Kona Electric w praktyce

subintabulat

Zadomawiam się
poratujacie, jak zmienić w elektryku Kona tryb jazdy, bo wskoczył mi normal a chciałem eco. Kombinuje i nie mogę zmienić tego trybu
 

Karolwys

Zadomawiam się
Żartujesz? Przecież na konsoli środkowej tam gdzie masz grzanie foteli itp masz mode. I włącz sport nie bądź baba
 

Karolwys

Zadomawiam się
;) jak przytrzymasz ta włącza się eco+ ale nie wiem co daje poza ograniczeniem prędkości Max i wyłączeniem klimy.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Nie bądź baba, włącz sport!!!
Oszczędzanie jest dla cieniasów. Szkoda życia by elektrykiem jeździć w eco
Zwłaszcza w konie tryb sport jest super... aby stać w miejscu i mielić kołami :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Elektryk, mnie, kojarzy się ze zwinnością, zwłaszcza przy ruszaniu... Kona nie kojarzy mi się ze zwinnością... raczej z problemem aby ruszyć...
 

cooler

Pionier e-mobilności
Zwłaszcza w konie tryb sport jest super... aby stać w miejscu i mielić kołami :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Elektryk, mnie, kojarzy się ze zwinnością, zwłaszcza przy ruszaniu... Kona nie kojarzy mi się ze zwinnością... raczej z problemem aby ruszyć...
No tak, zapomniałem, FWD. Łączę się w bólu. Kiedyś mnie w passacie 1.8T podkręconym do prawie 200kucy objechał na światłach Skodą Fabią. FWD w kombi nie działa :(
 

Norbert

Posiadacz elektryka
No tak, zapomniałem, FWD. Łączę się w bólu. Kiedyś mnie w passacie 1.8T podkręconym do prawie 200kucy objechał na światłach Skodą Fabią. FWD w kombi nie działa :(
Do tego dochodzi evdziura w Konie, które potęguje ten problem. Jeśli masz włączoną rekuperację, to "pedał" przyśpieszenie działa tak, że długo nic, a później strzał mocy, to z kolei potęguje problem z ruszaniem, zwłaszcza na mokrym czy ogólnie na nawierzchni o słabej przyczepności w sytuacji w której chcesz ruszyć deko szybciej.
 

PCtank

Nowy na Forum
W sierpniu byłem nad morzem (12-18 sierpień), podróż odbyła się bezproblemowo mimo że 12 sierpień to sobota i to był długi weekend związany z świętem 15 sierpnia, więc zator na bramkach był nieprzeciętny.
Z zajętością ładowarek nie było problemów.

Jedno ładowanie w Łodzi 40 minut. (po 300 km)
Drugie pod Grudziądzem 45 minut. (po 200 km od Łodzi)
Spokojnie by wystarczyły ładowania po 2 x 35 minut, ale się przeciągły (a nie zależało mi na kosztach, bo mam darmowe - Voucher 2000 zł).

W jedną stronę zrobiłem 700 km.
Jechałem na tempomacie głównie 110 km/h.

Jak dla mnie samochód się dobrze sprawdza patrząc na jego jakość do ceny (teraz potężne rabaty dają na niego).
 

Norbert

Posiadacz elektryka
W sierpniu byłem nad morzem (12-18 sierpień), podróż odbyła się bezproblemowo mimo że 12 sierpień to sobota i to był długi weekend związany z świętem 15 sierpnia, więc zator na bramkach był nieprzeciętny.
Z zajętością ładowarek nie było problemów.

Jedno ładowanie w Łodzi 40 minut. (po 300 km)
Drugie pod Grudziądzem 45 minut. (po 200 km od Łodzi)
Spokojnie by wystarczyły ładowania po 2 x 35 minut, ale się przeciągły (a nie zależało mi na kosztach, bo mam darmowe - Voucher 2000 zł).

W jedną stronę zrobiłem 700 km.
Jechałem na tempomacie głównie 110 km/h.

Jak dla mnie samochód się dobrze sprawdza patrząc na jego jakość do ceny (teraz potężne rabaty dają na niego).
Jechałem tym autem kilkukrotnie taką trasę.
Jak dla mnie porażka jeśli chodzi o szybkość ładowania. Max co oferuje producent (ok. 74kW) przez kilka procent, reszta to bliżej 50-60... To z kolei w połączeniu ze sporym zużyciem energii przy jeździe 130-140 dla mnie deko dyskwalifikuje to auto. Robię do 60kkm rocznie.
W ruchu podmiejskim jest ok jeśli chodzi o zużycie (ok 10kW/100)
 

Bartosz

Posiadacz elektryka
W sierpniu byłem nad morzem (12-18 sierpień), podróż odbyła się bezproblemowo mimo że 12 sierpień to sobota i to był długi weekend związany z świętem 15 sierpnia, więc zator na bramkach był nieprzeciętny.
Z zajętością ładowarek nie było problemów.

Jedno ładowanie w Łodzi 40 minut. (po 300 km)
Drugie pod Grudziądzem 45 minut. (po 200 km od Łodzi)
Spokojnie by wystarczyły ładowania po 2 x 35 minut, ale się przeciągły (a nie zależało mi na kosztach, bo mam darmowe - Voucher 2000 zł).

W jedną stronę zrobiłem 700 km.
Jechałem na tempomacie głównie 110 km/h.

Jak dla mnie samochód się dobrze sprawdza patrząc na jego jakość do ceny (teraz potężne rabaty dają na niego).
Całkiem fajne auto, żona nim jeździ. To prawda jeżeli chodzi o cenę tej Kony (nowej wersji już nie). Miała dobry stosunek jakość/cena. Szczególnie od początku tego roku do dzisiaj, kiedy to konkurencja podniosła ceny, a Hyundai na początku ich praktycznie nie zmienił, a ostatnio nawet znacznie obniżył. Natomiast uważam, że w trasę jest dość słabe. Wolne ładowanie, czy to wersji z małą, czy z dużą baterią, dość ciasne wewnątrz i mały bagażnik. Na plus, nieźle wyciszone, audio Krell'a gra całkiem fajnie. A, i najważniejsze bardzo małe zużycie energii, średnio 9 kWh/100 km.
 
Last edited:
Top