Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Juniper - czy warto czekać?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="blazej, post: 174896, member: 3910"] No zaraz. Tutaj wcale nie chodzi o to, czy jest lub nie uciążliwe. Oczywiście, że jest uciążliwe - nawet jeżeli ktoś staje co 2h i tak, to w przypadku ev musi się jeszcze zastanowić, gdzie stanie. Nie zauważyłem, żeby ktoś tutaj próbował z taką tezą polemizować. NIezgoda jest usytuowana zupełnie w innym zakresie tej debaty. Po prostu ludzie zauważają, że dla większości użytkowników ev trasy >400 km w jedną stronę to jest na tyle rzadkość, że nie opłacałoby się im kupować droższego i cięższego samochodu. Jeżeli jadą taką trasę 3-4 razy w roku, to logiczne, że dla tych 3-4 przypadków dopłacanie 30k zł do samochodu nie ma za dużo sensu. Taką tezę broni też sprzedaż choćby Tesli SR. Ludzie kupują, choć w trasie będzie jeszcze bardziej uciążliwa. To jest jak z kupnem domu. Większości wystarczyłoby 100 m2 dla rodziny 2+2 z zapasem + garaż, bo jak często masz gości, którzy potrzebowaliby 2 pokoi gościnnych. A jak już się trafią, to zgrupujesz dzieciaki do jednego pokoju i jakoś ten 1-2 przypadki w roku ogarniecie. Mimo to jakiś procent wybuduje dom 160 m2 bo rzeczywiście ma gości dużo częściej (odpowiednik [USER=274]@cooler[/USER] - rzeczywiście jeździ dużo i dużo długich tras w wiele osób) lub dlatego, by czuć się będzie bardziej komfortowo, kiedy nawet na te rzadkie sytuacje będzie przygotowana. W zasadzie jest dokładnie odwrotnie. My wychodzimy ze swojej strefy komfortu i podróżując w dalekie trasy dostosowujemy się do wymogów EV, ponosząc w ten sposób pewien koszt na płaszczyźnie komfortu. Natomiast Ty nie chcesz w żadnym razie się z takim kosztem pogodzić i oczekujesz, że producenci EV sprawią, że nie będziesz musiał tego robić. Na pytanie: "czy wolałbyś w tej samej cenie samochód z 50% większą baterią?" 100% ludzi tutaj odpowie Ci, że tak. Na pytanie: "czy wolałbyś dopłacić 30% do samochodu z 50% większą baterią?” twierdząco odpowie już jakiś mniejszy procent - może 30, może 40%, a może 20% - trudno powiedzieć. Na pytanie: „czy wolałbyś dopłacić 30% do samochodu z 50% większą baterią, gdyby miał ważyć 200 kg więcej i gorzej się prowadzić?” twierdząco odpowie już mniejszy procent. A jak byśmy jeszcze dodali parametr np. oszczędności, to zaraz okazałoby się, że naprawdę niewiele osób dopłaciłoby do samochodu 30% za większą baterię, gdyby odbyło się to kosztem jakości prowadzenia i efektywności energetycznej, a co za tym idzie nie chciałoby zapłacić np. 50k zł więcej za auto, które będzie zużywać o 20% więcej energii na 100 km i hamować o 5 m dłużej ze 100 km/h. Temat jest złożony. Dlatego przedstawiłem tutaj mój przypadek, gdzie po głębokiej analizie moich jazd sprzed lat uznałem, że te 4-5 razy w roku mogę przejechać trasę z dwoma ładowaniami, a ponieważ 90% tras w ogóle nie wymaga u mnie ładowania na trasie, to już w ogóle dyskusyjny stałby się fakt, czy warto dopłacić do samochodu z większą baterią. No ale przejdźmy dalej - czy uważam, że w cenniku powinno być coś takiego? SR 500 km WLTP SR+ 650 km WLTP LR 800 km WLTP S 950 km WLTP X 900 km WLTP Oczywiście że tak! Idźmy dalej - czy uważam, że za 4-5 lat standardem powinno być: SR 500 km WLTP SR+ 700 km WLTP LR 900 km WLTP S 1100 km WLTP X 1000 km WLTP Oczywiście że tak! [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Juniper - czy warto czekać?
Top