Kupiłem i3 dla żony - wrażenia okiem użytkownika TMY

miksell

Posiadacz elektryka
Moja żona kupiła BMW i3. Samochód z roku 2018 ale pierwsza rejestracja w połowie 2019, wersja 94ah, przebieg 35 000 km. Zakup trochę spontaniczny.
Może jeszcze jakieś inne żony będą szukać auta więc może ten post pomoże innym mężom.

ALTERNATYWY?
Żona postawiła warunek: małe auto z automatem. Okazuje się iż jest mało miejskich sensownych miejskich automatów. W sumie najsensowniejszy wydawał się Yaris najnowszej generacji. Yaris z roku 2021 z automatem kosztuje ok 68 000 zł. Jeśli zdecydujemy się na auto z przebiegiem w okolicach 170 000 km, to cenowo zbliżamy się do 60 tyś zł. Można kupić Aygo ale to było za małe i zbyt plastikowe i sprawiało wrażenie klaustrofobicznego. Są jeszcze Corsy i Peugeoty 208 ale te rzadko zdarzają się z automatem. Szukałem używki, jeśli jednak szukamy nowego auta to musimy sobie przygotować 100 000 zł.

CO DOSTAJEMY?
Trafiła nam się i3 po lifcie i mamy:
- automatyczna Klima
- radio
- czujniki z tyłu
- automatyczne wycieraczki
- fotochromatyczne lusterko wsteczne oraz lewe
- czujnik deszczu
- światła biledowe
- alufelgi
- tempomat bez radaru
- zestaw głośnomówiący
- kierownica multimedialna
- stacyjka bez kluczykowa (auto otwieramy pilotem, a by odpalić wystarczy mieć kluczyk przy sobie)
- skórzana kierownica
- mały wyświetlacz
- podstawowa integracja z aplikacją BMW (można podejrzeć stan baterii, otworzyć auto, włączyć klimę, itp... - bardzo wolno to działa)
- podgrzewane siedzenia przednie
- pompa ciepła

CZEGO BRAKUJE?
Bmw i3 to auto miejskie i brakuje w nim dosłownie dwóch rzeczy.
- kamera cofania
- czujniki przednie
Dla mnie to jakaś paranoja by tych rzeczy nie było w aucie miejskim. Oczywiście podczas konfiguracji można było to domówić ale ktoś tego nie zrobił. Teraz pewnie będę doposażać auto. Szczerze mówiąc dla mnie nie jest to problem, ale żony podobno lubią jak im auto piszczy i z nimi się komunikuje ;-)

WIELKOŚĆ AUTA:
Wg wymiarów auto jest wielkości Yarisa, Corsy itp. W środku jest jednak większe od nich. Siedzi się bardzo wysoko jak w SUVie. Bagażnik jest mały ale ustawny. W samochodzie jest dużo schowków i półek. Nie ma tunelu środkowego i można pomiędzy przednimi siedzeniami ustawiać torebkę;-)

ZASIĘGI:
Bateria ma 33kWh, ok 27kWh netto. U mnie netto jest 27,5 kWh. Przez tydzień auto przejechało ok 400 km i zużycie wyszło ok. 14kWh/100km, co daje zasięg ok 200km. Pojechałem tym autem w trasę 200 km i zasięg utrzymywał się na podobnym poziomie. Ale jak jechałem przez wioski z prędkościami 50-70km, to zasięg wzrastał do okolic 250km.

Myślę iż można zasięgi opisać na ten moment tak:
- autostrada 140km/h: zasięg 120km
- trasa ok 120 km/h: zasięg: 150km
- trasa ok 90km/h: zasięg 200km
- bardzo ekonomicznie: zasięg ok 250km (na wynik bez klimy w ciepły dzień)
Auto ma 3 tryby jazdy comfort, eko i ekoplus. Generalnie coś tam zmieniają i ograniczają prędkość maksymalną.

ŁADOWANIE:
Jest wolno. Maksymalnie auto się ładuje na szybkiej ładowarce z prędkością 50kW. Realnie ładowanie baterii od ok. 10% do 100% trwa ok godziny. W domu ładowanie mac 10kW więc 3 godziny.

CZY TO JEST PREMIUM?
Czuć, że auto jest premium. Jest zdecydowanie najlepiej wykonane ze wszystkich miejskich aut jakie ogladałem. Auta miejskie są generalnie słabo wykonane. Tutaj jest na prawdę dobrze.

DZIWNE DRZWI:
Wymagają przyzwyczajenia i czasem mogą być uciążliwe jeśli chcemy wypuścić kogoś z tylnie kanapy. Jeśli jednak świadomie decydujemy się na to rozwiązanie to jest to do zaakceptowania. Nadmienię jednak tutaj iż w Yarisie tylni otwór drzwiowy jest dość mamy więc też nie jest idealnie. Jeśli jednak otworzymy już wszystko to mamy wielki otwór drzwiowy i samo wsiadanie jest łatwe.

AUTO NIE ZARDZEWIEJE:
Główna rama "monokok" jest z włókna węglowego, panele są plastikowe. Generalnie nie powinno to rdzewieć. Zawsze jest to jakiś argument przemawiający za zakupem.

CO O TYM SĄDZĘ JAKO UŻYTKOWNIK TMY:
i3 jest lepiej wykonana w środku niż Tesla. Materiały są lepsze. Widać iż BMW przykładało duży nacisk do detali. Widać też inną stylistykę projektu, Tesla to minimalizm, BMW to normalne auto. W BMW inaczej odczuwamy przyśpieszenie bo auto jest mniejsze. Na pewno w trasę powyżej 200 km nie wybrałbym się i3. Problemem jest wolne ładowanie. Mam też wrażenie, że BMW jest też mniej wygodne przy dłuższej trasie. Po przejechaniu kilku km BMW odczuwam iż manewruje się nim bardzo dobrze. Ma super promień skrętu i jest lekkie w jeździe. Tesla to taki tankowiec - ciężki i skręca przez kilometry.
Jest też kwestia ogólnej aparycji obu samochodów; tesla miesza się z tłumem i jest niewidocznym samochodem na ulicy. BMW rzuca się w oczy z uwagi na swój design.

CO MNIE ZASKOCZYŁO POZYTYWNIE:
- Bardzo zaskoczyły, mnie na plus światła LED w BMW. Są rewelacyjne i nie spodziewałem się tego w miejskim aucie.
- przyśpieszenie jest zaskakująco sensowne.
- jakość wykonania jak na miejskie auto

CO MNIE ZASKOCZYŁO NEGATYWNIE:
- prędkość ładowania 50kW
- brak niektórych elementów wyposażenie które moim zdaniem są obowiązkowe dla miejskiego auta: kamera cofania, i czujniki z przodu+tyłu
- na dłuższej trasie nie było mi wygodnie, ale może to kwestia znalezienia odpowiedniej pozycji za kierownicą

PODSUMOWUJĄC:
TESLA: ma co najmniej 2x większy zasięg
TESLA: ładuje się 3,5 razy szybciej
TESLA: ma nawigację, czujniki i kamerę cofania i wszystkie możliwe systemy bezpieczeństwa
TESLA: ma lepsze audio
TESLA: jest wygodniejsza na trasie
BMW: jest lepsze do manewrowania w mieście
BMW: jest lepiej wykonane w środku
BMW: jest tańsze od TESLI
BMW: jest lepiej wygłuszone (subiektywne odczucie)

Do jazdy po mieście na pewno chętnie wybiorę BMW. W trasę dalszą niż 200km jednak wezmę Tesle.
 

cooler

Pionier e-mobilności
To jeszcze napisz ile zapłaciłeś i gdzie znalazłeś te auto. Sam szukam czegoś w rozsądnym budżecie tylko na miasto.
 

ev666

Zadomawiam się
Troche jezdzilem wypozyczonym i3 pare lat temu i mi osobiscie nie popasowal:
* Male cienkie opony, mialem pare sytuacji w deszczu gdzie czulem sie niepewnie.
* Maly bagaznik, nawet jak na auto segmentu b
* Toporny system multimedialny

Znacznie bardziej lubilem jezdzic renault zoe ktory uzytkowalem naprzemiennie z i3 w tym samym czasie.
Tym niemniej to Twoj/Wasz samochod wiec gratuluje zakupu i oby sluzyl bezawaryjnie jak najdluzej :).
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Mam zgoła odmienne odczucia. Może powodem jest fakt że BMW jeździliśmy po suchym i prowadził się jak gokart a Zoe po mokrym i tam ciężko było ruszać spod świateł, bo mielił przednimi kołami ostro
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Moja żona kupiła BMW i3. Samochód z roku 2018 ale pierwsza rejestracja w połowie 2019, wersja 94ah, przebieg 35 000 km. Zakup trochę spontaniczny.
Może jeszcze jakieś inne żony będą szukać auta więc może ten post pomoże innym mężom.

ALTERNATYWY?
Żona postawiła warunek: małe auto z automatem. Okazuje się iż jest mało miejskich sensownych miejskich automatów. W sumie najsensowniejszy wydawał się Yaris najnowszej generacji. Yaris z roku 2021 z automatem kosztuje ok 68 000 zł. Jeśli zdecydujemy się na auto z przebiegiem w okolicach 170 000 km, to cenowo zbliżamy się do 60 tyś zł. Można kupić Aygo ale to było za małe i zbyt plastikowe i sprawiało wrażenie klaustrofobicznego. Są jeszcze Corsy i Peugeoty 208 ale te rzadko zdarzają się z automatem. Szukałem używki, jeśli jednak szukamy nowego auta to musimy sobie przygotować 100 000 zł.

CO DOSTAJEMY?
Trafiła nam się i3 po lifcie i mamy:
- automatyczna Klima
- radio
- czujniki z tyłu
- automatyczne wycieraczki
- fotochromatyczne lusterko wsteczne oraz lewe
- czujnik deszczu
- światła biledowe
- alufelgi
- tempomat bez radaru
- zestaw głośnomówiący
- kierownica multimedialna
- stacyjka bez kluczykowa (auto otwieramy pilotem, a by odpalić wystarczy mieć kluczyk przy sobie)
- skórzana kierownica
- mały wyświetlacz
- podstawowa integracja z aplikacją BMW (można podejrzeć stan baterii, otworzyć auto, włączyć klimę, itp... - bardzo wolno to działa)
- podgrzewane siedzenia przednie
- pompa ciepła

CZEGO BRAKUJE?
Bmw i3 to auto miejskie i brakuje w nim dosłownie dwóch rzeczy.
- kamera cofania
- czujniki przednie
Dla mnie to jakaś paranoja by tych rzeczy nie było w aucie miejskim. Oczywiście podczas konfiguracji można było to domówić ale ktoś tego nie zrobił. Teraz pewnie będę doposażać auto. Szczerze mówiąc dla mnie nie jest to problem, ale żony podobno lubią jak im auto piszczy i z nimi się komunikuje ;-)

WIELKOŚĆ AUTA:
Wg wymiarów auto jest wielkości Yarisa, Corsy itp. W środku jest jednak większe od nich. Siedzi się bardzo wysoko jak w SUVie. Bagażnik jest mały ale ustawny. W samochodzie jest dużo schowków i półek. Nie ma tunelu środkowego i można pomiędzy przednimi siedzeniami ustawiać torebkę;-)

ZASIĘGI:
Bateria ma 33kWh, ok 27kWh netto. U mnie netto jest 27,5 kWh. Przez tydzień auto przejechało ok 400 km i zużycie wyszło ok. 14kWh/100km, co daje zasięg ok 200km. Pojechałem tym autem w trasę 200 km i zasięg utrzymywał się na podobnym poziomie. Ale jak jechałem przez wioski z prędkościami 50-70km, to zasięg wzrastał do okolic 250km.

Myślę iż można zasięgi opisać na ten moment tak:
- autostrada 140km/h: zasięg 120km
- trasa ok 120 km/h: zasięg: 150km
- trasa ok 90km/h: zasięg 200km
- bardzo ekonomicznie: zasięg ok 250km (na wynik bez klimy w ciepły dzień)
Auto ma 3 tryby jazdy comfort, eko i ekoplus. Generalnie coś tam zmieniają i ograniczają prędkość maksymalną.

ŁADOWANIE:
Jest wolno. Maksymalnie auto się ładuje na szybkiej ładowarce z prędkością 50kW. Realnie ładowanie baterii od ok. 10% do 100% trwa ok godziny. W domu ładowanie mac 10kW więc 3 godziny.

CZY TO JEST PREMIUM?
Czuć, że auto jest premium. Jest zdecydowanie najlepiej wykonane ze wszystkich miejskich aut jakie ogladałem. Auta miejskie są generalnie słabo wykonane. Tutaj jest na prawdę dobrze.

DZIWNE DRZWI:
Wymagają przyzwyczajenia i czasem mogą być uciążliwe jeśli chcemy wypuścić kogoś z tylnie kanapy. Jeśli jednak świadomie decydujemy się na to rozwiązanie to jest to do zaakceptowania. Nadmienię jednak tutaj iż w Yarisie tylni otwór drzwiowy jest dość mamy więc też nie jest idealnie. Jeśli jednak otworzymy już wszystko to mamy wielki otwór drzwiowy i samo wsiadanie jest łatwe.

AUTO NIE ZARDZEWIEJE:
Główna rama "monokok" jest z włókna węglowego, panele są plastikowe. Generalnie nie powinno to rdzewieć. Zawsze jest to jakiś argument przemawiający za zakupem.

CO O TYM SĄDZĘ JAKO UŻYTKOWNIK TMY:
i3 jest lepiej wykonana w środku niż Tesla. Materiały są lepsze. Widać iż BMW przykładało duży nacisk do detali. Widać też inną stylistykę projektu, Tesla to minimalizm, BMW to normalne auto. W BMW inaczej odczuwamy przyśpieszenie bo auto jest mniejsze. Na pewno w trasę powyżej 200 km nie wybrałbym się i3. Problemem jest wolne ładowanie. Mam też wrażenie, że BMW jest też mniej wygodne przy dłuższej trasie. Po przejechaniu kilku km BMW odczuwam iż manewruje się nim bardzo dobrze. Ma super promień skrętu i jest lekkie w jeździe. Tesla to taki tankowiec - ciężki i skręca przez kilometry.
Jest też kwestia ogólnej aparycji obu samochodów; tesla miesza się z tłumem i jest niewidocznym samochodem na ulicy. BMW rzuca się w oczy z uwagi na swój design.

CO MNIE ZASKOCZYŁO POZYTYWNIE:
- Bardzo zaskoczyły, mnie na plus światła LED w BMW. Są rewelacyjne i nie spodziewałem się tego w miejskim aucie.
- przyśpieszenie jest zaskakująco sensowne.
- jakość wykonania jak na miejskie auto

CO MNIE ZASKOCZYŁO NEGATYWNIE:
- prędkość ładowania 50kW
- brak niektórych elementów wyposażenie które moim zdaniem są obowiązkowe dla miejskiego auta: kamera cofania, i czujniki z przodu+tyłu
- na dłuższej trasie nie było mi wygodnie, ale może to kwestia znalezienia odpowiedniej pozycji za kierownicą

PODSUMOWUJĄC:
TESLA: ma co najmniej 2x większy zasięg
TESLA: ładuje się 3,5 razy szybciej
TESLA: ma nawigację, czujniki i kamerę cofania i wszystkie możliwe systemy bezpieczeństwa
TESLA: ma lepsze audio
TESLA: jest wygodniejsza na trasie
BMW: jest lepsze do manewrowania w mieście
BMW: jest lepiej wykonane w środku
BMW: jest tańsze od TESLI
BMW: jest lepiej wygłuszone (subiektywne odczucie)

Do jazdy po mieście na pewno chętnie wybiorę BMW. W trasę dalszą niż 200km jednak wezmę Tesle.
Przeciez i3 po ccs ciagnie 48kW do 90%… cos miales jakas lewa ladowarke :)
Ladowanie 30minut zawsze daje okolice 90%.
Pozostale 10% moze sie ladowac i godzine.
 

BlackandWhite

Fachowiec
Kiedyś ofert na używane I3 było mało, przeglądając w ostatnim czasie ogłoszenia, zauważyłem że duży wysyp sprzedających ten model. To w sumie dobra okazja do zakupu. Mam nadzieję, że cena jak i sam egzemplarz będzie warty jego użytkowania 🙋
 

miksell

Posiadacz elektryka
Kolejne kilometry przejechane. Auto jeździ ok 200-300 km tygodniowo.
Żona jest autem zachwycona. Generalnie na plus mały promień skrętu.
Trochę tym autem pojeździłem i największą wada jest głośne zawieszenie.
 
Top