Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Kilka pytań przed zakupem
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="naitsyrk, post: 257353, member: 6264"] Wow, dziękuje za tyle odpowiedzi, jestem wzruszony ;) Zacznę od końca: [I]"Jeśli chodzi o oklejanie, to dokładnie tak zrobiłem w moim modelu 3 i teraz jak zamówiłem tydzień temu Y AWD, to zrobię identycznie. Biorę białą i oklejam. Cenowo wychodzi jak dopłata do Quick Silver. Czarna satyna będzie wyglądać o niebo lepiej niż błysk. O moim satynowym każdy, kto widzi mówi że piękny. Też mi chodzi po głowie podmienić na LR RWD tym bardziej jak wyszło na jaw, że wszystkie mają nowe baterie i jest szansa, że zasięg się jeszcze niewiele zwiększy. Razem to da z dobre 50-70 km więcej. I auto do odbioru sporo szybciej."[/I] Kolega w komentarzu wcześniej napisał, żeby nie oklejać białego auta na czarno bo będzie zawsze widać. Czyli rozumiem, że u Ciebie nie było tego problemu? Możesz na priv, albo tutaj podać proszę miejsce gdzie oklejałeś? [I]"Zgoda. Zapomniałem, że Juniper ma AP i TACC pokiszone :p Jednak wg. mnie cena EAP jest zaporowa za to co oferuje." "Jeśli sporo jeździsz po autostradach i będzie Cię wkurzało, że za każdym razem po zmianie pasa musisz ponownie aktywować AP i będziesz korzystać z parkowania, to można rozważyć. W innym wypadku - trochę bez sensu. Zwłaszcza, że możesz go zawsze później wykupić z tę samą cenę (oraz wypróbować i ewentualnie odstąpić od kupna)." "Commandera zdecydowanie warto kupić z różnych względów, jednak nie pomoże on w kwestii parkowania, a kwestię AP rozwiązuje baaaaaardzo połowicznie i nie jest to w żaden sposób zbliżone do EAP (oraz sposobu działania w TM3 i starych Y). Jest to bardzo ułomna proteza i o ile 1 września nie ogłoszą jakiegoś wielkiego przełomu w tej kwestii, to niestety do funkcjonalności EAP dalej będzie daleko"[/I] Nie bardzo zrozumiałem te odpowiedzi. Co robi Commander? Parkowanie automatyczne wydaje mi się zbędne, ale ponowne aktywowanie AP po zmianie pasa brzmi irytująco - nie złapałem.[I] "Mogę się tylko odnieść do punktu 1. Sam uważałem, że zasięg jest najważniejszy i RWD było by naturalnym wyborem. Jednak doszedłem do wniosku, że lepiej mieć jak nie mieć AWD. Dołożyć już nie można. Przeanalizuj jak użytkujesz auto na codzień i czy faktycznie ten większy zasięg jest game changerem. Nawet bym się skusił na koła 20” które jeszcze tną zasięg. Ale dopłata do nich i koszt nowych za kilka lat mnie wyleczyły z pomysłu 😅"[/I] Ok, ale tak konkretnie, miałeś jakieś sytuacje w których AWD uratowało Ci tyłek? Albo chociaż istotnie się przydało? [I]"Czy ten zasięg powiedzmy 40-50 km naprawdę będzie Ci potrzebny? Tzn. czy często robisz takie trasy, że np. w AWD będziesz musiał stawać na dodatkowy postój na ładowanie i to faktycznie w skali roku będzie strata czasu?"[/I] 40-50km wydaje mi się dużym zasięgiem dodatkowym. Z tego co widzę, to na forum trwa obecnie rozważanie, czy w nowych TMY jest "schowane" dodatkowe 5% poza homologacją i wiele osób liczy żeby to się potwierdziło. A tu mówimy o 5-10%, a to jest dla mnie sporo. Nie wiem czy zrekompensować może mi to napęd AWD. Jednym z mocnych argumentów jest dla mnie bezpieczeństwo prowadzenia samochodu, RWD vs AWD. Samochody z tylnim napędem mają opinię aut, którymi trzeba umieć jeździć. AWD jest chyba prostsze i tu się dopatruje powodu, dla którego można by wybrać AWD. Tym autem będzie też jeździła moja żona, która tylnim napędem nie jeździła nigdy, a w tym aucie przecież jest też spora moc. [I]"No jest spora. Ale to też zależy co preferujesz. Na boczkach RWD jest chyba taki sam materiał jak na listwie nad przednimi nawiewami (za kierownicą i wyświetlaczem) w 3 i nowych Y (ale koniecznie NIE launch series!). W AWD jest z kolei na boczkach materiał przypominający zamsz. Oczywiście, tylko jeśli mówimy o czarnej wersji wnętrza, bo w białej jest o ile dobrze pamiętam jedno i to samo - biała pseudo skóra (chyba taka sama jak na siedzeniach, tylko bez perforacji, ale to już musi potwierdzić ktoś kto ma)."[/I] Dzięki, racja, muszę to na własne oczy zobaczyć. [I]"Też mi się tak wydawało. Tzn. nadal tak mi się wydaje, ale ostatnio jakoś tak wyszło, że dosyć często korzystałem z "buta" i mam taki wniosek, że jestem bardzo zadowolony, że mam AWD, a nie RWD."[/I] Mój ostatni samochód to była sportowa zabawka i u mnie nie zaobserwowałem tego głodu szybkości :). Mimo, że miałem >400 KM, silnik 3.0, to 99% czasu jeździłem jak emeryt, na trybie ECO. Szybko jeździłem tylko jak ktoś chciał, żebym pokazał co auto potrafi. Ale nie lubiłem tego, raczej mi nie grozi narzekanie na brak mocy. [I]"Cześć Krystian ;)"[/I] Cześć Urban :) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Kilka pytań przed zakupem
Top