Bronek

Pionier e-mobilności
Poradnik jak wrzucić kierunek :) świat się kończy :)
Co raz więcej osób nawet do młotka wymaga instrukcji.

A i Tesli na drogach się namnożyło, to też więcej jest ich właścicieli takich bardziej "niepełnosprytnych" , co czasem widać, słychać i czuć.
Koła też od razu nie było, a do dzisiaj bidet to tajemnicze urządzenie i jego popularność i wdrożenie w kraju przypomina pojawienie się wolantu.
Na początku jest to dziwnie a czasem wydaje się zbyteczne Wielu będzie nawet zawsze tęsknić za liściem...
Bywają też tacy hejterzy, co nie dotknęli i nie widzieli krytykowanych przez siebie rzeczy czy czynności, ba nie mieli nawet takiej okazji, ale z uporem maniaka twierdzą iż tego czegoś zrobić nie można.

A sam zanim stałem się taki cwany, to kilka razy zjechałem z ronda bez pokazania tego zamiaru. Yoke jak ekran w aucie wymaga jednak nowych nawyków. Jeźdze też z Yoke z badylkami po dawnemu i to też inna bajka.
Sądzę że jest to podobnie jak podczas nauki prowadzenia auta. Też to trzeba było albo pokazać albo gdzieś zobaczyć . W genach jeszcze nie mamy
Ja wiem ze my jesteśmy Narodem bohaterskim i wszystkiemu dajemy radę. W TVP o tym mówią codziennie, więc to dla milionów takich bohaterów jest ten pokaz. :) Pokaz siły, bo Polak potrafi.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Co raz więcej osób nawet do młotka wymaga instrukcji.
jak dostaniesz mlotek ktory w polowie uchwytu ma gumowy przegub i zamiast w gwozdzia tluczesz sie w palec to instrukcja raczej jest niezbedna

podobnie tu - jak juz bylo 100x pisane - zeby uzywac joka to uklad kierowniczy musi byc do tego przystosowany (jak np w lexusie)
jak nie jest (jak w tesli) to jest po prostu uciete na chama czesc wienca kierownicy i mnostwo marketingu
dokladnie tak jak w latach 90 ucinalismy kierownice w polonezach nasaczeni seria "knight rider"

a te poradniki na yt tylko to potwierdzaja - i nie ma co zaklinac rzeczywistosci ze jest inaczej
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jest jak jest i tyle. Ja nie zaklinam lub nie krytykuję czegoś czego nie mam. Często coś jest lepsze.
Jedno jest takie, drugie inne ale i jednym i drugim da się posługiwać. YOKE wsadzi ja te skrzydła i, 2, 6 do setki w SUVie dla jaj. A ludzie lubią takie jaja.. Przynajmniej niektórzy. Coś za coś, raczej jak zwykle rynek zdecyduje jak z EV.

Dlatego jedni mają Fabię inni Audi, jedni używają Makity inni Praksida. Czasem to co dla jednych bywa lepsze, innym nie pasuje
Pó prostu sprawdziłem , aby nie wleźć na minę. W Trójce nawet zostawiam i mam to teraz w obu autach i trzeba z tym żyć, bo to co dała TESLA jest gorsze od Yoke w innych autach., nie znaczy że nie jest ogóle dobre.. Może powinno być lepsze? Może zmienią? Oprogramowaniem?

W tym filmiku pokazuję jak ja sobie radzę z moim zdanie jedynym newralgicznym punktem w korzystaniu z wolantu jako takiego. Jak ja stosuję kilka nowych działań, które wcale nie są jakieś dziwne lub skomplikowane.
Ilu to w normalnej kierownicy to robi idiotyczne ruchy rękami przy manewrach ? I jakoś żyją Itp.
 
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
Jest jak jest i tyle. Ja nie zaklinam lub nie krytykuję czegoś czego nie mam.
argument u dudy - nie tzreba czegos miec zeby wiedziec czy jest dobre czy zle
to ze (jakos) dziala - tez nie jest argumentem za
jest ok jak sa normalne warunki jazdy, problem sie zacznie przy koniecznosci wykonania naglego manewru
zgadnij czemu przy biciu rekordu na nürburgringu kierowca zamienil joka na normalna kierownice? no przeciez to takie dobre

masz, uzywasz, cieszysz sie - szczerze gratuluje

ale w tej wersji joke w tesli to zart
 

Doktor

Posiadacz elektryka
Jak ktoś jeździ na codzień jak na torze wyścigowym, to rzeczywiście nie polecam wolantu. Natomiast zgodnie z przepisami jest jednak wygodnie i wydaje mi się, że również bezpiecznie.
Mnie tylko wkurza klakson po prawej, już raz go włączyłem przy parkowaniu. Oraz autopilot na rolce, która w trójce służyła do komend głosowych.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Jak ktoś jeździ na codzień jak na torze wyścigowym, to rzeczywiście nie polecam wolantu.
nie musisz jezdzic jak po torze - wystarczy ze bedziesz sie toczyl 30kmh i ci z boku cos wyskoczy - pies, kot, dziecko, seba w tedeiku - i lepiej zebys nie musial sprawdzac co w takiej sytuacji zrobia twoje rece
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
nie musisz jezdzic jak po torze - wystarczy ze bedziesz sie toczyl 30kmh i ci z boku cos wyskoczy - pies, kot, dziecko, seba w tedeiku - i lepiej zebys nie musial sprawdzac co w takiej sytuacji zrobia twoje rece
Może aktualizacją Tesla wprowadzi opcję pola siłowego? ;-)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jak ktoś jeździ na codzień jak na torze wyścigowym, to rzeczywiście nie polecam wolantu. Natomiast zgodnie z przepisami jest jednak wygodnie i wydaje mi się, że również bezpiecznie.
Mnie tylko wkurza klakson po prawej, już raz go włączyłem przy parkowaniu. Oraz autopilot na rolce, która w trójce służyła do komend głosowych.
Dobra... Panowie się wypowiedzieli, a my przejdźmy do meritum
Ja jestem za tym by sobie radzić a nie tylko marudzić. Nagrałem przed chwilą krótki filmik

Kiedyś mikrofon uruchamiało się na ekranie i mi to najlepiej pasowało.
Klakson, ja walę w okolicę nasadą dłoni Tuzobok poduszki. Jest to podobnie jakbym w nią przywalił.
Wycieraczki też inaczej no tak jest i tyle.
Dla mnie to te kierunki są jedynie wymagające
Autopilot mi pasuje
Komendy póki co są gorsze niż w TM3. Menu większe ale też inne. Pożyjemy zobaczymy
Frunk muszę zrobić elektryczny, tylko boję się kupić zestaw. Może znów nie pasować, bo auto świeżynka. A z chińczykami się gada dobrze, tylko oni sami tylko sprzedają nie widząc czasem co. Poczekam na sprawdzone linki.
Brak kick sensora z tyłu to kolejny zonk. Szybko się przyzwyczajam. Ratuje mnie smartwach

TXp lepiej reaguje BT na zegarek niż Trójka
Zawieszenie niebo a ziemia w porównaniu do Tm3

 
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
a jeszcze krótko porównanie joka w tesli i lexusie bo gdzies dorwalem te wartosci

w tesli obrót kierownicy od końca do końca to 540°
w lexusie - 150°
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Myślę ze to kwestia czasu i albo Tesla da możliwość wyboru, albo programowo np cos zrobi z tym obrotem.
Jest to ewidentnie utrudnienie, bo wymaga nauki i znalezienia czasem własnego sposobu.
Ale jak pisałem i wielu tych co mają. Mają! ... Nie chce wracać do "normalnej", pewnie też z róznych7 powodów. Nawet tych wizerunkowo szpanerskich.
Mi się fajnie w obu autach z yoke jeździ, ale zmienny skok w manewrach z maksymalnym skrętem przyjął bym z radością. Tylko tu też trzeba sie przyzwyczaić.
Ja mam wajhy w Tm3 i brak w Xie. Automatyczny wybór kierunku jazdy itp.
I tu też czasem muszę chwilkę użyć super mocy aby się przestawić. Auta, są podobne i to bardzo w obsłudze siec tym bardziej mogące powodować zawahania w obsłudze .
 

Doktor

Posiadacz elektryka
a jeszcze krótko porównanie joka w tesli i lexusie bo gdzies dorwalem te wartosci

w tesli obrót kierownicy od końca do końca to 540°
w lexusie - 150°
Testowałem obrót wolantu w TMX Plaid i wyszedł mi pełny obrót plus około 70 stopni, więc mi się nie zgadza. Wychodzi 430 stopni około.
Po kolejnych kilometrach zauważyłem, że prawy kierunek na rondzie to nie jest dla mnie żaden problem, bo prawy kierunek jest zawsze w tym samym miejscu. Natomiast problem jest wtedy, gdy mam w połowie skręconą kierownicę i dojeżdżam do skrzyżowania i muszę się zastanawiać, który kierunek nacisnąć - często się mylę. Może jeszcze się wprawię.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Gdy yoke w pionie w skręcie w lewo w Przycisk jest z.lewej a sygnalizuje w prawo.
Ja obok prawej strzalki dałem ten filcowy odbojnik i mózg przyjął : okolice Rogu, lub filc to w PRAWO.
 

eldawido

Zadomawiam się
Z czystej ciekawości - po co taka kierownica?
Czy to kolejny etap zmniejszania kierownic aż do ich zaniku?
krok dalej

Czy ten guzik kierunkowskazu jest tylko taki dotykowy?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nikt tego nie, wie. Ale da się kierować, świetnie widać, niemniej to sposób jak drzwi typu falcon, na zwrócenie uwagi z jednoczesnym obniżeniem kosztów i na uproszczenie konstrukcji (drzwi to "uproszczenie" nie dotyczy, bo to majstersztyk inżynierii)
Haptyczne przyciski są pewnie tańsze i teoretycznie powinny być łatwiejsze w obsłudze. Gdyby FSD działało to wystarczy namiastka kierownicy do przejęcia kontroli w newralgicznych momentach.
Tesla widocznie monitoruje obawy i pewnie co raz więcej posiadaczy deklaruje chęć powrotu do klasycznej. Zresztą taka byla też prezentowana na początku zmian w modelu
. Problem w używaniu guzików kierunku w ostrym długim skręcie i klaksonu nie zniknie nawet przy normalnej kierownicy.
Dlatego ja nie zmieniam wolę się przyzwyczaić gdyż wolant poza tym jest fajny.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Wolant jest fajny, ale powinno być jak w samolocie - układ kierowniczy dostosowany tak, aby było max 90st obrotu w prawo i w lewo. Wtedy to ma sens - nie odrywasz nigdy rąk, w F1 też jest wolant i dostosowany układ kierowniczy.
Jak ktoś napisał, Lexus zrobił to porządnie, więc ciągle jest nadzieja na elektrycznego Lexusa który będzie po prostu fajnym autem, przemyślanym i dobrze wykonanym. Szkoda że nie idzie im w elektryki... Kto by się spodziewał że po majstersztyku elektrycznym eCVT Priusa nie będą umieli zrobić zwykłego BEV
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Myślę ze to kwestia czasu i albo Tesla da możliwość wyboru, albo programowo np cos zrobi z tym obrotem.
Jest to ewidentnie utrudnienie, bo wymaga nauki i znalezienia czasem własnego sposobu.
(......)
Tak proroczo pisałem wyżej i jedno się już ziściło : mamy wybór
Teraz może coś zrobią z przełożeniem?, Nie wiem czy tam jest normalna maglownica czy jakiś patent z silnikiem itp. Nie znam się.. Czy da radę to programowo ustawić ?
Pomimo że jeżdżę na codzień pokonując sporo rond, to są jeszcze momenty trudne. Ja sobie radzę ale każdy wjazd to jeszcze nie są dzialania odruchowe, to w dalszym ciągu wymaga uwagi.

Druga sprawa to parkingi i yoke, kierunkowskazy plus wybór ekranowy kierunku jazdy.
Tesla dobrze proponuje na ogół pierwszy raz. Mam tą opcję włączoną to jest fajne i działa

Potem już ekran
Są co prawda te ikonki podświetlane ponizej ładowarki ale to jakieś kuriozum. Problem by to się zapalilo i działa tak sobie.
Jak pisalrm brak mozliwosci klikniecia w znak prędkości na ekranie tak jak jest to Tm3 to też wg mnie minus.
Reszta jest zajebista,to przestrzen, wygoda, wentylowanie tyłka, automatyczne otwieranie i zamykanie. O dziwo drzwi falcon w moim garażu są lepsze niż normalne bo mogę wejść do tyłu w Trójce blokowala mi je szafka.
Czy to warte 2x Tm3 za XLR (Plaid pomijam bo to ekstrawagancja dla plakietki) X tak.
Ja bym Ski nie brał teraz nawet gdyby mi ktoś zaproponowal zamianę z dopłatą i zyskiem. Tu honory dla mej M.
A chodzi głównie o wsiadanie i pomimo ze to tylko ja i starsza Pani z pieskiem ale wczoraj kilku chłopa siedziało i był luz... Aż sie chce tym podróżować. W 5 i 7 wersji spanie jest nawet wygodne
 
Last edited:
Top