BigB00
Posiadacz elektryka
Artykuł początkowo z moto.pl:
moto.pl
Od lutego 2021 roku firmy motoryzacyjne zatrzymują taśmy w fabrykach. Wkrótce dołączy do nich Volvo i wielu innych producentów. Branża alarmuje, że z powodu braku mikroczipów na rynku mogą stracić w 2021 roku ponad 60 miliardów dolarów, a globalna produkcja spadnie o dalsze 10 proc. Agencja Reuters poinformowała, ze Volvo w marcu 2021 roku będzie musiało zwolnić albo wręcz zatrzymać produkcję w swoich fabrykach na terenie Stanów Zjednoczonych. To kolejny koncern przekazujący hiobową wieść. Wcześniej to samo zrobił General Motors, Ford, Honda, Nissan oraz kilku innych producentów.
O ile jeszcze w lutym 2021 Reuters powiadomił, że Toyota ma zapas [link ENG]:
www.reuters.com
Dlatego Toyota opracowała plan ciągłości działania (BCP), który wymagał od dostawców gromadzenia od dwóch do sześciu miesięcy chipów dla japońskiego producenta samochodów, w zależności od czasu potrzebnego od zamówienia do dostawy, podały cztery źródła.
To już dziś wiemy, że z powodu braku układów scalonych Toyota wstrzymuje produkcję w swoich zakładach w Czechach na 2 tygodnie [link DE]:
www.automobilwoche.de

Nie ma mikroczipów, nie będzie samochodów. Kolejne firmy zatrzymują produkcję, stracą 60 miliardów
Od lutego 2021 roku firmy motoryzacyjne zatrzymują taśmy w fabrykach. Wkrótce dołączy do nich Volvo i wielu innych producentów. Branża alarmuje, że z powodu braku mikroczipów na rynku mogą stracić w 2021 roku ponad 60 miliardów dolarów, a globalna produkcja spadnie o dalsze 10 proc.

O ile jeszcze w lutym 2021 Reuters powiadomił, że Toyota ma zapas [link ENG]:
How Toyota thrives when the chips are down
Toyota may have pioneered the just-in-time manufacturing strategy but when it comes to chips, its decision to stockpile what have become key components in cars goes back a decade to the Fukushima disaster.
To już dziś wiemy, że z powodu braku układów scalonych Toyota wstrzymuje produkcję w swoich zakładach w Czechach na 2 tygodnie [link DE]:

Tschechisches Toyota-Werk stoppt Produktion
Toyota hält die Bänder in seinem Werk in Tschechien für zwei Wochen an. Grund dafür ist der Mangel an Halbleitern.