Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Kilka pytań przed zakupem
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Jaceq, post: 257410, member: 1236"] Witaj na forum :) Ten zasięg w praktyce nie jest tak dużo większy w RWD. Więcej zaoszczędzisz zasięgu przykładając się do ekonomii jazdy jeśli Ci będzie zależało. Proponuję skorzystać z bardzo wiarygodnego źródła EV-Database. Tutaj masz link porównawczy: [URL='https://ev-database.org/side-by-side?i=3104,3120&h=cb5303d18bc32e00c178b952841e8b7858263dc5a2ef8e8d883025eb516b5630']Link[/URL] . Widać w tabelce, że zazwyczaj realna różnica oscyluje w okolicach 15-20 km zasięgu. W mieście przy dobrej pogodzie 35 km. Zatem ten argument traci na ważności wg mnie. Bardziej znaczące jest to czy te 10k stanowi dla Ciebie dużą różnicę. Osobiście wziąłem AWD i gdybym ponownie kupował to bym zrobił tak samo. Jeśli pominiesz ten wątpliwy argument zasięgu to AWD jest po prostu lepszy. Za niewielką (wg mnie) dopłatą dostajesz to co napisałeś: lepsze audio, lepsze wykończenie, lepszą przyczepność. Później tego nie dołożysz.. Wg mnie wszystkie lakiery w Tesli są delikatne. Poprzednio miałem TMY RWD w kolorze niebieskim i wcale nie było lepiej. Jeśli zależy Ci, żeby auto dobrze wyglądało to trzeba je zabezpieczać albo oklejać (jak kto woli). Na poprzednim aucie miałem powłokę kwarcową i mimo tego było sporo rys po 2 latach (80 tys. km przebiegu). Obecnie mam powłokę elastomerową i zobaczymy co jest warta. Póki co sprawdza się nieźle ale minęły dopiero 3 miesiące od odbioru auta. Moim zdaniem dobrze wnioskujesz. Chociaż to zależy od tego jak chcesz jeździć. Podstawowy autopilot poza funkcjami aktywnego tempomatu utrzymuje auto pośrodku pasa i robi to bardzo dobrze. Gdy tylko zmienisz pas to się wyłączy i trzeba go ponownie aktywować. Jeśli masz rozszerzonego autopilota, gdy włączysz kierunkowskaz auto samo zmieni pas ruchu (po uprzednim sprawdzeniu, że może) i będzie kontynuować jazdę. Dodatkowo w EAP masz automatyczne parkowanie. To są dwie główne rzeczy, które otrzymujesz za 20k PLN. Czy jest to warte ceny - sam musisz sobie odpowiedzieć. Wg mnie nie warto. Gdy wchodziła kolej żelazna to też kury podobno przestawały nieść jajka... ;-) Włożyłbym to między bajki. Tu już koledzy odpowiedzieli. Wg mnie jest jedna reguła: nie ma reguły w Tesli :-) Trzeba brać auto wtedy, kiedy go potrzebujesz i się nie oglądać. Juniper jest dość świeży, wbrew opiniom głoszonym w niektórych mediach sprzedaje się nieźle więc jakichś drastycznych ruchów cenowych raczej nie będzie. Wyjątkiem jest koniec kwartału, gdzie mają dużą presję na wynik i jest duża presja na odbieranie aut. Ale przejawia się to głównie tym, że cisną klientów, żeby odbierali auta przed końcem kwartału. Historycznie np. były dodatkowe darmowe kilometry zachęcające do szybkiego załatwienia formalności i odbioru auta. Sam się na takie załapałem przy odbiorze poprzedniej TMY. Natomiast jeśli zamówisz z czyjegoś referrala (co zdecydowanie polecam) to i tak dostaniesz 1000 km do wykorzystania przez rok. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Kilka pytań przed zakupem
Top