Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Kampania przeciwko EV nabiera na sile
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="cojestdoktorku, post: 201830, member: 2545"] Czystośc nie ma znaczenia, liczy sie to w jakie paliwo spalamy i w jakich warunkach, tak naprawdę nie chcesz mówić o czystosci bo musiałbyś porównac do czystosci pieca na wegiel czy kominka które po jednorazowym użyciu są usyfione na maksa Generalnie im dłuższe łańcuchy węglowodorów w paliwie tym, mniej dokładnie się spali, czyli jak mamy najkrótszy możliwy metan to pali sie bez syfu, ale jak benzen to już moze się spalić część lańcucha a reszta ulecieć w powietrze jako zanieczyszczenie, dlatego najczysciej sie spali metan, później LPG, benzyna, diesel ma dłuższe łańcuchy więc juz wiecej syfu, ale jakikowiek materiał stały to już w czasie spalania dymi grubo i jest nieporównywalny z ciekłymi. Mozna jeszcze poprawic warunki spalania, większa temperatura, większe cisnienie, to spowoduje ze "dopalanie" bedzie dokładniejsze i mniej odleci jako syf, własnie takie warunki uzyskuje sie w nowoczesnych silnikach, ale nie da sie takiego lepszego dopalania zrobić w domowych kopciuchach, wiec nowoczesne silniki dymią bardzo mało, stare moga dymic jak benzyna/diesel w wiadrze, natomiast paliwa stałe dymia bardzo bo tylko czesc sie spala a czesc po prostu ulatuje niespalona i to moze być wagowo i kilkanascie procent tego co spalamy. p.s. A tlenki azotu powstają w silnikach dlatego ze własnie tam są wysokie ciśnienia i temperatury by jak najdokłądniej spalic paliwo, to dokłąde spalanie powoduje brak dymu, ale w zmian azot atmosferyczny zaczyna reagowac z tlenem. Czyli mamy sprzecznosć, im dokąłdniej dopalimy paliwo w wysokiej temperaturze, tym wiecej dostaniemy tlenków azotu, no ale by to eliminowac mamy katalizatory, adblue i tego typu rozwiazania. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Kampania przeciwko EV nabiera na sile
Top