Kona Electric w praktyce

ATnet

Posiadacz elektryka
Z kołem dojazdowym jest tak, ze jest niepotrzebne jak je masz i wprost odwrotnie..
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ruszę nieco temat:
Jak Kona przetrwała zimę, jak działa ogrzewanie również z tyłu, jakie zużycie, jak z awaryjnością, update przez OTA, co wkurza, co działa dobrze, czy one pedal driving działa choć trochę tak dobrze jak w Tesla m3
Przyznam że tak jak chciałem Teslę RWD jako drugi elektryk, to jednak jest ona dość spora (ba, nie wygląda ale to duże i szerokie auto) a ja chciałbym coś dużo mniejszego, może być FWD, na trasę rzędu 200km od czasu do czasu powinno wystarczyć, a do bujania w korkach wszystko jedno.
Napisz jakie zasięgi na trasie zimą przy 130km/h a jakie teraz (lub przy jakiejś innej prędkości w miarę stałej na autostradzie, np 140 lub 150km/h.
 

nabrU

Moderator
Zużycie 22/23 ale głównie miasto

Jestem delikatnie mówiąc zaskoczony, gdyż Kona to jeden z najbardziej ekonomicznych EV :unsure: i takiego zużycia to spodziewałbym się w tym samochodzie w zimie na autostradzie...
 

Karolwys

Zadomawiam się
No bo jak więcej się stoi i grzenie niż jeździ to normalne. Jak
Masz na minusie grzejesz 10 min samochód przed odjazdem jedziesz 3 km do sklepu to jaka średnia może wyjść
 

Karolwys

Zadomawiam się
Teraz po mieście przeplatana klima i ogrzewanie i mam 13,9. Rano zimno w dzień gorąco. Byłem na majowce na Słowacji to było 17-18 średnie a zdjęcie to sam teren górski
 

Attachments

  • 62344FB2-4349-4228-99EA-2C2994234E15.jpeg
    62344FB2-4349-4228-99EA-2C2994234E15.jpeg
    3 MB · Liczba wyświetleń: 23

cooler

Pionier e-mobilności
Teraz po mieście przeplatana klima i ogrzewanie i mam 13,9. Rano zimno w dzień gorąco. Byłem na majowce na Słowacji to było 17-18 średnie a zdjęcie to sam teren górski
To już lepiej. Napisz trochę wrażeń z użytkowania, jak ci się już jakiś czas po zakupie podoba, co cieszy a co wkurza, jak z obsługą z aplikacji, napisałeś brak OTA: czy były jakieś update w serwisie które zdecydowanie coś zmieniły na plus lub minus? Jak z awaryjnością?

Tylko bez pudrowania, na forum Tesli się nie szczypiemy z wyciąganiem brudów, kilku z nas się nacielo i mają awaryjne sztuki (w tym ja) a w większości aut zasięg zimą to było -30%: u mnie 208Wh/km zimą vs 147Wh/km latem przy 110km/h.
 

Karolwys

Zadomawiam się
Był update w serwisie przy przeglądzie ladniejszy interface jest i mapy nowsze ale. Tak z Apple car play używam google Maps. zawieszenie twarde jak lubię ale bez przesady dobrze resorujące (w ciężkim samochodzie chyba musi być) ale straszne głuche uderzenia slychac przy każdej dziurze czy studzience to mnie wkurza. Podobno kia po lifcie ma o wiele lepsze wiec pewnie kona po lifcie tez.
Głośno z nadkoli slychac koła. Wnętrze się rysuje ale to zwykle plastiki i to nie premium. Używam jak wola roboczego i mi się bardzo sprawdza. Mam dwujke dzieci którego go nie oszczędzają. W niecały rok zrobiłem prawie 30 tys i póki co działa. Aha mam jedna przypadłość która zgłoszę do serwisu bo przez pierwsze 5 tys tego nie zauważyłem. Chodzi o to ze czasami jak puszczam hamulec to czuje lekkie puknięcie jak silnik zaczyna napędzać koła. Jakby na jakiejś poduszce albo polosi był luz. Jeździłem ev6 z podobnym przebiegiem i tego nie byłem w stanie spowodować.
 

Attachments

  • 7FDE2045-C5CC-4769-9794-FDCAAA7B4EA4.png
    7FDE2045-C5CC-4769-9794-FDCAAA7B4EA4.png
    1,5 MB · Liczba wyświetleń: 12
Top