Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia EV6 Forum • Kia EV6, EV6 GT-Line, EV6 GT
KIA EV6: Uszkodzony moduł ICCU nie jest w stanie ładować akumulatora 12 V, który może się stopniowo rozładowywać podczas jazdy, co powoduje stopniowe
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="MarioEV6, post: 237056, member: 5036"] Bez paniki, problemy ICCU i aku12V są ze sobą powiązane ale da się je "zminimalizować": Po 1. Jeśli możesz to zamontuj sobie na aku12V Battery monitor od chińczyka. Bedziesz miał na bierząco info jakie SOC i jakie napięcie ma aku12. Generalnie zgodnie z tym co powszechnie wiadomo system niskiego napięcia w EV6 został zoptymalizowany do pracy z akumulatorami AGM. W produkcji pojawiły sie jednak Ca/Ca i stąd problem. Nie lubią one niskich stanów naładowania a ICCU tak został oprogramowany żeby sie za bardzo nie przejmować SOC w akku12. W konsekwencji po 1-2 latach aku12 padają w EV6. Często z powodu warunków w jakich pracują (niskie temperatury i duże obciążenie) a dodatkowo dobijał je soft ICCU ktory nie pozwalał doładowywać aku12 jesli akumulator trakcyjny miał poniżej 20% naładowania (po upgrade softu poniżej 10%). To powododowalo ze w pewnych warunkach aku12 pracował podtrzymując uklady w aucie i komunikację z Kia connect ale nie był ładowany. W związku z tym SOC spadał tak nisko ze aku tracił pojemność. Generalnie rzecz biorąc trzeba uznać że aku Ca/Ca nie nadają się do EV6 i padają o ok 2 latach. Co trzeba zrobić? Ano wydać 500 zł na aku AGM i zapomnieć o kłopotach. Tak własnie zrobiłem pomimo tego ze mój aku CaCa był w stanie idealnym. Po prostu elektryki są inne i trzeba to wziąć na klate. Skoro kupuję auto za 200k nie będę sknerzyć na dobry aku. TO w koncu część która się zużywa. Po 2. ICCU jest troche zle skonstuowany ma dwie wady. Jedna to uszkodzenie zbiornika prze który przepływa płyn chłodzący. Może się rozszczelnić i zalać elektronikę. Druga to uszkodzenie modułu LDC w ICCU odpowiedzialnego za ładowanie aku12V. Taka sytuacja może mieć miejsce przy częstym ładowaniu akumulatora trakcyjnego mocą AC 11 kW. Moze wtedy dojść do przegrzania bezpieczników w LDC a wtedy moduł niepoprawnie ładuje aku12V. TEgo nie przewidzimy... ale zdarza się to bardzo rzadko. Można więc ładować w domu albo z 230V (wolniutko) albo z 400V z prądem 6 lub 8A. W większości przypadków spojnie starcza żeby doładować auto w kilka godzin. Pamiętać też należy że wg statystyk problemy o których mówimy dotyka 1% aut e-GMP. Po co sie zamartwiac na zapas? Zrób ze swojej strony to co możesz i jezdzi 7 lat bo tyle masz gwarancji :). EV6 to zajebiste auto :D. Jakieś pytania? :) PS... to co napisałem to analiza tego co wyczytałem w necie. Mam więcej swoich przemyslen i wrzuce je za jakis czas na wątek o rozładowującym się aku12. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia EV6 Forum • Kia EV6, EV6 GT-Line, EV6 GT
KIA EV6: Uszkodzony moduł ICCU nie jest w stanie ładować akumulatora 12 V, który może się stopniowo rozładowywać podczas jazdy, co powoduje stopniowe
Top