Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Juniper - czy warto czekać?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Jaceq, post: 200988, member: 1236"] Rozumiem i nie rozumiem.. Bo: No dobra, a spalinowym to za darmo jeździsz? Trzeba na to spojrzeć całościowo. Na co dzień jeździsz za free (tak jak ja), w trasie musisz się doładować (no naprawdę, dramat..). Mając najniższy abonament w GreenWay płacisz 2,40 PLN / 1 kWh szybkiego ładowania. SuC nie liczę, bo jest ich mało. Zatem 100 km w trasie kosztuje Cię około 50 PLN. Nawet jeśli miałbyś jechać całą Twoją trasę 1100 km (bo zakładam, że te 550 km to w jedną stronę) na drogim prądzie z szybkich ładowarek, całość Cię wyniesie około 50 * 11 = 550 PLN. Dużo? Mało? Podobnie jak w oszczędnej spalinówce.. ALE na co dzień spalinówkę musiałbyś tankować (chyba jednak za to płacąc..?). Zatem w bilansie ta trasa Cię wyniesie znacznie mniej. Moje rachunki od czasu przesiadki do BEV spadły o ponad TYSIĄC złotych przy przebiegach na poziomie 4 tys. km miesięcznie. Kolejne pytanie to ile byś był w stanie dopłacić do auta, żeby nie musieć wydawać tych 500 PLN raz na jakiś czas gdy jedziesz w trasę 1000km.. I kiedy Ci się ta dopłata zwróci? ;-) Czas ładowania.. Tak o tym piszecie, jakby w spalinówkach palliwo było tankowane z prędkościami zbliżonymi do tych na zawodach F1. Na stacji też kilka-kilkanaście minut się spędza. Albo kolejka, albo cośtam. No i znów, popatrzmy kompleksowo. Na co dzień nie tracę NIC czasu na stacji bo parkuję auto w garażu i podpinam kabel. Że tak przewrotnie zaproponuję, policzcie sobie przejechane powiedzmy 10 tys. km autem spalinowym (w moim przypadku to jest około 3 miesięcy). Będzie w tym mniej więcej 15 wizyt na stacji. Nawet niech będzie to turbo-szybkie 5 minut. A dojazd? Powiedzmy, że też turbo-szybki, drugie 5 minut. Łącznie: 15 * 10 = 150 minut = 2,5 godziny spędzone na stacji paliw.. Wyliczenia są szacunkowe. U każdego wyjdzie pewnie trochę inaczej. Chodziło mi jedynie o przedstawienie spojrzenia. Proponuję zatem nie dyskutować o kilku PLN w jedną czy w drugą. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Juniper - czy warto czekać?
Top