempomacie. Zużycie wyszło prawie 26 kWh/100 km. Jak widać - bez ładowania bym nie przejechał zaplanowanego dystansu. Słaba infrastruktura w miejscu docelowym nie pozwoliła mi naładować auta w czasie kiedy auto stało i mogło się podładować przez 2-3 godziny, nawet z AC 11kWh. Trzeba było jechać pierwszy odcinek z prędkością niższą niż dozwolona, aby móc bezpiecznie wrócić do ładowarki DC. Inaczej można było stanąć w polu. Wnioski pewnie dla znawców tematu jazdy elektrykiem nie są nowością, ale dla mnie było ciekawą przygodą. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
JEEP
Jeep Avenger Forum • Jeep Avenger 1st Edition, ...
Jeep Avenger 1st Edition ciekawostki + jaki powinien być idealny elektryk
Top