Klima w Leafie2 problem.

Hakun

Zadomawiam się
Zrobiło się cieplej i zauważyłem problem w swoim aucie. Po uruchomieniu klimy działa ale po około 5 minutach jej wydajość spada i leci ciepłe powietrze. Wystarczy wyłączyć przycisk AC na minutę i po włączeniu zaczyna chłodzić na krótką chwilę. Nie jest to chyba przypadek zbyt słabego naładowania klimy a coś wiecej. I teraz pytanie, macie może do polecenia serwis klimy który to ogarnie w okolicach Warszawy?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tak głupio zapytam - jaką masz ustawioną zadaną temperaturę a jaka jest faktyczna?
 

Cav

Pionier e-mobilności
Zrobiło się cieplej i zauważyłem problem w swoim aucie. Po uruchomieniu klimy działa ale po około 5 minutach jej wydajość spada i leci ciepłe powietrze. Wystarczy wyłączyć przycisk AC na minutę i po włączeniu zaczyna chłodzić na krótką chwilę.
Pachnie jak problemy ze zbyt małą klimą w Dusterze, gdzie się parownik zapychał śniegiem, więc sprężarka się wyłączała (przy niskich obrotach dmuchawy) co chwilę....
Jak dasz większe obroty to też wydajność spada?
 

Hakun

Zadomawiam się
Tak głupio zapytam - jaką masz ustawioną zadaną temperaturę a jaka jest faktyczna?
już wiem gdzie tkwił problem, wczoraj w Wawie było 24 st na zewnątrz, auto czarne szybko się nagrzewało a temperaturę miałem ustawioną na 22 st. i faktycznie była za mała róznica. Dziś jadąc ustawiłem na 18 st i chłodziło cały czas. Przesiadłem się z białego Leafa 1 i pewnie stąd inna reakcja na temperatury. Generalnie klima działa ale trzeba ją inaczej ustawiać. Mam świadomość że Nissan dziwnie reguluje temperaturę w swoich autach ale w L1 działało to trochę inaczej, muszę się przyzwyczaić.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Zdecydowanie wolę zachowanie z L2 niż z L1. Szczególnie w kwestii ogrzewania, chociaż chłodzenia w sumie też. Jeździsz na włączonym Eco?
 

vwir

Pionier e-mobilności
No to masz odpowiedź. Zarówno L2 jak i L1 inaczej steruje klimą i ogrzewaniem w Eco niż bez Eco. Pojeździj jakiś czas bez Eco i oceń, czy wtedy już jest ok. Gdy to odkryłem w L1 to przestałem jeździć w Eco (i w L2 też nie jeżdżę).
 

elieli

Zadomawiam się
Tak przy okazji tematu klimy to zapytam czy u Was też w trakcie jazdy w deszczową pogodę w środku pojazdu parują szyby?
Zgłaszałem do serwisu, zwalali winę na filtr, no to im zgłosiłem drugi raz po miesiącu od wymiany filtra na nowy przy przeglądzie. I tym razem stwierdzili radośnie że tak to jest.
Nie przekonali mnie :) ale wolę się upewnić czy inni posiadacze Leafa II (z pompą ciepła) też tak mają?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Czasami przestawiam nawiem na przednią szybę przyciskiem mode, bo inaczej parują. Ale to tylko gdy w środku mam dużo wilgoci.
 

elieli

Zadomawiam się
Czasami przestawiam nawiem na przednią szybę przyciskiem mode, bo inaczej parują. Ale to tylko gdy w środku mam dużo wilgoci.
Też tak robię, tylko że ciężko mówić o dużej ilości wilgoci skoro w środku było sucho, wjeżdżam w deszczową pogodę i się zaczyna...
Tak jakby układ klima + pompa ciepła nie współpracowały poprawnie ze sobą.
 

Ronin78

Zadomawiam się
Nie mam pompy ciepła (przynajmniej nic o tym nie wiem), nie zauważyłem problemu, więc może coś w tym jest, że źle to jest zestrojone.
 

Szalik

Nowy na Forum
Głośna praca klimy L2, czy ktoś ma doświadczenia, ewentualnie serwis w okolicy Warszaway.
Aktualizacja.diagnozowałem usterkę: Nissan Sun Load Sensor 277213RA0A - sygnalizuje błąd B2631.
Sensor zamówiony, choć nie było łatwo znaleźć. Niewiele informacji w sieci o tej usterce.
Co do klimy, to zaczęła znowu chłodzić - jazda lokalna ok. 1,5 godziny. W weekend na dłuższej trasie w słońcu -350 km - zastrajkowała.
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
Leafy lubią nie mieć fabrycznie za dużo czynnika w układzie....
 

Szalik

Nowy na Forum
Głośna praca klimy L2, czy ktoś ma doświadczenia, ewentualnie serwis w okolicy Warszaway
Podbijam temat, padła klima. Teraz już wcale nie chłodzi. Pytanie czy serwis musi mieć specjalny czynnik chłodzący oraz urządzenie do obsługi elektryków.
*****
Nie klima tylko "SUN SENSOR". Czujnik w drodze, zobaczymy co się zmieni po wymianie.
 
Last edited:

Olecki

Pionier e-mobilności
Do samej wymiany czynnika nie potrzeba nic specjalnego, do ewentualnej naprawy to już może być różnie, w zależności co padło.
 

vwir

Pionier e-mobilności
W elektrykach i hybrydach o ile sam w sobie czynnik jest ten sam, to już olej mieszany z czynnikiem jest inny. W elektrykach i hybrydach jest niskoprzewodzący. Więc tak, serwis musi mieć specjalny czynnik, bo z olejem do elektryków/hybryd. Wiele zakładów już tak ma i po prostu mają dwie osobne maszyny.
 
Top