Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Koszty jazdy samochodem (koszty paliwa) - dane Ministerstwa Klimatu i Środowiska
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="zibizz1, post: 172227, member: 1241"] A tutaj praca naukowa! w których takie wnioski da prezentowane: [ATTACH type="full" alt="1722872628717.png"]19656[/ATTACH] [URL unfurl="true"]https://sciendo.com/article/10.2478/rtuect-2020-0041[/URL] No i człowiek posiłkujący się tym badaniem twierdzi że z tej ropy w ziemi mamy podobną ilość energi na kołach ICE (19%) co w przypadku węgla który przepuscimy przez elektrownię, system przesyłowy, baterie aż do kół.(20%) A okazuje sie że badanie polegało na tym aby wziąć wszystkie sprawności różnych procesów i przeliczyć na jeden %. W efekcie jeśli odniesiemy to do prawdziwego świata to porównano ICE który porusza się na 5 biegu przy prędkosci zapewniającej maksymalny moment obrotowy z BEV. Temat zupełnie pomija takie coć jak rekuperację i to że energia w BEV może wielokrotnie krążyć miedzy kołami a baterią, tak jakby saplinowe auto nigdy nie hamowało. Na dodatek nie wiem co robi tam PV i Wind Farm bo jak to się ma do Well to Wheels, gdzie pod ziemią mamy słońce albo wiatr? Ale to przynajmniej pokazuje dlaczego w porównaniu z benzyną BEV tak słabo wyszło bo panowie wybrali jako sprawność bateria-koła zakres 50-80%, całkiem szeroki:) no i mimo że nikt nigdzie w przypadku mocy PV czy wiatru nie uwzględnia sprawności inwertera (oprócz chwili zakupu) to jednak uwzględnili. Oczywiście w przypadku farm PV i wiatrowych mamy tez straty na dystrybucji i ładowarkę, mimo że operujemy cały czas na 100% zielonej energii. Wszystkoi sie zgadza bo badanie jest o całkoiwtej sprawności przetwarzania energiii. No i na końcu przychodzi amator popularyzacji nauki, patrzy na powyższy obrazek i widzi że: 53-57% BEV zasilany słońcem wiatrem 20% BEV zaislany weglem 19% ICE Czyli BEV zasilany OZE jest prawie 3x lepszy, a taki zasilany energią Bełchatowa podobnie zielony jak ICE :ROFLMAO: [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Koszty jazdy samochodem (koszty paliwa) - dane Ministerstwa Klimatu i Środowiska
Top