Juniper - czy warto czekać?

cwireq

Posiadacz elektryka
Zapraszam do siebie. Auto stoi z 54%, gdzie chcesz jechać? Pojedziemy z tym SOC co mam?

Będziecie gadać o tym zasięgu i planowaniu tras dopóki na każdym polskim MOPie nie będzie przynajmniej 6 ładowarek min 150kW. Niech któryś z Was poczyta posty na SpeakEV czy jakimś niemieckim forum EV. Nie znajdziecie tam takiego biadolenia mimo, że ludzie jeżdżą takimi samymi samochodami. Ba nawet mam wrażenie że więcej osób jeździ samochodami z zasięgami o wiele mniejszymi niż np. TM3 LR i akcji 'EV musi mieć 174kWh' tam za bardzo nie widać.
Masz rację biadolenie będzie wiecznie. A najbardziej tych co nie jeżdżą tesla :p (no może z wyjątkiem coolera). Jeszcze jak czytam że chinczyki wyprzedzają tesle to już w ogole za głowę się łapie.

W ogóle ktoś ogladal testy FSD V13.2.2. Przecież jak już odblokują prawo w UE (trzymam kciuki za rok 2025) to będzie zupełny gamechanger. Osobiście od razu wykładam 39k, a jak auto będzie samo zawozić dzieci do szkoły to już powodzenia dla chinczykow
 

nabrU

Moderator
Tutaj sam przyznałeś to o czym pisałem.
Auto zwykle oscyluje w 50-60% a pojawią się nagle wizja wyjazdu. W domowych warunkach trzeba jednak poświęcić czas na doładowanie auta, przygotowanie. I spontaniczny wyjazd zamienią się w mniej spontaniczny. Tracimy nieco jego czasu. Który jest tu kluczowy,bo wolal bym pobyc z kimś.

Przecież napisałem, że 'pojedziemy z tym SOC co mam', więc o jakim doładowaniu czy przygotowaniu mowa? Niedługo odbieram syna z lotniska (165km w jedną stronę), obok lotniska darmowy (dla mnie) SuC. Czekam na niego i się ładuję. Proste? Spontaniczne? Bez przygotowania?

Infrastruktura nieco moze poprawic sytuację. Ale... mam swój prad. Chcial bym go maksymalnie wykorzystać.
A ja o te różnice walcze i podważa to mój sens posiadania elektryka na trasy. W którym głównym atutem jest to,że mam swoje paliwo.

Ja rozumiem chęć jeżdżenia wyłącznie na swoim tanim (czy darmowym prądzie), ale to są Twoje specyficzne wymagania, które Cię ograniczają. Więc albo zrezygnujesz z tego wymagania albo będziesz dłużej / długo czekał na EV, który je spełni (o ile w ogóle).

A jakbyś nie marudził tyle tylko kupił Teslę (najlepiej z mojego referrala ;)) to byś dostał darmowe ładowanie na SuC. I nadal byś jeździł na darmowym prądzie. Tyle, że wracamy do mojej 'litanii' o infrastrukturze, bo SuC macie tyle co kot napłakał.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Niedługo odbieram syna z lotniska, obok lotniska darmowy (dla mnie) SuC. Czekam na niego i się ładuję. Proste? Spontaniczne? Bez przygotowania?
Niespodziewane lądowanie? Inaczej wyobrażam sobie spontaniczność.
 

nabrU

Moderator
Dlatego w poście tutaj napisałem, 'gdzie chcesz jechać?' Chętnych do podania miejsca spontanicznego wyjazdu (jakiegoś normalnego, a nie Ułan Bator ;)) na razie nie było.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Ja rozumiem chęć jeżdżenia wyłącznie na swoim tanim (czy darmowym prądzie), ale to są Twoje specyficzne wymagania, które Cię ograniczają. Więc albo zrezygnujesz z tego wymagania albo będziesz dłużej / długo czekał na EV, który je spełni (o ile w ogóle).
Większość komentujących tutaj nie rozumie, że są miejsca w Polsce, że jazda na własnym prądzie to nie specyficzne wymaganie, a konieczność.
 

nabrU

Moderator
A dlaczego to konieczność? Czekaj, czekaj... bo infra do doopy? No to znowu wracamy do tego co już piszę 101 raz. Do tanga trzeba dwojga i EV i infrastruktury. Dlatego tutaj jest marudzenie a we Francji, Niemczech czy UK już nie.

Porównajcie sobie tematy naszego Forum i dzisiejsze ze SpeakEV i znajdźcie mi tam post o zasięgu lub problemach z ładowaniem (i poza konkursem: ile jest postów o Tesli :ROFLMAO:). Mam nadzieje, że widać różnicę?

1735033874548.png
 

cwireq

Posiadacz elektryka
A jakbyś nie marudził tyle tylko kupił Teslę (najlepiej z mojego referrala ;)) to byś dostał darmowe ładowanie na SuC. I nadal byś jeździł na darmowym prądzie. Tyle, że wracamy do mojej 'litanii' o infrastrukturze, bo SuC macie tyle co kot napłakał.

@Grzesiek kup tesle to będziesz zadowolony - pełna zgoda z Nabru. Ludzie jeżdżą wyrobami teslopodobnymi i później narzekają, że BEV nie takie super :). Nie mają ani tej wydajnosci, ani dedykowanej sieci SUC z zensownymi mocami ładowania i cenami, nie maja takiej dynamiki i infortaiment. Ale koniec końców piszą że chińczyki wyprzedzają tesle xddd
 
Top