Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Wallboxy, przewody, słupki ładowania
Koszt podłączenia pod wallbox (budynek wielorodzinny)
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="elveh, post: 18677, member: 525"] OK - w takim wypadku to faktycznie ma to sens, tylko wyeliminowałbym wtedy to gniazdo siłowe. Pytanie czy się da i czy długości przewodów na to pozwolą. Jeśli się da, to zawsze lepiej uniknąć takich zbytnich połączeń Gniazdo-Wtyk, to ew. miejsce newralgiczne w zakresie połączenia elektrycznego (zarówno samo gniazdo, jak i jego oprawienie) - 3 połączenia -> przewód, konektor gniazda, konektor wtyku, przewód. Oczywiście trzeba też pamiętać o zasadzie selektywności zabezpieczeń by to potem działało sensownie - czyli nie tylko amperaż, ale też typ charakterystyki wyzwalania. Dobrze by było by elektryk się do tego zjawił. Np. RBtki które podesłałeś mają MCB o charakterystykach C (3P C 16A MCN316). W warunkach budowy to ma sens, bo są tam betoniarki, wiertarki, etc. Tutaj rozważyłbym bym jednak charakterystykę B, czyli B 16A. Co ciekawe znaczenie charakterystyki wyzwalania bardziej ma związek z ładowanym pojazdem niż samą stacją. Własne układy zasilające stacji pobierają śmiesznie mało energii - natomiast po załączeniu przekaźnika / stycznika w EVSE, urządzenie to staje się "przeźroczyste" i tutaj rodzi się pytanie jaki prąd rozruchowy pojawia się na starcie przetwornicy AC-DC w samochodzie, albo ewentualnie czy sama stacja ma funkcję "Slow Start". Jeśli ma to prąd ładowania rośnie stopniowo, nie powinny się pojawiać udary na starcie. Przykład przebiegu mocy ładowania dla Kia: [ATTACH type="full"]2539[/ATTACH] A to Nissan: [ATTACH type="full"]2540[/ATTACH] Nie powinniśmy się zatem obawiać takich udarów jak przy starcie betoniarki :) Dlatego moim zdaniem typ charakterystyki C nie jest uzasadniony. Wiem, że dla części z nas, z Was to może być dziwne.. raz piszemy o RCD A, potem RCD B, potem RDC-DD, teraz MCB C lub B - ale te typy akurat oznaczają zupłenie co innego w przypadku RCD vs. MCB :) Jeśli po prostu nie chcecie się to wgłębiać, to brać elektryka i już ;) Przy okazji mu dacie zarobić i gospodarka się trochę pokręci. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Wallboxy, przewody, słupki ładowania
Koszt podłączenia pod wallbox (budynek wielorodzinny)
Top