Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Na każdy temat
Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="cooler, post: 208815, member: 274"] Załączam moje podsumowania wczorajszej wycieczki prawie 900km po Polsce Autostradami A2 i S1 oraz S8, warunki zimowe ale sucho (choć ślisko). Musiałem zabrać [B]nagle[/B] chorą rodzinę z Ciechocinka i przetransportować do szpitala do Białegostoku. Z racji tony referali zalegających na koncie zdecydowałem się na BEV aby obgonić wszystko SC. Dystans: 887,63km, czas jazdy: 7:58h, czas ładowań 3:03h, czas całkowity 11:01h Czas w jakim przejechał bym tą samą trasę ICE z 1 tankowaniem: 8:05h, z dwoma tankowaniami aby mieć znów pełny bak pod domem: 8:10h (były widoki na drugi taki kurs) Szczegóły: Leg 1) Start spod domu SoC 91%, koniec w Ciechocinku 5%. Trasa 224,24km, średnia prędkość 127 km/h, średnie zużycie 27kWh/100km, Ładowanie w Ciechocinku do 94% bo chciałem dotrzeć do Ząbek, czas ładowania 0:50h Leg 2) Start spod SC Ciechocinek 94%, załadowanie rodziny i kierunek Ząbki, koniec Ząbki -3% (!) Trasa 247km, średnia prędkość 122 km/h, średnie zużycie 26,4kWh/100km, do SC Ząbek dojechałem na -3% baterii, ale jechał ciągle żwawo to się nie bałem że stanę. Ładowanie w Ząbkach do 80%, czas ładowania 0:38h Leg 3) Start z Ząbek SoC 80, przyjazd Białystok 6%, wyładunek rodziny i jazda do SC (okazał się zamknięty !#!?) jazda do Lidla, a potem do szybkiej ładowarki Elocity (Coral - Polecam!) Trasa 212,84km, średnia prędkość 124 km/h, średnie zużycie 26,4kWh/100km, do Lidla dojechałem na 1% (ładowałem do 12%), do szybkiej Elocity na 9% Ładowanie Lidl 1-12% 0:12h, ładowanie Elocity: 9-81% 0:37h Leg 4) Start ładowarka Coral 81%, przyjazd SC Ząbki 7% Trasa 172,14 km, średnia prędkość 129 km/h, średnie zużycie 30kWh/100km, Ładowanie Ząbki 7-90% (chciałem mieć na powrót pod domem 80% bo spodziewałem się możliwego wyjazdu gdzieś jeszcze) 0:46, Leg 5) Spod SC Ząbki pod dom, Start 90%, po 26km byłem pod domem z 81% SoC. Generalnie gdyby nie ponowna chęć sprawdzenia się z BEV zimą i chęć zużycia kasy z referali [B]to w życiu by mnie nikt nie zmusił do zrobienia jeszcze raz takiej trasy BEV.[/B] Paliwo w moim najtańszym ICE kosztowało by mnie jakieś 400PLN, BEV kosztowało mnie jakieś 130PLN wydane na Elocity, gdyby nie fail z SC trasa była by za darmo. Jednym słowem: [B]Nie warto robić takiej trasy zimą BEV nawet za 270 PLN oszczędności (a nawet za 400)[/B]. Mój czas jest znacznie więcej wart. Jak macie ciągle ICE to sobie zostawcie właśnie na takie wyjazdy na wariata. Niestety potwierdziłem tylko sobie że elektryki dalej się nie nadają na trasy, nawet pomimo infrastruktury SC po drodze. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Na każdy temat
Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)
Top